Pitäisi jollain tapaa saada suuri excel taulukko (esim. 290k riviä) purettua pieniin osiin järjestelmän sisäänlukua varten. Manuaalisesti hyvin puuduttavaa hommaa, mutta ei oikein taito riitä tämän automatisoinnin tekemiseen.
Pystyn itse tekemään ehkä tuon tiedoston jakamiseen tarvittavan laskurin.. muuten ei ole tietoa.
Ajattelin suunnilleen valmiina tällaista.
lainaus:
Valitse tiedosto -> Suorita nappi -> php scripti jakaa tiedoston n. 65k rivien välein eri tiedostoihin. --> Tallennus kansioon indexin mukaisesti.. eli testi001.xlsx, testi002.xlsx jne.
Pelkät vihjeetkin kelpaavat. Tarkoituksena on loppujen lopuksi kuitenkin oppia samalla itse lisää.
Kiitos.
Minä lähtisin korjaamaan järjestelmää itteään niin, että se nielis mukisematta vähän isommatki taulukot.
Näimpä, mutta tekijällä ei ole siihen aikaa varmaan muutamaan kuukauteen. Sen takia tekisin jonkin pienemmän ohjelmant väliaikais ratkaisuksi.
Itse lähtisin muokkaamaan systeemiä niin ettei se käytä Excel-taulukoita datan tallentamiseen ensimmäisessä paikassa.
Lumpio- kirjoitti:
Itse lähtisin muokkaamaan systeemiä niin ettei se käytä Excel-taulukoita datan tallentamiseen ensimmäisessä paikassa.
Tuo ei valitettavan usein ole käytännössä mahdollista tai järkevää.
mirokaupp kirjoitti:
Näimpä, mutta tekijällä ei ole siihen aikaa varmaan muutamaan kuukauteen. Sen takia tekisin jonkin pienemmän ohjelmant väliaikais ratkaisuksi.
Oma arvaukseni tuntematta koodia on että muutos isompien rivimäärien tukemiselle on huomattavasti pienempi kuin tuo muutos tiedoston pilkkomiseksi.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.