Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: VB6.0 ja DataCombo

Knappe [11.11.2003 17:51:34]

#

Tämän ei pitäisi olla näin vaikeeta, mutta kun ei vaan onnistu. Mulla on lomakkeella DataCombo, Textbox ja adodc. DataCombo on yhteydessä tietokannan yhteen kenttään ja TextBox toiseen. Kun DataCombosta valitaan jokin rivi, pitäisi TextBoxissa näkyä toisen kentän vastaava rivi.

Miten tämän saa onnistumaan? Olen ymmärtänyt ettei mun ole välttämättä käytettävä DataComboa. Onko ehdotuksia ja ohjeita?

Kiitos!

eakem [23.11.2003 17:43:54]

#

Laita kaksi adodc kontrollia. Toista käytät datacombossa
ja toista textboxissa.

Näiden kanssa pitää olla tarkkana, ettei tule tahattomia updateja tauluun... Nimittäin adodc kontrollissa on käsittäkseni vain yksi tietue kerrallaan aktiivisena, ja datacombosta valittaessa ei adodc:n tietue vaihdu vastaavasti. Pikemminkin jos combosta valitaan jokin arvo, se päivittyy adodc:ssa aktiiviselle tietueelle.

Jos haluat käyttää datacomboa valintalistana filtteroidaksesi tietueita, suosittelen, että tallennat valintalistalla näytettävät arvot omaan tauluun, jolloin adodc1 ja adodc2 ovat 'kiinni' eri tauluissa, eikä tule ongelmia tietueiden päivityksen kanssa.

filtterointi toimii esim näin:

Private Sub DataCombo1_Change()
Adodc2.Recordset.Filter = "kentta1 = '" &
DataCombo1.Text & "'"
end sub

Nyt kun valitset datacombon listalta jotakin, vaihtuu data myös textboxissa.

Voit siis tehdä tämän myös olemassa olevan adodc:n kanssa mutta voi tulla niitä ei-toivottuja updateja...

Kerro miten toimi jos testaat.

Tähän on varmaan muitakin konsteja. Jos nimimerkki 'Halenism' pyörii maisemissa niin hänellä voisi olla tähän kommentteja??

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta