Hei! Olen uusi tulokas ja tämä kysymys ei itselleni edes Googlen kautta avaudu.
Eli. Olen tekemässä Pelitilalaskuria. Itse peli on oikeassa elämässä, pelitilalaskuriin taas syötetään lyöntien määrä (minigolfrata) ja ohjelma lähettää niitä aina eteenpäin, ja laskee kokoajan yhteen. Olen tehnyt jokaiselle sivulle tilanne-kohdan, joka ilmoittaa esimerkiksi näin: "Nyt johtaa pelaaja numero 1". Kaikki on toiminut, kunnes törmäsin minulle ärsyttävään virheeseen... Jos on tasapeli. Kertokaa mikä on väärin alhaalla olevassa koodissa:
if($pelaaja1 = $pelaaja2) echo "<b>Tilanne: Tasapeli</b>"; elseif($pelaaja1 < $pelaaja2) echo "<b>Nyt johtaa pelaaja numero 1</b>"; else echo "<b>Nyt johtaa pelaaja numero 2</b>";
Uskon, että =-merkki ei ole tuohon sopiva? Tiedän, että olen uusi tulokas ja en osaa mitään. Kiitos jo etukäteen!
// Ylimääräiset hömpänpömpät on deletoitu, kun sain tietää vastauksen. Yllä ytimekäs kysymys. (Jos tarvitsee, voin poistaa) \\
joah kirjoitti:
if($pelaaja1 = $pelaaja2)Uskon, että =-merkki ei ole tuohon sopiva? Tiedän, että olen uusi tulokas ja en osaa mitään. Kiitos jo etukäteen!
Tuossa sijoitat $pelaaja1 muuttujaan $pelaaja2 muuttujan tiedot. Korjauksena lisää toinen yhtäsuuruusmerkki.
Kiitos näin nopeasta vastauksesta... En voi uskoa, että virhe koostui yhdestä merkistä?!?! Pitäisi taas varmaan pureutua paremmin johonkin oppaisiin...
joah kirjoitti:
En voi uskoa, että virhe koostui yhdestä merkistä?!?!
Käytännössä melkeinpä välejä (rivivaihdot, tabulaattorit, välilyönnit) lukuunottamatta minkä tahansa yhden merkin muuttaminen rikkoo ohjelman useimmissa kielissä.
(Toki vaikka javascriptin rivien loppuun voi lisäillä turhia ; -merkkejä tai poistella niitä, yms., mutta pointti toivottavasti silti selvisi)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.