Moi.
Olen juuri aloittanut Php ohjelmoinnin ja tarkoituksena olisi saada nyt jQueryllä tulostettu data jotenkin järkevästi PHP skrptiin muuttujaan.
Nyt javaskriptillä ladataan nettisivulla tavaraa ja haetaan niitä jqueryllä näin HTML:ssä :
<p>Nyt esiintyy: <span data-value="esiintyy"></span></p>
Tämä data mikä printtautuu ulos olisi nyt saatava jotenkin PHP:llä muuttujaan ja siellä käsiteltäväksi. Olen miettinyt päänipuhki ja näin aloittelevana koodaajana en ole oikein keksinyt ratkaisua tai ainakaan saanut toimivaa aikaiseksi.
Olisiko tuo tieto järkevintä lähettää esimerkiksi hidden-valuena headereissa toiselle skriptille vai kuinka tämän voisi suorittaa helpoiten?
Kiitos jo etukäteen avusta!
Voit lähettää jQueryllä dataa erilliselle php-skriptille esim. ajaxin avulla, joka hyvin yksinkertaistettuna tarkoittaa uuden näkymättömän www-sivun lataamista käyttäjän selaimen taustalla.
Olisiko heittää linkkiä johonkin funktioon tms, kun on tämä ajax aika tuore tuttavuus :)
Jaahas. Opiskeluksi meni. Koko kielin syntaksi ihan tuntematon. Kiitoksia kuitenkin avusta. Luulisi että tämä olisi helppoa, mutta pistetään nyt pää pehmenemään.
Eli käytännössä tämä tulisi toteuttaa jQuery POST toiminnolla, mutta kun tuo kielin syntaksi on tuntematon minulle, niin voisiko joku vain kertoa mitenkä tuolla lähetetään automaattisesti dataa, ilman että mitään nappeja tarvitsee painaa :)
Esimerkistä kyllä ymmärsin kuinka luodaan nappi jolla dataa lähettää ja vastaanottaa.
Näin ainakin toimii:
$(document).ready(function(){ $("div").load("ladattava_tiedosto"); });
Kiitos.
(Mod. siirsi toisen kysymyksen toiseen aiheeseen.)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.