Tässä mietiskelin, että kuinka järkevää on lähettää serialisoituja oliota UDP-paketeissa clientilta serverille tai päinvastoin? Esimerkiksi mmo-pelin tapauksessa, niin onko fiksua lähettää pelaajan muuttunut tila asiakkaalta palvelimelle Player-oliona vai olisiko järkevämpää tehdä se jotenkin muuten?
Kyllähän siinä menee tilaa hukkaan varsinkin, jos kaikkia tietoja ei tarvitsisi lähettää. Kokonaisuus riippuu tietenkin olioista ja serialisointitekniikasta: jokin XML-serialisointi vie todella paljon turhaa tilaa, binäärimuotoinen vähemmän. Lisäksi monessa pelissä on helpompi välittää pelaajan komentoja kuin tilannetta, mutta tämä toki riippuu monesta asiasta kuten pelin luonteesta.
Joo, no vähän tällästä mä kanssa ajattelin. Parempi olisi varmaan pitää pelaajien tilat ainoastaan serverillä tallessa ja sitten lukee clientilta komentoja ja niiden mukaan muuttaa tiloja ja sitten vaan lähettää uudet sijainnit yms... clienteille...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.