Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Koulutustaustanne it-alalla?

Triton [27.06.2012 10:46:59]

#

Vastaavia gallupluonteisia keskusteluja on voinut olla aikaisemminkin, mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää asioiden nykyinen tila. Eli te, jotka opiskelette tai työskentelette it-alalla, niin minkälainen on teidän koulutustaustanne?

jukkah [27.06.2012 11:31:20]

#

Minun koulutustausta on suurin piirtein samanlainen kuin itselläsikin. :) Jos jätetään "tausta" pois, tilalle tulee monta vuotta yliopistoa.

The Alchemist [27.06.2012 16:13:31]

#

Yliopisto

jlaire [27.06.2012 21:32:01]

#

peruskoulu

Jaska [28.06.2012 13:11:41]

#

Mä olen koulutukseltani matemaatikko, FM, luin yliopistolla yhtä kurssia vaille cumun tietojenkäsittelytiedetä ja olen tehnyt muutamassa firmassa koodaustöitä. Huomasin kuitenkin, että taidot ei riitä it-alalle kun esimerkiksi tietoverkkoja en ole opiskellut yhtään ja toisaalta mulla ei ole samanlaista rutiinia kuin monella muulla. Esimerkiksi jopa linkitetyn listan koodaamisessa joutuisin miettimään jonkin verran, kun taas monelta se sujuisi varmaan selkäytimestä tai he tietäisivät jonkun valmiin kirjaston kullekin ohjelmointikielelle.

vuokkosetae [28.06.2012 17:41:25]

#

Olen vastavalmistunut tietotekniikan insinööri AMK. Osaan hello worldin kolmella kielellä ja olen opiskellut symbiania pari kurssia.

Oikeasti koodaan C:llä, C++ ja jonkin verran FORTHilla. Myös paria sulautettujen järjestelmien C-murretta kirjoittelen. Suunnittelen elektroniikkaa, väsään digitaalitekniikkaa ja muuta sellaista. Jos koulupohjalta tarvitsisi jotain koodata, en tietäisi yhtään tietorakennetta ja algoritmien monimutkaisuus olisi hepreaa.

Ai niin. Kukaan ei tällä hetkellä maksa mulle mistään mitään, joten voin keskittyä omiin harrastuskoodauksiin. Että silleen.

Ei sitä koulussa opi ellei itse oikeasti ole kiinnostunut. Onpahan titteli mitä heilutella. Jos koodaus kiinnostaa vakavasti niin ylilipastoon vain.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta