Rupesin mielenkiinnosta testailemaan LibGDXää. Nyt tuli pieni ongelma kameran kanssa. Jos joku on asiaan perehtynyt, niin näkisikö pienestä koodin pätkästä mikä on vikana...
if(world.getJimbo().getPosition().x >= CAMERA_WIDTH / 2f){ this.cam.translate(world.getJimbo().getPosition().x - this.cam.position.x, 0); }
Yritän saada kameran "seuraamaan" hahmoa, kun on ylittänyt tietyn kohdan. Translaten pitäisi ymmärtääkseni siirtää kameraa, mutta ei se vaan liiku.
Ongelma voi tietysti olla ajatuksen tasollakin, kun en niin hyvin ole kerinnyt vielä libGDXään perehtyä.
camera.update()
Wolli kirjoitti:
camera.update()
Olen tuota updatea kokeillut, mutta samoin tuloksin. Periaatteessako se pitäisi kuitenkin noin toimia, eli ensin camera.translate -> camera.update?
Kirjoitin logia, minkä mukaan cam.position.x muuttuu kuitenkin kokoajan, mutta silti jannu karkaa normaalia tahtia kamerasta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.