Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Win7:ssa kaapeli ykköseksi kuten XP:ssä?

Sivun loppuun

kemrit [31.01.2013 10:05:31]

#

Hei!
Kun huomasin että täällä on kyselty muustakin kuin koodaamisesta niin ajattelin itsekkin tulla kirjoittamaan ognelmani tänne.
Eli: Pitäisi vaihtaa verkkoasetuksia seiskassa niin että 1. Kaapeli 2. Wlan niinkuin se oli XPssä.
Tähän ei käy että "sulje wlan" vaan onko mahdollista vaihtaa noiden kahden paikkaa? Ettei se automaattisesti lähtisi sitten yhdistämään siihen langattomaan?

Kiitos etukäteen.

Grez [31.01.2013 10:54:25]

#

Avaa "Verkko- ja jakamiskeskus".

Valitse "Muuta sovittimien asetuksia" vasemmanpuoleisessa palstassa.

Tämän pitäisi avata Ohjauspaneeli\Verkko ja Internet\Verkkoyhteydet

Paina tarvittaessa alt, jotta valikkopalkki tulee näkyviin ja valitse "Lisäasetukset" ja sieltä "Lisäasetukset..."

Avautuvassa ikkunassa voit määritellä verkkoyhteyksien sidontajärjetyksen.

kemrit [31.01.2013 14:27:05]

#

Minulle kerrottiin että ei sitä näin helpon kautta voi saada. Että se liittyisi jotenkin automaattisen metric arvon määritykseen?
Itse olen ihan hukassa mutta homma pitäisi saada hoidettua.

User137 [31.01.2013 19:07:45]

#

Grez:n ohjeen avulla kyllä löytyi järjestyksen muuttaminen omalla Windows 7:lla. Ei edes ollut oikea järjestys kohdillaan, joten ihan hyvää tietoa. VirtualBox, Hamachi sun muut yrittää yhdistää ennen kuin tietokone on varsinaisesti Internetissä. Ja tietokoneen palatessa lepotilasta, wintoosa tietysti kokeili kaikkea muuta kuin oikeaa laitetta (ainakin ennen). Mutta en sano että olisin testannut muutoksen vaikutusta vielä.

Ja tietysti, eihän se järjestys muutu tuossa ikkunassa "Ohjauspaneeli\Verkko ja Internet\Verkkoyhteydet". Se on lajiteltu aakkosjärjestykseen oletuksena, eikä ole sama asia.

kemrit [31.01.2013 19:30:16]

#

Kyllä minullakin tuo järjestyksen muuttaminen onnistuu, mutta saako (olen aika pihalla toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan) sitä metric arvoa mitenkään muutettua? Jos se on niin että järjestelmä valitsee reitin, jonka metric-arvo on pienin, että si tietäisi valita aina sen kaapelin?

Grez [31.01.2013 21:59:31]

#

Minulla ainakin tulee kiinteän verkon metric arvoksi 11 ja langattoman verkon 25. Että sikäli näyttäisi että oletuksena nuo olisi jo niin kuin haluat.

Mutta jos haluat niitä manuaalisesti säätää niin
http://www.howtogeek.com/howto/27994/how-to-change-the-priority-of-wiredwireless-network-cards-in-windows/

kemrit [01.02.2013 08:49:28]

#

Kiitos !

kemrit [01.02.2013 11:53:55]

#

Ah, nyt windows valittaakin että "kohteella lähiverkko ei ole kelvollista ip-määritystä" eikä yritäkkään yhdistää.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta