Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Mac koodaamiseen

Arskap [01.10.2012 22:30:48]

#

Moro kaikki!

Oon tällänen noviisikoodaaja, teen töitä yhdelle nettipelille ja krhittelen yhtä nettisivua. Kokemusta on asiasta jonkin verran, ainakin päivässä tulee normaalisti se 1500 riviä, enemmänkin jos on vapaa-aikaa... Ihan harrastusmielessä tätä teen... Siinäpä kaikki itestä ja seuraavksi pulmaan.

Tällä hetkellä käytän HP:n tietokonetta Windows Vistan käyttöjärjestelmällä, koodaus on suht helppoa Pspadin kautta. Mutta olen kiinnostunut vaihtamaan konetta esim Mac Book Airiin, mutta en tiedä miten se soveltuu koodamiseen... Onko kenelläkeen mitään havaintoa, että saako siihen ladattua esim. Paspadin?

Toinen vaihtoehto on odottaa Windows 8:sin julkaisua ja ladata se koneelle. Kone on kuitenkin alkanut jo hiukan hidastua ja muitakin pieniä ongelmia löytynt ja kone on siis läppäri. Onko tämä siis parempi vaihtoehto?

Edit: Ja koodamisessa käytän mm. Php:tä, php/mysql, CSS-tyyliä, javascriptiä, ja tietty HTML ja XHTML:ää :)

Grez [01.10.2012 22:41:12]

#

Pspad on tehty Windowsille, mutta macille varmasti löytyy vastaavia.

Jos välttämättä haluaisit vaihtaa Maciin ja käyttää silti PSPadia, niin tokihan siihenkin voi asentaa Windowsin tilalle, rinnalle tai samaan aikaan. Tosin ainakin tilalle asentaminen olisi aika hullun hommaa, kun MBA kuitenkin maksaa enemmän kuin vastaava PC. Itsellä on sekä MBA, että Asus Zenbook ja melkein pitäisin tuota Asusta laadukkaampana vaikka onkin halvempi.

Jos kone on alkanut hidastua (eli suomeksi olet ladannut sinne liikaa taustalla pyörivää tauhkaa) niin voithan asentaa sen nykyisenkin käyttiksen (Windows 7?) uusiksi.

tsuriga [02.10.2012 07:24:18]

#

Zenbookkia en suosittelis koodauskäyttöön - ainakin omassa näppäimet tuntuvat todella hatarilta ja näppäimistö ottaa painallukset todella heikosti. Eritoten vasemmalla olevien shiftin ja controllin painaminen on tuskaa. Joku taisi joskus mainita, että olisivat vaihtaneet näppäimistön tuohon huonompaan aika alkuvaiheessa, eli ehkä parempiakin versioita on liikkeellä.

Päädyit sitten OS X tai Windows-koneeseen, Sublime Text 2 on kaveri.

Grez [02.10.2012 09:17:05]

#

Jaa, itsellä ei oo ollut näppäimistöstä mitään pahaa sanottavaa, mutta kosketuslevystä kyllä.

jlaire [02.10.2012 09:59:41]

#

Olen koodannut pari kuukautta pääasiassa Windows 8:lla, enkä oikein suosittele sitä mihinkään muuhun kuin nimen omaan Windows 8 -softan tekemiseen. Pienen totuttelun jälkeen sen kanssa tulee kyllä toimeen, mutta valitsisin paljon mieluummin Windows 7:n.

Ohjelmoin myös jonkun verran MacBook Prolla eikä minulla ole siitä mitään valittamista, mutta en tee sillä web-juttuja enkä pitäisi sitä hinnan arvoisena jos pitäisi itse ostaa.

TVdata [28.10.2012 10:30:46]

#

Webiin Smultron mutta pikaisiin muutoksiin on hyvä Xcode. Xcodessa on nimittäin pienempi ikkuna joka ilmestyy nopeasti tiedoston klikkaamisen jälkeen.

Viped [08.11.2012 11:13:34]

#

Itse teen kaiken ohjelmoinnin MacBook prolla ja ei mitään valitettavaa ole. Itse koodaan lähinnä Javaa ja php:tä, molempiin suosittelen eclipseä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta