Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Apua C#-kurssin tehtävään

jooseppi [05.07.2012 17:09:28]

#

Elikkäs opettelen c# ensimmäistä kertaa viopen kautta ja tollanen tehtävä mulla olis mikä ei aukee ollenkaan ja mietin semmosta et esimerkin kautta olis helpompi oppia aiheita, niin kysynkin teidän apua? tehtävä on seuraava:

lainaus:

Täydennä seuraava koodi uudella luokalla siten, että koodi toimii ja tuloste vastaa esimerkkiä. Kirjoita editoriin VAIN puuttuva koodi eli älä kopioi tehtävänannossa olevaa koodia siihen.

using System;
namespace OlioohjelmoinninPerusteet
{
    // Sinun koodi tulee tähän

class Ohjelma
    {
        static void Main()
        {
            string otsikko = "Otsikko";
            Blogimerkinta merkinta = new Blogimerkinta(otsikko);
            merkinta.Teksti = "Teksti";
            merkinta.Avainsanat = new string[]{"Eka","Toka"};
            merkinta.Tulosta();
        }
    }
}

Lisäys:

Unohdin esimerkki tulostuksen. eli tommosta ohjelman pitäisi tulostaa:

Otsikko

Teksti

Avainsanat: Eka, Toka

Metabolix [05.07.2012 17:18:17]

#

Jos et ole vielä lukenut oppimateriaalia (kurssin monisteita, sivustolla olevia ohjeita tms.), lue ne ensin. Siellä aivan varmasti kerrotaan kaikki, mitä tehtävän ratkaisemiseen tarvitaan. Kun olet lukenut materiaalin ja miettinyt tehtävää kunnolla itse, kerro, mikä tehtävässä tuntuu vaikealta tai mitä asiaa et ymmärrä. Kuitenkin kun itse käyt kurssia, saat myös itse tehdä tehtävät.

Selvästikin tehtävässä pitää siis tehdä luokka nimeltä Blogimerkinta ja luokalle muuttujat Teksti ja Avainsanat ja funktio Tulosta, joka tulostaa kyseiset muuttujat vaaditulla tavalla.

Koodiesimerkkejä voi etsiä netistä.

jooseppi [05.07.2012 17:20:13]

#

Luin oppimateriaalin, mutta ne ei oikein aukene omaan päähän. Koulussa sentään saa esimerkkejä sun muita uutta oppiessa. =(

Grez [05.07.2012 18:33:17]

#

Sinänsä hauska tehtävä että sen saa käytännössä visual studiossa tehtyä melkein kokonaan kliksuttelemalla "Generate" -valintaa. Sitten vaan muutama rivi koodia luodun blogimerkintä-olion Tulosta()-metodiin, joka tulostaa tuon vaaditun.

Jos edellä oleva oli ihan hepreaa, niin suosittelen käymään vaikka Javalan harjoitukset läpi http://javala.cs.tut.fi/welcomePage.do

Tässä nyt on esimerkki kaikesta mitä tarvitset tuossa jo olevien rakenteiden lisäksi:

Console.WriteLine(muuttuja);

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta