Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Lasku kaava 3D suunta katsomiselle

mika132 [21.06.2012 21:48:14]

#

Olen tässä nyt pähkäillyt ja katsellut, enkä ole vieläkään hoksannut sitä lasku kaavaa millä saan laskettua sen, että mihin blockiin katsotaan. Sen verran olen ymmärtänyt, että hahmon sijainti sekä blockin sijaintia kyseisessä kaavassa tarvitaan. Googlen olen mennyt jo lävitse etsiessä ongelmaan ratkaisua, mutta en keksi.

Jiffy [21.06.2012 22:58:15]

#

En ole 3D-ohjelmointia itse harrastanut, mutta luultavasti asia hoidetaan matriisien avulla.

http://www.suomipelit.fi/aitta/artikkelit/56/Matriisimatematiikkaa peliohjelmoijille

Deffi [22.06.2012 22:53:28]

#

Ammut säteen hahmon kohdalta katselusuuntaan ja lasket leikkauksen blockisi kanssa. Tätä kaavaa varmaankin etsit: Line-plane intersection.

Spongi [23.06.2012 21:20:53]

#

Jos jotain palikkamaailmaa oot tosiaan tekemässä niin naputtele googleen "voxel traversal"

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta