Moi!
En tiiä tuliko oikeeseen ketjuun, mutta kysytään täällä.
Minulla on excelissä webbi query, joka hakee dataa netistä. oon tämän päivän aikana pohtinut miten saan tehtyä semmosen jutun, kun query päivittyy niin mun oma sarake jossa on arvoja juoksis siinä mukana. eli näin:
Lähtötilanne esimerkki, a-sarakkeeseen tulee tietoa netistä b-sarake oma:
A B
Data1 1
Data2 2
Data3 3
Nyt kun kysely päivittyy niin
A B
Data2 1
Data3 2
Data1 3
Miten voin "paketoida" tämän, jotta b-sarake liikkus mukana? vai onko tää mahdollista muulla kun elämää pitemmällä if lauseella?
Onko kysely mahdollista muokata sellaiseksi että sama paketti tulee samaan sarakkeeseen jolloin b kolumnin voisi jättää rauhaan? Ellei voi, jollain tunnisteella pitäisi a kolumniin tulevasta datasta päätellä mikä b sarakkeen vaihtoehto rinnalle kuuluu. jos datat eroaa kiinteästi jotenkin toisistaan, voi tällaisen tehdä. Mikäli data on jotain random kamaa, on paha päätellä mikä b:n vaihtoehdoista pitäisi siirtää.
en oo ihan varma ymmärsinkö kysymyksesi oikein, mutta yritän selvittää lisää. eli, tuossa esimerkissä a-sareke on webquery, todellisuudessa se query hakee sarjataulukon netistä, joka päivittyy sitten sitä mukaa kun otteluita pelataan. tuossa esimerkissä a-sarake/kolumi on se webqyery tuo esimerkissä oleva b-sarake/kolumi on ei liity millään tavalla queryyn periaatteessa tuo b-sarake/kolumi vois olla vaikka toisella sheetillä. esimerkin b-sarakkeen pitäisi vaan saada päivittymään a-sarakkeen mukaan eli se b-sarake todellisuudessa seurais sarjataulukon joukkuetta.
yksi idea mulle kehkeyty yönaikana, jota pitää testata.
sain nyt pelaamaan filtteröimällä, ei ehkä paras ratkaisu, mutta vältää tässä vaiheessa. mut jos joku keksii jotain parempaa niin ei siinä mitään, mutta mennään tällä kunnes jotain tulee mieleen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.