Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Uusi näkökulma

DumTom [25.09.2012 11:00:49]

#

Väsäämäni pallopeli jossa ihastuin omaan koodiini ja jossa sitten loppupeleissä loppui pinomuisti idioottimaisen muistinkäsittelyn yms. takia.
Haluan aloittaa alusta.
Mitä kirjaa suosittelette C++ olio-suunnitteluun?
Netistä en jaksa lukea,ostan kirjan ennemmin.
Mulla on proseduaalinen ammattitaito mutta nuo muistivaraukset ja viittaukset ja osoitukset olioiden kanssa on ongelma.
En halua välttämättä koskaan oppia C++:aa täydellisesti mutta tykkään luokista kun datan voi kätkeä ja sitten hakea metodeilla. Tykkään siitä koska se vähentää bugeja oikeastaan 90%.
Hain nyt tietojenkäsittelytradenomin linjalle mutta se on sitten eri asia läpäisenkö pääsykokeen ja siellä on kaikkea muuta turhaa varmaankin.
Eli kirjallisuutta ja hyviä nettivinkkejä tai malli yksinkertaisesta pelistä jossa muistia käsitellään oikein ja mielellään vihjeitä kuinka viitata tai osoittaa oliotaulukoita.
Sehän on niin kuin mikä tahansa taulukko?
Onko järkevämpää välittää tietoa funktioihin viittaamalla vai osoittamalla?
Ja kuinka lähettää vain yhden taulukon jäsenen tiedot.
Kaikkien neuvoja kaipaan ja koodaan C/C++ SDL ympäristössä.

Sitten vielä spesiaalikysymys:Voiko codeblocksissa nostaa pinomuistin kokoa?

vesikuusi [25.09.2012 11:55:29]

#

Päivi Hietasen C++ ja olio-ohjelmointi 4. painos on mielestäni paras suomenkielinen teos. Sekin on tosin aika vanha jo. C++11:stä tuskin saa ainakaan suomenkielistä kirjaa vielä.

User137 [25.09.2012 13:15:27]

#

DumTom kirjoitti:

Sitten vielä spesiaalikysymys:Voiko codeblocksissa nostaa pinomuistin kokoa?

Saattaapi olla, mutta ei ole järkevää. Käytä dynaamisesti varattuja taulukoita, tai vektoreita.

jlaire [25.09.2012 13:49:40]

#

DumTom kirjoitti:

Mitä kirjaa suosittelette C++ olio-suunnitteluun?

Oliosuunnittelusta en osaa sanoa, mutta kannattaa lukea C++:sta yleisemminkin. Tämä kirjalista vaikuttaa hyvältä: http://stackoverflow.com/questions/388242/the-definitive-c-book-guide-and-list

DumTom kirjoitti:

malli yksinkertaisesta pelistä jossa muistia käsitellään oikein

Putkan matopeliopas? https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.php?tunnus=cpp_mato_1

DumTom kirjoitti:

Onko järkevämpää välittää tietoa funktioihin viittaamalla vai osoittamalla?

Tee jommalla kummalla tavalla ja jos alkaa tuntua siltä että toinen olisi ollut parempi, vaihda. Ei kannata liikaa jumittaa tällaisten asioiden pohtimiseen.

Useimmat kysymyksesi ovat niin huonoja, ettei niihin viitsi vastata.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta