Termos taas!
Itsekin liityn Viopen kurssin osaamattomien listalle, sillä https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/
class Merkki { string _Blogimerkinta; public string Blogimerkinta { get { return _Blogimerkinta; } set { _Blogimerkinta = value; } } public string Teksti { get; set; } private string[] _Avainsanat; public string[] Avainsanat { set { _Avainsanat = new string[value.Length]; for (int i = 0; i < value.Length; i++) { _Avainsanat[i] = value[i]; } } get { return _Avainsanat; } } } }
Kun tuonne kaksi viittausta aikaisempaan viestiin jo kirjoittelin, että tämähän saa käytännössä puoliksi tehtyä kliksuttelemalla "Generate" -toimintoa Visual Studiossa, niin tein nyt kokeeksi tuon tehtävässä pyydetyn luokan. Aikaa meni kaikkiaan 3 minuuttia siitä että avasin Visual Studion siihen että olin valmis pasteamaan koodin tänne. Ja vain 5 riviä tuli itse kirjoitettua (nuo mitkä alkaa Console.WriteLine)
class Blogimerkinta { private string _otsikko; public Blogimerkinta(string otsikko) { _otsikko = otsikko; } public string Teksti { get; set; } public string[] Avainsanat { get; set; } internal void Tulosta() { Console.WriteLine(_otsikko); Console.WriteLine(); Console.WriteLine(Teksti); Console.WriteLine(); Console.WriteLine("Avainsanat: " + string.Join(", ", Avainsanat)); } }
Periaatteessa en kannata suoraan vastauksen laittamista, mutta tuntui äkkiseltään helpommalta tehdä tehtävä kuin miettiä mikä koodissasi on vikana. Tein kuitenkin senkin:
Jos mä nyt kommentoisin tuota koodiasi, niin en ihan ymmärrä:
- miksi sulla on luokka Merkki?
- miksi luokassa merkki on sisäinen muuttuja _Blogimerkinta ja ominaisuus Blogimerkinta?
Jäin miettimään että oliko tehtävänannossa mahdollisesti jotain erityistä mainintaa, että avainsanat-taulukko pitää kloonata ettei sitä saa suoraan käyttää.
Jäi vähän epäselväksi mikä tuossa "alussa" ei toimi. Paitsi tietty se että et ollut tehnyt Blogimerkinta -luokkaa ollenkaan, jolloin tietty ko. luokan luonti jo epäonnistuu.
Kiitos hirveästi! Tuo vastaus selvensi itseasiassa koko luokka-ohjelmoinnin runkoa paljon enemmän, kuin viopen 10 sivun sepustukset...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.