Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB.NET: Asiakasrekisteri

Sivun loppuun

pointer [11.10.2012 09:34:22]

#

Nyt on ohjelmointi ura nousussa. Kaverillani on pieni kahden hengen yritys ja hän pyysi minua tekemään asiakasrekisteri ohjelman. Ajattelin tehdä service based databasen joka on yrityksen serverillä josta ohjelma hakee uutta asiakasta lisätessä numeron, jotta ei tule samoja numeroita kun kaksi konetta käyttää ohjelmaa. Vai miten juokseva asiakasnumerointi kannattaisi toteuttaa? Mutta pitääkö minun nyt ostaa vuoden lisenssi visual studioon koska teen ohjelman yrityskäyttöön?

Grez [11.10.2012 12:01:11]

#

pointer kirjoitti:

Ajattelin tehdä service based databasen joka on yrityksen serverillä josta ohjelma hakee uutta asiakasta lisätessä numeron, jotta ei tule samoja numeroita kun kaksi konetta käyttää ohjelmaa.

Itse tekisin niin, että uutta asiakasta luotaessa numero ei ole näkyvissä. Kun valitaan tallenna, niin siinä vaiheessa tiedot tallennettaisiin kantaan ja numero tulisi Identity:llä ja palvelin palauttaisi sen.

Toki omakin ratkaisusi toimii, mutta sinne tulee sitten tyhjiä asiakaskortteja jos joku lähtee luomaan korttia ja päättääkin olla tallentamatta tai tyhjiä numeroita väliin jos luotu tyhjä kortti saadaan poistettua.

pointer kirjoitti:

Mutta pitääkö minun nyt ostaa vuoden lisenssi visual studioon koska teen ohjelman yrityskäyttöön?

Hieman lähtötiedoiltaan puutteellinen kysymys. Lähtökohtaisesti vain Academic-lisenssin kohdalla on merkitystä teetkö yrityskäyttöön vai et.

Jos kysymyksesi tarkoitti, että saatko Visual Studio Express Editionilla tehdä yrityskäyttöön sovelluksia, vai pitääkö ostaa muu edition niin vastaus on: Voit tehdä, et tarvitse muuta editionia.

Jos kysymyksesi tarkoitti, että käytössäsi on laiton kopio jostain muusta Visual Studion Editionista ja haluaisit kaupallisetkin ohjelmat tehdä sillä, niin sitten lienee hyvä hommata se laillinen versio. Tosin se olisi hyvä hommata yksityiskäyttöönkin.

Jos kysymyksesi tarkoitti, että sinulla on academic -lisenssi jostain muusta kuin Express editionista niin silloin lienee vaihtoehdot on hommata express edition ja tehdä sillä tai sitten ostaa se lisenssi.

neau33 [11.10.2012 12:04:52]

#

Moi pointer!

Innostustahan sinulla tuntuu riittävän kovasti, mutta nyt vaikuttaa kuitenkin siltä, että olet haukkaamassa vähän liian isoa palaa heti näin alkuun.
Nimittäin aikasemmin avaamiasi keskusteluita seurattuani sekä myös tämän ketjun avauksen luettuani olen vakaasti sitä mieltä että kaverisi odottelu saattaa muodostua melko pitkäksi ennen kuin syntyy mitään todella toimivaa ratkaisua.

Mikäli taas tarkoitus olisi luoda vain kortiston omainen tietokanta, johon pukataan vain asiakasnumero, asiakkan nimi sekä yhteystiedot niin voisi olla syytä hieman miettiä, että mitä todellista käyttöä moisella viritelmällä olisi.

Mitä tulee esim. Visual Basic 2010 Expressillä vääntämiisi tuotoksiin niin voit julkaista niitä vapaasti myös kaupallisiin tarkoituksiin.

pointer [11.10.2012 12:17:13]

#

Innostusta kyllä riittää. Kaveri antoi tämän lähinnä haasteeksi minulle ja jos saan jotain toimivaa niin ehkä ottavat sen käyttöön. Eli edelleen ihan harrastus pohjalla kohtia uusia haasteita. Laitan tähän sitten kysymyksiä kun niitä varmasti tulee eteen.

Olen tehnyt ohjelmia käyttäen tuota service based databasea mutta jos sen asentaa toiselle koneelle niin eikö se tarvitse SQL serverin. Jos joku vähän avaa miten tuo homma toimii?

Minulla on microsoftin sivuilta ladattu visual basic 2010 express, eli hommat hoituu näillä

pointer [25.10.2012 08:54:52]

#

Latasin visual basicin tästä osoitteesta http://www.microsoft.com/visualstudio/en-gb/express. Ymmärtääkseni lataamani versio on laillinen vaikka ilmainen olikin eli nyt on vähän ylimääräistä ja ajattelin ostaa tuon visual basic 2012 professionalin. Eli mitä saan enemmän jos ostan tuon professionalin?

Macro [25.10.2012 15:08:38]

#

http://www.microsoft.com/visualstudio/en-gb/products

Ps. Professionalin hinta on reilut 1500 €...

pointer [08.11.2012 13:40:15]

#

Tarkoitus olisi että kun tulee uusia asiakkaita niin käyttäjä voi helposti tallentaa uuden asiakkaan tiedot. Mutta,
miten voin tallentaa My.settingsiin useita rivejä, tämä koodi tallentaa kyllä yhden rivin mutta seuraava tallennus korvaa edellisen rivin.

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
Asiakas.Items.Add(My.Settings.Asiakkaat)
End sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click

My.Settings.Asiakkaat = Asiakas.Text
            My.Settings.Save()
            Asiakas.Items.Add(My.Settings.Asiakkaat)
    End Sub

Grez [08.11.2012 16:22:03]

#

App.config ei ole oikea paikka tallentaa dataa. Se on tarkoitettu asetuksien tallentamiseen. Tallenna sinne vaikka mistä sovelluksen tietokanta löytyy ja tietokantaan ne asiakkaat.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta