Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: VB serveri ongelma

isokissa3 [27.08.2012 08:03:42]

#

No mulla on tällänen VB serveri. Ideana olisi että serveri vastaanottaa pelaajan liikkumisen pelissä ja sitten lähettää sen muille pelaajille. Eli online peli. Ongelmana on se että mulla on serveri ja peli, mutta en osaa laittaa että peli vastaanottaa liikkumisen ja lähettää sen muille. Tarvitsisiän tähän jonkun pätevän apulaisen joka osaa VB. Kaikki muut on valmista, mutta tämä serverin toiminta ei oikein toimi ;S Jos joku osaa auttaa ongelmassa ilmottelee mulle :)

samip [27.08.2012 12:42:58]

#

Tuskin kukaan tuota alkaa sinulle kokonaan kirjoittamaan varsinkaan VB:llä kun mitään koodiakaan ei ole näkyvillä. (UDP-)socket on avainsana tähän.

isokissa3 [27.08.2012 15:21:45]

#

Jos halaua auttaa ni saa nähdä pelin ja serverin koodin. Siitä vaan sit autaa mua tossa. Serveri on valmiiina mut pieni fixi tarvis tehä jotta peli ja serveri toimisi yhdessä ja siinä tarviin apua

reino [27.08.2012 18:47:23]

#

Laita koodi viestiin niin joku voi auttaa. Jos vaan sanot tyyliin et "mul on kooodi joka ei toiimi korjjatkaa se!" niin kukaan ei osaa auttaa. Tässä on hyvä esimerkki hyvästä viestistä. Siinä on selitetty ongelma hyvin. Ja jos postaat tänne foorumille viestin niin ei tarvitse kysyä että haluatteko auttaa.

PS. Ei kiitos tpyoja.

Metabolix [27.08.2012 18:53:26]

#

reino kirjoitti:

Laita koodi viestiin

Ei missään tapauksessa kannata laittaa kokonaista peliä viestiin.

isokissa3 kirjoitti:

Serveri on valmiiina mut pieni fixi tarvis tehä jotta peli ja serveri toimisi yhdessä ja siinä tarviin apua

Miten sinulla voi olla peli ja serveri, jos verkkotoiminnoista ei ole hajuakaan? On aika mahdoton ajatus, että olisit suunnitellut toimivan verkkopelisysteemin, josta puuttuu vain viestien lähetys. Tieto ei nimittäin kulje verkossa äärettömän nopeasti, vaan verkkopelissä pitää huomioida myös verkon viive (lag). Jos et ole suunnitellut peliä tältä kannalta, kyseessä on ihan muu kuin "pieni fixi".

isokissa3 [27.08.2012 19:55:27]

#

Serverin ideana on vastaannottaa käyttäjän liikkuminen pelissä ja sitten lähettää muille pelaajille joka mahdollistaa online pelaamisen. Se millä huostaan peliä omistaa nopean netin. Lagia voi aina vähentää jos se johtuu joistain reijistä sun muusta. Ja olet oikeassa et ei kannata pistää kokonaista pelin koodia. Sen tajuaa järkiki että peli varastetaan. Jotta saadaan tuo toimimaan tehään sinne koodi joka lähettää ja vastaanottaa jokaikisen liikkeen. Tämä on aika vaikea kohta joten tarviin apua.

groovyb [29.08.2012 11:13:51]

#

Olen sanaton.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta