En itse osaa php:ta juuri ollenkaa joten tuunpa tänne nyt kysymää jos joku vois vähän auttaa mua että mistä lähteä liikkeelle yms.
elikkä tarkotuksena olisi tehdä arvoitus peli tähän tyyliin:
http://www.youkoshare.org/.
-oikean vastauksen löydettyä hyppäisi seuraavaan tehtävään.
-vastaukset pitäis olla hyvin piilossa, eikä pystyis skippaamaan tehtäviä.
Ohjelmointiputkan oma php-opas antaa kaikki tarvittavat eväät tuommoisen sivuston rakentamiseen eikä tarvita kuin hieman sovaltamiskykyä sekä ongelmanratkaisutaitoja.
https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Varsinkin osat 1, 2, 3, 6, 7, 11, 13, 17 ja 18 ovat tässä projektissa tärkeitä mutta ei muistakaan haittaa ole.
Pitänee sitten aivan ensimmäiseksi kysyä, että miksi haluat tehdä php:llä tuollaisen pelin, josset osaa php:tä ollenkaan?
Alkuun pääset hyvin esimerkiksi Putkan omalla php-oppaalla.
The Alchemist kirjoitti:
Pitänee sitten aivan ensimmäiseksi kysyä, että miksi haluat tehdä php:llä tuollaisen pelin, josset osaa php:tä ollenkaan?
Haluaako tehdä vain pelin vai oppia php:tä, oli miten vain niin aika hyvä ensimmäiseksi projektiksi.
edit, en ole varmaan vielä herännyt tähän päivään ihan täysillä kun en pääse aloitusviestin linkin takana olevassa pelissä edes ensimmäistä kuvaa läpi. :)
Tietenkin haluaisin oppia php:tä, mutta salaa tässä toivoin että saisin jotain scriptan tynkää mistä aloittaa.
Olen kyllä lukenut noita oppaita mutta mulle ne ei ainakaan apua tähän hommaan ole antanut.
No lähde siitä, että saat tehtyä järjestelmän, joka näyttää kysymyksiä ja voi vastaanottaa syötetyn vastauksen, ja joka osaa siirtyä seuraavaan kysymykseen oikean vastauksen saatuaan. Tietoturvan voi myöhemmin pultata päälle näin yksinkertaisessa tapauksessa.
Vielä yksinkertaisemmin voisi lähteä siitä, että saa edes yhden vakiokysymyksen tulostettua ja tarkistettua. Siitä pääsee moneen kysymykseen, kun vain lisää kirjanpidon siitä, mitkä kysymykset on jo kysytty, ja valitsee koodin alussa kysymykseksi seuraavan niistä, joita ei ole vielä kysytty.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.