Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Sertifikaatit

Query [23.04.2013 11:44:26]

#

Ihan yleisenä keskusteluna voisi listata, että mitä sertifikaatteja olette suorittaneet, missä olette suorittaneet ja mitä olisi hyvä suorittaa tai mitkä sertifikaatit olette todenneet hyväksi esimerkiksi työnhaussa.

Sertifikaatit voivat liittyä mihin tahansa alaan tai aiheeseen, kuten esimerkiksi Javaan, VMwareen jne.

Itse en ole vielä suorittanut yhtään sertifikaattia, mutta ehkä tästä keskustelusta saisi hyviä vinkkejä tulevaisuuteen, että mitä olisi hyvä suorittaa.

tmub [23.04.2013 11:48:14]

#

CCNA 1 ja 2. Aika turhakkeita olivat kun ei mitään ihmeellistä oppinut :(

Ehkä 3 ja 4 olisivat hyödyllisempiä!

The Alchemist [23.04.2013 12:35:01]

#

Mulla ei ole sertifikaatteja eikä kukaan ole koskaan edes maininnut asiasta työilmoituksessakaan. Työnkuvaan kuuluu oikeastaan kaikkea, mitä web-palveluiden pystyttämiseen ja ylläpitämiseen tarvitaan. Tosin nyt siis puhutaan vain Linux-ympäristöistä; Windowsia ei löydy mistään laitteesta, jonka kanssa joudun puljaamaan.

En edes tiedä, mistä sertistä voisi mun duunissa olla hyötyä tai miksi minun kannattaisi suorittaa sellainen. Ymmärtääkseni sellaisia kaivataan lähinnä joissain isoissa yrityksissä, jossa toiminta on muutenkin kovin säänneltyä, jotta porukka pysyisi hallinnassa. Itse koen mielekkääksi työympäristöksi sellaiset pienemmät firmat.

rainmaker_ [23.04.2013 16:38:52]

#

Sertifikaatit ovat mielestäni vain yksi tapa osoittaa että on ainakin joskus osannut, tai tietänyt, tietystä aihepiiristä jotain. Yleensähän kokeet sisältävät vain monivalintakysymyksiä tai "kirjoita komento" -tyyppisiä kysymyksiä, jolloin pelkällä lukemisellakin voi selvitä. Ainakin Red Hatilla on myös sertifikaatteja jotka vaativat käytännön osuuden. Itse en pitäisi sertifikaatteja minään osaamisen mittarina.

Konsulttitalot noista näkyvät tykkäävän, koska voivat ehkä helpommin myydä osaamistaan. Samoin yrityksen saavat käsittääkseni microsoftilta etuja mitä enemmän heillä on puljun sertifikaatteja.

Itse pitäisi käydä tekemässä LPIC1 kokeen toinen osa. Jos joutuisin itse maksamaan näistä jotain niin tuskin omistaisin yhtään sertifikaattia.

groovyb [23.04.2013 16:42:54]

#

Seuraavat löytyy:

MCTS: Microsoft SharePoint 2010, Application Development
MCPD: SharePoint Developer 2010
MCTS: SharePoint 2010, Configuring

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta