Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: XP vs Windows 7

Sivun loppuun

Tapsa [14.08.2012 04:39:35]

#

Asia koskee näiden käyttöjärjestelmien eroja.

Vaikka olenkin vanha eläkeläinen ja olen käyttänyt kaikki Win 3:sta Seiskaan nyt olen todella hukassa. Hukassa kirjaimellisesti, tiedostot katoaa koneen syövereihin, ei ole haku toimintoa nk XP:ssä! On käynyt ATK henkilöitä etsimässä tiedostoja, turhaan. Tiedän tiedoston nimen, tyypin ja tallennuspäivän, ei auta.

WORD on kai joku grafiikkaohjelma kuitenkin haluaisin kirjoittaa tavallista tekstiä, kaikki on muutettu niin vaikeaksi. EXCEL on nykyään minun tekstinkäsittelyohjelma siinä saa rivit kohdalleen ja tulee hyvää jälkeä!

Kannattaisiko siirtyä takaisin XP:hen?

Lebe80 [14.08.2012 10:16:52]

#

Tapsa kirjoitti:

Kannattaisiko siirtyä takaisin XP:hen?

Must tuntuu et sun kannattais siirtyä jonnekin ihan muualle, koska en tajua miten tän aiheen otsikko kuvaa yhtään sun tekstiäs.

User137 [14.08.2012 10:21:19]

#

Sinulla on nykyään siis Windows 7?

Word on edelleen pysynyt tekstinkäsittelyohjelmana. Rivit saa kohdalleen muuttamalla tekstin "tyyliä", vai oliko sana "muotoilu", en muista kun en itse käytä Wordiä. Siinä on tekstin tyylissä automaattinen ominaisuus joka laittaa lisää väliä kappaleiden väliin. Joka kerta kun teet rivinvaihdon enterillä niin sehän tarkoittaa uutta kappaletta. Normaalisti enteriä ei käytetä kun tehdään rivinvaihto samassa kappaleessa, vaan kirjoitetaan yhteen pötköön ja annetaan Word:n rivittää se itse. Siellä on kuitenkin myös tyyli joka ei tuota extra-väliä rivinvaihdon jälkeen tee.

Tiedostojen etsiminen on Win7:ssa nykyään integroitu tuohon kansioiden selaamis-näkymään. Oikeassa yläkulmassa on hakukenttä josta voit aloittaa tiedoston etsimisen. Se ei kuitenkaan aina riitä. Voit avata "Työkalut"-valikon, josta "Kansion asetukset". Tästä ikkunasta valitaan välilehti "Haku", josta voi tarkemmin säätää mitä haulla tarkoitetaan, saako järjestelmäkansioista mennä etsimään jne.

Jaska [14.08.2012 10:22:13]

#

No, käyttöjärjestelmä kannattaa valita käyttötarpeen mukaan. Jos saat tehtyä asiat kätevämmin XP:ssä kuin seiskassa, niin vaihda. Netistä löysin ohjeet tiedostojen etsimiseen: http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/find-a-file-or-folder . XP:n tuotetuki on jo loppunut, seiskalla on tukea 13.1.2015 tai 14.1.2020 asti.

Grez [14.08.2012 10:24:21]

#

Siis ainoa ongelma Windows 7:ssa on, että et osaa käyttää sen hakua? Sinänsä en nyt näe mikä ongelma siinä on, ei se ole sen surkeampi kuin XP:nkään haku. Oikeastaan ainoa ero on koiran puuttuminen ja siirtyminen vasemmasta sarakkeesta oikeaan yläkulmaan.

Jos jotain tiedostoa ei koneella ole, niin ei sitä silloin löydä haku sen paremmin kuin ATK henkilötkään. Jos taas nimi tiedetään ja se on koneen kiintolevyllä, niin ainakin asiansa osaava kyllä löytää sen Windows 7:ssakin.

Word ja Excel ei liity käyttisversioon. En oikein näe mikä ongelma Wordilla on kirjoittaa "tavallista tekstiä". Sen kun hakkaa menemään. Ainoa mitä se tekee automaattisesti on rivittäminen ja oletusasetuksella kai korjaa jotain kirjoitusvirheitä (ainakin englanninkielinen muuttaa teh -> the jne.)

Macro [14.08.2012 12:04:32]

#

Jos Wordissa haluaa tavallisen rivinvaihdon, voi painaa SHIFT- ja Enter-näppäimiä samanaikaisesti. Tabulaattorilla saa sisennyksiä.

tneva82 [14.08.2012 12:05:16]

#

Grez kirjoitti:

Jos taas nimi tiedetään ja se on koneen kiintolevyllä, niin ainakin asiansa osaava kyllä löytää sen Windows 7:ssakin.

Vitsi tosin siinä että systeemin pitäisi olla käytettävissä sellaisellekkin joka ei ole tietotekniikka guru ;) Näköjään ei ihan suoraan löydy laittamalla tiedoston nimi. Etsintä kohteesta piti vaihtaa <käyttäjänimi> vaihtoehto kaikkialle niin sitten löysin tiedoston joka sijaisti my documents kansiossa.

Paras tapa tosin on pitää visusti huolta että omat tiedostot sijaitsee omat tiedostot(tai kuvat/videot yms jos ovat niitä) kansiossa. Onpa ainakin yhteinen lähtökohta mistä lähteä etsimään.

Lisähupina seiskan etsintätoiminossa. etsin hakusanalla a.anki ja tuloksia tuli:

a.anki
a(1).anki
anki.lnk
日本語の文法.anki

etc etc etc. Oikea tiedosto ei ollutkaan ylimpänä vaan piti scrollata listaa alaspäin vaikka kovalevyllä tasan yksi tiedosto samalla nimellä. Ei ihan sitä mitä odottaisin.

Grez [14.08.2012 12:08:27]

#

tneva82 kirjoitti:

Vitsi tosin siinä että systeemin pitäisi olla käytettävissä sellaisellekkin joka ei ole tietotekniikka guru ;)

Ainakin omalla kohdalla tuntuu, että eniten hankaluutta aiheuttavat juuri kaikki ne toiminnot jotka on ilmeisesti tehty kaikkia niitä "ei-niin-guruja" ajatellen, kuten tiedostopäätteiden piilottaminen oletuksena, alt-näppäinoikoteiden piilottaminen oletuksena, joka piilottaa myös context-valikoiden pikavalintojen alleviivauksen ja esimerkiksi:

tneva82 kirjoitti:

Lisähupina seiskan etsintätoiminossa. etsin hakusanalla a.anki ja tuloksia tuli:

a.anki
a(1).anki
anki.lnk
日本語の文法.anki

Macro [14.08.2012 12:10:42]

#

Jos tietokoneella on tiedostot "a1", "a2" ja "a3" ja haet hakusanalla "a", niin mistä oletat tietokoneen ymmärtävän, että haluat tiedoston "a3" etkä tiedostoa "a1"? Todennäköisesti tulokset ovat siinä järjestyksessä kuin ne on löydetty.

Tosin ehkei olisi tarpeellista välttämättä näyttää .lnk-tiedostoja kun voisi näyttää sen mihin se viittaa.

Edit. Mikä tätä tekstikenttää vaivaa? Kun painaa tabulaattoria ja sitten enter, tuloksena on linkkitagi tekstikenttään (Poista viesti -ruksista tulee linkkitagi?). Tabulaattori voisi siirtää tekstikentästä Lähetä-nappulaan.

Grez [14.08.2012 12:15:13]

#

Jos totta puhutaan niin noiden helppokäyttöisyystoimintojen takia tulee usein käytettyä komentoriviltä dir /s tiedostonnimi. Näin oli jo XP:ssä, josta johtuen kirjoitinkin "ei se ole sen surkeampi kuin XP:nkään haku".

Lisäksi ahkerassa käytössä on itse tekemäni anysearch, joka siis hakee tiedostojen sisällöstä. Tämän tein koska XP:ssä sisältöhaku toimii (ilman viritystä) vain tiettyihin tiedostopäätteisiin eikä grep aina innosta.

tneva82 [14.08.2012 13:23:21]

#

Macro kirjoitti:

Jos tietokoneella on tiedostot "a1", "a2" ja "a3" ja haet hakusanalla "a", niin mistä oletat tietokoneen ymmärtävän, että haluat tiedoston "a3" etkä tiedostoa "a1"? Todennäköisesti tulokset ovat siinä järjestyksessä kuin ne on löydetty.

Mutta kun en halunnut etsiä a*.anki vaan a.anki ;)

Enkä edes ymmärrä miksi se antaa tiedostoja joissa ainut yhteys hakusanaan oli .anki mutta pisteen vasemmalla puolella ei ollut(kiinnitän huomion erityisesti kohtaan missä tiedoston nimi pisteen vasemmalla puolella on japanin merkeillä).

Jos etsin a.anki tiedostoa en halua löytää kaikkia tiedostoja missä löytyy edes osa hakusanasta. Muutenhan se voisi tarjota wewerfwefwe.argnkfsfgri nimistäkin tiedostoa :D

Grez [14.08.2012 13:36:03]

#

Voin kuvitella use casen miksi toi "helpotus" hakuun on tehty.. Riittävän monta kertaa helpdeskissä autettu käyttäjään löytämään tiedosto raportti.xls kun tiedoston nimi onkin ollut raportti (2).xls

tneva82 [14.08.2012 14:12:47]

#

Grez kirjoitti:

Voin kuvitella use casen miksi toi "helpotus" hakuun on tehty.. Riittävän monta kertaa helpdeskissä autettu käyttäjään löytämään tiedosto raportti.xls kun tiedoston nimi onkin ollut raportti (2).xls

Tjuuh. Saisi vain olla siellä mahdollisuus etsiä noita vain * villillä kortilla. Joku ruksi jonka voisi valita.

Ja edes JOKIN yhteys pisteen vasempaankin puoleen ois kova sana. Nyt näyttää etsivän *.anki tyylillä jos hakusanana on a.anki. Entäs jos yrittäisin etsiä jotain .doc tiedostoa? Näyttäisi kaikki .doc tiedostot kun haen tneva82.doc tiedostoa?-) Kiva jos koneelta löytyy vaikka 1000 .doc tiedostoa :D

groovyb [14.08.2012 14:25:26]

#

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Advanced-tips-for-searching-in-Windows

Tapsa [24.08.2012 06:24:26]

#

Tapsa kiittäen edellisistä kommenteista

Käytössäni on sekä XP että SEISKA. Siis kaksi konetta, kaveri sanoi että tähän 7 saa rinnalle pyörimään XP:n. Hän on yrittänyt vaan ei onnistunut. Jos onnistusi toimisiko DOS-pohjaiset ohjelmat kuten QBasic, tuskin. Nyt tässä 7:ssä on joku emulointi DOS joka pilaa koko QB-ohjelmoinnin kun on niin hidas. Ei tässä hätää kun on toi toinen kone.

Sorry, mitä tuli siitä WORDista sanottua, mutta en edelleenkään osaa kirjoittaa esim. asikirjoja joissa on sarakkeita. Sama vaiva on ollut KOLMOSESTA lähtien. EXELIllä sarakkeet saa helposti kohdalleen, tiedän toki ettei se ole mikään tekstinkäsilyohjelma mutta sitä olen käyttänyt ja hyvää jälkeä tulee.

PS. Kuka sanoi että XP:hen ei tule enää päivityksiä? Itselleni tuli pienen käyttötauon jälkeen 13 päivitystä(23.8.2012)!

Macro [24.08.2012 07:52:12]

#

XP:n tuki (32-bittinen SP3:lla tai 64-bittinen SP2:lla) loppuu 8.4.2014.

User137 [24.08.2012 13:36:47]

#

Itellä oli kauan XP ja 7 samalla koneella. Sun pitää vaan jakaa kiintolevyä ja antaa sen tehä boot-loader. Tosin mulla oli Ubuntu-linux myös joten loaderina oli linuxin grub. Tokko sillä väliä on.

Tapsa [29.08.2012 23:43:19]

#

Minua on neuvottu 7:n käytössä seuraavaan tapaan: "Sinä olet aivan hölmö kun yrität itse ohjelmoida jotain ohjelmia, kun niitä saa netistä rajattomasti".

Pitääkö minun nyt sitten alkaa passivisesti tuijottaa toisten kirjoittamaa softaa, mielummin siirryn TV:n ääreen ja unohdan koko PC:n.

Grez [30.08.2012 00:54:49]

#

No milläs tavalla tuo "neuvo" nyt liittyy taas siihen käyttöjärjestelmään?

Lebe80 [30.08.2012 10:09:08]

#

Tai yleensäkään mihinkään?

Tapsa [01.09.2012 18:11:41]

#

Miksi XP:n käyttö on "vanhentunut"? Onko XP:ssä tietoturvaongelmia kun päivitykset päättyvät?

Macro [01.09.2012 18:50:58]

#

Kyllähän niitä aukkoja aina löytyy. Voit kumminkin käyttää XP:tä huoletta 2014 huhtikuuhun asti, jolloin tuki loppuu.

Tapsa [14.09.2012 21:16:23]

#

(Mod. siirsi viestin, sama tarina jatkuu.)

Hankin ensimmäisen PC:n 1995, siinä oli WIN 3.11. Pienen totuttelun jälkeen pääsin koneen kanssa sinuiksi. Sitten WIN 95 OK, WIN 98 OK, WIN 2000 OK, WIN XP OK, ja nyt WIN 7 ja olen niin ulkona koneen käytöstä että en enää edes viitsi käynnistää konetta! Pikku lista joka eniten harmittaa, ei DOS-ohjelmia kuten QBasic, Ei ETSI-toimintoa, Ei Resulssinhallintaa entisessä muodossa, josta löytyi kaikki tiedostot ja kansiot, Paint- ja Office-ohjelmat muutettu minulle ymmärtämättömään muotoon. En näe mitään parannusta verrattuna XP:hen. Uhkailtiin että pitää siirtyä uuteen koneeseen kun XP:n päivitykset loppuu. Tiedän ongelman mutta mitä sitten kun XP:n päivitykset loppuu?

hernih [14.09.2012 21:21:06]

#

Dos-ohjelmat ja paint, no, osta mäkki. Niin minäkin tein, kun paint:n pilasivat.

Macro [14.09.2012 21:23:39]

#

Ennen kuin XP:n tuki loppuu, Microsoft on varmaan ehtinyt julkaista Windows 9:n.

Metabolix [14.09.2012 21:29:01]

#

Tapsa kirjoitti:

Tiedän ongelman mutta mitä sitten kun XP:n päivitykset loppuu?

Sitten mitään XP:stä löytyviä tietoturva-aukkoja ei enää paikata, jolloin voit saada koneeseesi viruksia ja muita haittaohjelmia, jolloin se alkaa ehkä toimia huonosti tai kaatuilla ja hakkerit voivat valvoa toimintaasi, varastaa tietosi ja käyttää konettasi nettiterrorismiin. Myöskään tulevaisuuden uudet ohjelmat eivät toimi XP:ssä, joten et pysty enää käyttämään muuta kuin sitä, mitä koneella jo on.

-tossu- [14.09.2012 21:31:05]

#

Edit: Välimuistissa oli vanha versio sivusta, johon vastasin, mutta viesti saa olla, kun sitä ei näköjään pysty kokonaan poistamaan.

Mihin tarvitset nykypäivänä DOS-ohjelmia? Mikäli käytössäsi on jokin erikoisohjelma, jota ei voi vaihtaa toiseen, asennna DOS ja käytä sitä.

Etsi-toiminto löytyy Resurssienhallinan oikeasta yläkulmasta. Mikäli kaipaat vasemman paneelin puunäkymää, saa sen päälle kansioiden asetuksista.

Paintissa on edelleen samat toiminnot, napit on vain siirretty yläreunaan. Office-paketti toki monimutkaistuu koko ajan, mutta yksinkertaiseen tekstieditointiin kelpaa vaikkapa WordPad.

Tapsa [15.09.2012 04:15:10]

#

Kiva että otatte kantaa ongelmiini!

Käytän seiskaa, koneeseeni on asennettu "Windows XP mode" se auttaa vähän, esim. sitä kautta olen löytänyt paljon kadoksissa olevia tiedostoja, se ei kuitenkaan korvaa vanhaa XP:tä

Mitä DOS:siin tulee, haluaisin käyttää QBasic-ohjelmointikieltä, no asennettiin joku DOS emulointiohjelma toimii mutta on niin hidas vie kaiken ilon ohjelmoinnista.

VB6 toimii ihan OK, mutta kun helppi ei edelleenkää toimi, herjaa "MSDN" ei asennettu. Sain netistä jonkun vajaan MSDN:n tuntee kyllä jotain VB6:sta mutta kun kysyy esimerkkiä vastaa että tätä ei löydy kun ei ole asennettu jotain tiedostoa. Jossain vaiheessa vaati että pitäisi asentaa joku OCT****.*** tiedosto.

Jos seiskassa toimii WordPad olisi kiva tietää mistä se löytyy. XP:n ohjauspaneelissa oli hieno toiminta "Lisää/Poista" tästä 7 en löydä ko. toimintoa.

Ihmettelen vielä, jos haluan käyttää turvallisesti tulevaisuudessakin nettiä onko pakko käyttää tätä seiskaa?

Vielä vähän, voiko joku kertoa mitä seiskassa on parempaa kuin XP:ssä? Minulle on kerrottu "Toi sun vanha PC on kivikaudelta (2,5GHz) nyt siirrytään nykyaikaan 4 ytiminen prosessori on tätä aikaa"

VJL [15.09.2012 07:21:56]

#

Yhtä pitkä on minunkin win-historia. Olen siirtynyt aina uudempaan käyttöjärjestelmään niiden ilmestyttyä. Jokainen on ollut parempi edeltäjäänsä paitsi Vista, seiska on paras, syksyllä siirrytään kasiin. Elämä on opiskelua, käyttöjärjestelmän opiskelu ei ole tuottanut vielä ongelmia kuuskymppiselle.

Epsilon [15.09.2012 07:32:13]

#

Tapsa kirjoitti:

Vaikka olenkin vanha eläkeläinen ja olen käyttänyt kaikki Win 3:sta Seiskaan nyt olen todella hukassa. Hukassa kirjaimellisesti, tiedostot katoaa koneen syövereihin, ei ole haku toimintoa nk XP:ssä! On käynyt ATK henkilöitä etsimässä tiedostoja, turhaan. Tiedän tiedoston nimen, tyypin ja tallennuspäivän, ei auta.

Vaikka en olekaan eläkeläinen vielä pitkään aikaan, niin voin todeta saman, että Windowsin oletushaku tuntuu toisinaan toimivan jotenkin epäintuitiivisesti. Itse olen ratkaissut ongelman niin, että en käytä Windowsin oletushakua vaan ilmaista Agent Ransackia, joka tuntuu olevan hakuohjelmana oikein näppärä.

Tapsa kirjoitti:

WORD on kai joku grafiikkaohjelma kuitenkin haluaisin kirjoittaa tavallista tekstiä, kaikki on muutettu niin vaikeaksi. EXCEL on nykyään minun tekstinkäsittelyohjelma siinä saa rivit kohdalleen ja tulee hyvää jälkeä!

Jos uusissa Wordeissa häiritsee käyttöliittymä (esim. uudenlaiset ribbonit), niin Microsoftin Office -paketin sijaan voit kokeilla esimerkiksi ilmaista LibreOfficea. LibreOfficen työkalut (ainakin ne versiot, joita olen käyttänyt) muistuttavat oletusulkoasultaan enemmän vanhoja wordeja ja exceleitä, joten ehkä niiden käyttö tuntuu kotoisammalta. Suosittelen ainakin kokeilemaan noita.

Tapsa kirjoitti:

Kannattaisiko siirtyä takaisin XP:hen?

Jos Windows 7 on hankittuna, niin mielestäni ei. Windows 7:n käyttöliittymästä saa pienellä tuunauksella melko pitkälti vanhan Windowsin tuntuisen. (Katsot ohjauspaneelista kansioiden asetuset, työpöydän asetukset jne..) Oman käyttökokemukseni perusteella Windows 7 tuntuu vähemmän epästabiililta kuin XP ja vähemmän takkuiselta kuin Windows Vista. Käyttökokemus on toki vai subjektiivinen fiilis eikä niinkään absoluuttinen totuus.

Tapsa [17.09.2012 02:47:37]

#

Käytän konetta usein vähän "huppelissa" ja siinä ne tiedostot katoaa koneen syövereihin. XP:n aikana aloitin aina istunnon ETSI-toiminnalla josta näin heti muuttuneet tiedostot, josta AHAA tuollakin on käyty, kävin tsekkaamassa mitä muutoksia, jos OK antaa olla, muuten korjasin ohjelman. Siis käsittänette että olen aivan ohjelmointihullu - QBasic ja Visual Basic - nettihän tässä 7:ssa toimii, joskus kuitenkin on tarvetta kirjoittaa joku asiakirja jota en syystä tai toisesta saa mieleisekseni, sisennykset, rivivälit jopa tiedoston tallentaminen tuottaa tuskaa jos muutan jotain jo olemassa olevaa asiakirjaa ja haluaisin säilyttää vanhan kone ei anna muuta vaihtoehtoa kuin "tallenna" ja vanhan päälle menee.

Kiusallin ongelma seiskassa on "Resulssien hallinta" jos sitä enää voi tällä mimellä kutsua. Ei löydy tiedostot. Kun työpöydältä klikkaa pikakuvaketta kakkospainikkeella ja katsoo missä ko. ohjelma sijaitsee saa vastauksen C:\...\Desktop. Siis työpöydällä? Itse en ole asentanut tähän koneeseen mitään ohjelmia kuitenkin kaikkiin edellisiin WIN-järjestelmiin asensin kaikki ohjelmat itse. Nyt 64-Bittinen XP 32-Bittinen.

Olen antanut itselleni kertoa että on mahdoton siirtää tiedostoja koneelta toiselle jotain piuhaa pitkin, vaan täytyy käyttää esim. muistitikkua. Onko tosiaan näin?

Tapsa [17.09.2012 05:54:52]

#

Havaitsin kirjoitusvirheen edellisessä. "Kiusallin" ongelma on kun ei saa korjattua. Löysin valikosta "Näytä sivun lähdekoodi". Mitä iloa kun sitä ei voi editoida? No en aio masentua tärkeintähän on toi turha valitus!

Grez [17.09.2012 08:42:48]

#

Tapsa kirjoitti:

Kun työpöydältä klikkaa pikakuvaketta kakkospainikkeella ja katsoo missä ko. ohjelma sijaitsee saa vastauksen C:\...\Desktop. Siis työpöydällä?

Niin, katsot ilmeisesti pikakuvakkeen "tiedot" -välilehteä, joka luonnollisesti kertoo missä pikakuvake sijaitsee. Ohjelman sijainnin näkee "pikakuvake" -välilehdeltä, joka kertoo mihin pikakuvake viittaa.

Tapsa kirjoitti:

Olen antanut itselleni kertoa että on mahdoton siirtää tiedostoja koneelta toiselle jotain piuhaa pitkin, vaan täytyy käyttää esim. muistitikkua. Onko tosiaan näin?

Tiedostojen siirto koneelta toiselle jotain piuhaa pitkin on äärimmäisen helppoa. Nykyaikana ko. piuha on useimmiten verkkokaapeli, ja myöskin ihan langattomasti niitä voi siirrellä langattomassa verkossa (wlan).

Tapsa kirjoitti:

"Kiusallin" ongelma on kun ei saa korjattua.

Viestejä voi muokata kirjautumalla sisään ja klikkaamalla oman viestin otsikkorivin oikeassa reunassa olevaa "Muokkaa" -linkkiä.

Tapsa [19.09.2012 03:56:04]

#

Nimimerkki kirjoitti:

Lainattu teksti

Mikä on verkkokaapeli? Liittimet?

Lisäys:

Grez: Anteeksi hölmöyteni, mutta ei tämä viestin kirjoitus suju vaikka sain ohjeita. Edellisessä viestissä yritin lainata tekstiä niin tuossa tulos. Ajattelin että kone ilmoittaa sen näin ja lopulliseen tekstiin tulee lainaus, ei tullut niinkuin näkyy. Tämä seiska on ollut minulla yli vuoden. Kirjoitusongelma ei johdu seiskasta vaan että en ole käyttänyt konetta enää pitkään aikaan.

Aloitetaan alusta: Kun haluaisin tietää pikakuvakkeen ohjelman sijainnin, haen näin, klikkaan kakkosella ja valitsen "Ominaisuudet" sieltä löytyy C:\USERS\...\desktop. Ei ns. resurssienhallinnassa ole C:n juuressa kansiota "USERS" ts. en löydä koneesta ko. ohjelmaa, tiedän kyllä että se on yhden tiedoston ohjelma eli esim: ANTARES.EXE siis digiboxista PC:lle siirtävä ohjelma. No tulihan kaveri auttamaan ja hän löysi ko. ohjelman, saatiin tikulle sieltä läppärille, eihän ohjelma toiminut, sanottiin että ei tietenkään kun siellä ei ole USB-ajureita. Läppärissä myös WIN 7. Eikö WIN 7 asenna itse ajurinsa jos vain tunnistaa laitteen joka on yhdistetty USB-liittimeen? Ei toimi 64(7) bittisessä ei 32(XP) bittisessä ei läppärissä(ei tunnista USB:tä). Onko vika digiboxsissa joka toimii TV:n kanssa ihan hyvin ja toimi ennen niin XP:ssä kun seiskassakin? Taisi tulla vähän mutkikkaasti kerrottua!

-tossu- [19.09.2012 08:37:22]

#

Lainaus onnistuu helpoiten painamalla lainattavan viestin oikeassa yläreunassa olevaa Lainaa-linkkiä. Mikäli käytät viestikentän yläpuolella olevaa lainausnappia, joudut kopioimaan lainattavan tekstinpätkän ja nimimerkin käsin.

Pikauvakkeen kohteen saat selville, kuten Grez sanoi, Ominaisuudet-ikkunan Pikakuvake-välilehdeltä.

Mitä jos lataisit Antareksen sen omilta sivuilta? Siellä on myös ajureiden asennusohjeet. Eihän Windowsissa voi mitenkään olla valmiiksi kaikkien maailman USB-laitteiden ajureita.

Grez [19.09.2012 09:38:10]

#

Tapsa kirjoitti:

Mikä on verkkokaapeli? Liittimet?

Verkkokaapeli on useimmiten Ethernet-kaapeli, eli nykyisin useimmiten RJ45-liittiminen Cat5, Cat5e tai Cat6 kaapeli. Ethernetiä voi liikuttaa myös esimerkiksi valokaapelissa tai koaksiaalikaapelissa. Lisäksi on olemassa harvinaisempia tekniikoita, kuten IEEE1394/FireWire, Token Ring, Fibre Channel yms.

http://www.tvcables.co.uk/images/items/20m-ethernet-cable-cat6-utp.jpg

Tapsa [27.09.2012 21:14:27]

#

Grez kirjoitti:

Tapsa kirjoitti:

Mikä on verkkokaapeli? Liittimet?

Verkkokaapeli on useimmiten Ethernet-kaapeli, eli nykyisin useimmiten RJ45-liittiminen Cat5, Cat5e tai Cat6 kaapeli. Ethernetiä voi liikuttaa myös esimerkiksi valokaapelissa tai koaksiaalikaapelissa. Lisäksi on olemassa harvinaisempia tekniikoita, kuten IEEE1394/FireWire, Token Ring, Fibre Channel yms.

Kokeilin tätä "Lainaus"-toimintoa

Lisäys: Näkyy toimivan, nyt taas en osaa muokata viestiäni

Grez [27.09.2012 22:05:25]

#

Viestejä voi muokata kirjautumalla sisään ja klikkaamalla oman viestin otsikkorivin oikeassa reunassa olevaa "Muokkaa" -linkkiä.

Cornix [01.10.2012 12:38:01]

#

Tapsa kirjoitti:

Kun haluaisin tietää pikakuvakkeen ohjelman sijainnin, haen näin, klikkaan kakkosella ja valitsen "Ominaisuudet" sieltä löytyy C:\USERS\...\desktop. Ei ns. resurssienhallinnassa ole C:n juuressa kansiota "USERS" ts. en löydä koneesta ko. ohjelmaa, tiedän kyllä että se on yhden tiedoston ohjelma eli esim: ANTARES.EXE siis digiboxista PC:lle siirtävä ohjelma.

En ole täysin varma seuraavista suomennoksista, sillä oma Windows 7:ni on asennettu englanniksi, mutta suunnilleen jotain ehdottamieni kaltaista ne suomenkielisetkin termit ovat...

Windows ja Resurssienhallinta ei enää nykyisin näytä piilotiedostoja oletuksena. Kannattaa panna ne näkyville avaamalla Resurssienhallinta, valitsemalla valikosta Työkalut > Kansion asetukset > Näytä-välilehti > Lisää täppä kohtaan [x] Näytä piilotetut tiedostot, kansiot ja asemat sekä ota täppä pois kohdasta [ ] Piilota tunnettujen tiedostotyyppien päätteet.

Ai niin ja jos tuo perinteinen Tiedosto/Muokkaa/Työkalut jne. -valikko ei näy, niin paina kerran Alt-näppäintä välilyönnin vierestä, jolloin valikkorivi ilmestyy Resurssienhallinnan ylälaitaan. Sen saa myös aina näkyville tuolta samasta Kansion asetukset -valikosta lisäämällä täppä kohtaan [x] Näytä valikkorivi aina.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta