Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Windows havaitsi IP-osoiteristiriidan

Tunku [21.01.2013 19:54:45]

#

Kopioin jutun suoraan AfterDawnista, jonne tämän aluksi kirjoitin - täältä kuulemma löytyisi vastaus nopeammin.

Elikkä koitin suorittaa TeleWell TW-3G-reitittimelläni porttiohjausta p2p-ohjelman toiminnan takia. Olen erittäin amatööri verkkohommissa ja atk-jutuissa muutenkin, joten vituiksihan se meni.
Aluksi koitin suorittaa ohjattua käyttöönottoa. Kysyttäessä ulkoverkon tietoja, laitoin kohtiin ipconfig -komennolla saamani IP:n, aliverkon peitteen ja oletusyhdyskäytävän. Seuraavaan vaiheeseen koittaessani siirtyä, internet-yhteys katkesi ja en pääse enää edes reitittimeni asetuksiin selaimeen laittaessani käsketyn IP:n. Lisäksi Windows herjaa tekstiä: "Windows havaitsi IP-osoiteristiriidan. Toisella tässä verkossa olevalla tietokoneella on sama IP-osoite kuin tällä tietokoneella. Pyydä apua verkonvalvojalta jne jne.."

Koitin, nimenomaan KOITIN, noudattaa ohjeita seuraavista linkeistä:^
TeleWell ADSL-modeemin porttiohjaus
NAT-ongelma p2p-ohjelmissa

Tällä hetkellä en saa reititintä edes nollattua mitenkään. Käytännössä en edes tiedä mitä olen tekemässä, kun puhutaan porttiohjauksesta. Reititin on taloudessa sen takia että nettiyhteys pitää saada Xboxiinkin. Mutta en vaan tuota manuaalista asetustensäätöä kerta kaikkiaan osaa. Osaisiko joku auttaa 1. Nykyisen ongelman purkamisessa ja 2. porttiohjausongelmassa? Reititin on siis TeleWellin TW-3G ja netti pitäisi saada tietokoneeseen, xboxiin ja koneella sitten porttiohjaukset kuntoon.

EDIT: Tämmöisen toimenpiteen sain jotenkuten suoritettua: TW-3G Flash OFDM reittimen hallintaohjelmiston palautusohje
Eipä vaan auttanut mitään, samaa herjaa edelleen heittää Windows enkä pääse hallintaohjelmistoon.

Macro [21.01.2013 20:02:59]

#

Laitteen takaosasta, josta portit löytyvät, on myös pieni reikä, jota painamalla laitteen asetukset saa nollattua.

Telewellin TW-EA510-modeemissa porttiohjauksia voi tehdä kohdassa Lisäasetukset -> Asetukset -> Ohjelmallinen palvelin -> Porttimääritykset. Nyt voit syöttää haluamasi portit ohjattavaksi sekä tietokoneesi IP-osoitteen (ipconfig /all -> Telewellillä oletuksena 192.168.0.XXX).

Jos tarvitset kaikki auki, voit käyttää joko DMZ:taa tai sitten laittaa asetuksista portin IPTV-tilaan, jolloin koneella on oma julkinen IP.

Tunku [21.01.2013 20:28:08]

#

Reset-reikään olen kynää työnnellyt varmaan parisenkymmentä kertaa. En siltikään pääse laitehallintaan takaisin, enkä yhtään mihinkään koko asian tiimoilta.

Tämä on nyt todellakin niinkuin selittäisitte vaikka koodausta mummollenne. Kyllä, tiedän kuinka porttiohjaus tehdään reitittimen asetuksista, en vain tiedä kuinka sen pitäisi toimia, enkä sitä, miksi en aiemmin saanut asetuksia kohdilleen.
Jos nyt ensin vaan saisi reitittimen takaisin toimintaan. Reset-napin uudelleentökkiminen ei auttanut mitään. Pidin sitä pohjassa vain vähän aikaa, kokeilin myös n. 40 sekunnin pohjassapitoa - ei mitään.

Metabolix [21.01.2013 20:39:12]

#

Resettiä pitää yleensä painaa muutaman sekunnin ajan samaan aikaan, kun kytkee laitteeseen virran.

Selityksestäsi on vaikea saada selvää, mutta käsitin, että olet kirjoittanut laitteen asetuksiin tietokoneen IP-osoitteen johonkin ihan väärään kohtaan. Arvaan, että olet vahingossa muuttanut asetuksia, joilla laite yrittää yhdistää nettiin, eli olet asettanut laitteelle saman IP-osoitteen, jonka laite aiemmin antoi tietokoneelle. Millään muulla sivulla ei luultavasti kysytä yhdyskäytävää eikä yleensä aliverkon peitettäkään.

Resetoinnin jälkeen helpoin ratkaisu koko ongelmaan olisi luultavasti sillattu yhteys (bridged connection), jos reitittimen asetuksista voi valita sellaisen. Silloin ei pitäisi tarvita mitään erillisiä ohjauksia.

Tunku [21.01.2013 20:43:22]

#

Säädin port forwarding -asetuksia jonkin aikaa ennenkuin kokeilin uudestaan ohjattua käyttöönottoa, koska arvelin että sielläkin oli vääriä osoitteita väärissä kohdissa. Eli kyllä, olin jossain vaiheessa siellä porttiohjaus-sivullakin mutta tyhmyyksissäni sitten rupesin katselemaan niitä alkeellisempia asetuksia uudelleen. Ja luultavasti juurikin noin on käynyt, että tietokoneen IP-osoite on väärässä paikassa.

Jaahas, no kokeillaanpa tuommoista resetointikeinoa vielä kerran. Hetki.

Lisäys: Ei vaan onnistu resetointi. Tai kenties se onnistuukin, tiedä häntä, mutta reitittimen asetussivulle en pääse millään ilveellä.

Metabolix [21.01.2013 21:11:41]

#

Kokeile vaihtaa koneellesi staattinen IP-osoite (ohjeita), jonka viimeinen osa on yhden suurempi kuin nykyinen (ipconfig-ohjelmassa näkyvä). Jos tämäkään ei auta, voit myös kokeilla mennä selaimella siihen osoitteeseen, joka koneellasi oli ennen.

Tunku [21.01.2013 22:24:08]

#

BUJAA! Viimein pääsin takaisin laitteen asetuksiin. Huhhuh. Ja onnistui muuten lopulta resetin ja virtajohdon hyvin pitkän rassaamisen jälkeen.. Noniin, sitten olisi vielä jäljellä tämä, mitä alunperin rupesin säätämään, porttiohjaukset siis. Palaan asiaan todennäköisesti muutaman minuutin kuluttua.. Noihin olen sen verran vinkkejä saanut että kokeillaanhan nyt itse.

Lisäys: Vihdoinkin on kaikki asetukset kunnossa ties kuinka monen nettisivun selauksen avulla. Suurkiitokset kaikille avusta, olenpahan ainakin suunnilleen oppinut mitä edes olin tekemässä!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta