Voisiskohan joku auttaa seuraavanlaisessa ongelmassa, elikkäs mulla on serveri sisäverkossa missä on abyss ja sen avulla toiminnassa php vieraskirja johon pitäisi päästä lisäämään viestejä muilta verkossa olevilta koneilta.. Siis jos itse haluan testata toimintaa niin kirjoitan serverin selaimeen localhost/(ja joku tiedosto) mutta mitenkäs muilta koneilta pääsee kirjoittamaan vieraskirjaan..?
Pikainen apu olisi tarpeen koska aika on aika kortilla, kiitos jo etukäteen..
-Tietämätön-
Tuota minulla on myös abyssi ja se kuvake tuolla missä tuo kellokin on, niin paina siitä niin siihen tulee joku osoite kuten 127.0.0.1. se vissiin toimii muillakin koneilla samalla iposoitteella!
Joo sain toimimaan niin kun halusinkin..=)
Abyssi on ihan pska. jollain oli semmonen servu ja se oli perkeleen hidas vaikka yhteys oli 512/512 eikä koneen nopeudessa ollut mitään vikaa, eli se ei ollut mikään 120mhz paska :-)
Hanki Apache!... jos servu alkaa hidastelemaan.
Voi Abyss olla hitaampi kuin Apache, mutta aloittelijalle Abyss on varmasti helpompi käyttää...
lainaus:
Tuota minulla on myös abyssi ja se kuvake tuolla missä tuo kellokin on, niin paina siitä niin siihen tulee joku osoite kuten 127.0.0.1. se vissiin toimii muillakin koneilla samalla iposoitteella!
Itse asiassa tuo 127.0.0.1 on koneen paikallinen osoite (=localhost).
Oikea osoite pitäisi löytyä lähiverkkoyhteyden ominaisuuksista.
lainaus:
Voi Abyss olla hitaampi kuin Apache, mutta aloittelijalle Abyss on varmasti helpompi käyttää...
aijahas, siis tarkoitit varmaan asennusta ym? tietääkseni apachen käytössä ei ole mitään vaikeaa, joko päälle tai pois päältä.
Niin Apachen kunnollisten conffien tekeminen voi olla hankalaa ellei tajua mitään mutta ei sekään vaikeata ole loppupelissä. Mutta voithan koittaa esim koneen nimellä. Eli jos sinun toisen koneen nimi, jossa Abyss sijaitsee on vaikka servu niin menet toisella koneella osoitteeseen http//servu[:portti]/. En ole ihan varma tästä mutta voihan sitä koittaa.
Joo siis mulla on abyss sen takia että mä oon nyt 3 päivää kikkaillut tämän php:n kanssa ja kun aloitin niin en jostain syystä saanut apachea toimimaan ja luin jostain tosta abyssista ja se sitten alkoi pelittää heti.. Mulla ois tässä viellä sitten uusikin kysymys elikkäs pitäisi saada mahdollisimman yksinkertainen salasanan kysely niin että salasana tarkastettaisiin vaikkapa teksti tiedostosta että se on oikein ja sen jälkeen sivu ohjautuisi toiselle sivulle jonne siis salasanalla pääsee.. Olisikohan jollain jotain vinkkiä..?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.