Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ongelma netin kanssa

jan.kupila [29.05.2012 13:13:21]

#

Käytän nettiselaimena Operaa. Halusin päästä Nortonista eroon niin käytin Revo Uninstalleria ja poistin kaikki (luullakseni) Nortoniin liittyvät tiedostot. Nyt sen jälkeen Opera toimii, Internet Explorer ei toimi, erilaiset foorumit toimii, Firefox ei toimi, Ruutu.fi toimii, World of warcraft ei toimi (nettipeli), Starcraft II ei toimi (nettipeli). En ole saanut ladattua uutta virusturvaa koneelleni, koska avg ei toimi enkä halua maksaa turvasta. Palomuurina on Windows 7 oma. Olen yrittänyt sallia kaikki mahdolliset nettisivut palomuurissa jotka tarvitsee. Nyt on sormi suussa mistä on kyse? Yritin järjestelmän palautusta siihen tilaan mikä oli ennen revon käyttöä, se ei onnistunut. Voisiko joku auttaa?

ErroR++ [29.05.2012 13:37:19]

#

Nortonista löytyy omakin poisto-ohjelma. Norton tunkee varmasti myös Windowsin kansioihin moskaa.

Hyvä ilmainen ohjelma on Ad-Aware (sisältää myös palomuurin). Hyvä maksullinen ohjelma on F-Secure Internet Security (käytän sitä itsekin). Kannattaa etsiä rekisterin virheitä jollain apuohjelmalla (rekisterissä on paljon sovellusviittauksia yms.), esim. ilmainen CCleaner sisältää ominaisuuden.

jan.kupila [29.05.2012 13:47:23]

#

Koitan ensin asentaa nortonin uudelleen, ja yritän etsiä siitä sen poistoohjelman, epäilen kylläkin ettei sen uudelleenasentaminen onnistu. Sen jälkeen jos ei onnaa kokeilen tuota ccleaneria.

ErroR++ [29.05.2012 13:52:33]

#

CCleaneria kannattaa muutenkin käyttää, sillä se tonkii kaiken tarpeettoman pois.
Sovelluksiahan voi poistaa ohjauspaneelista.

jan.kupila [29.05.2012 14:21:37]

#

Asensin nortonin uudelleen ja se pisti rekisterit kuntoon. Nyt kaikki toimii. Pitää vielä käyttää tuota ccleanria.

Lebe80 [29.05.2012 14:31:45]

#

jan.kupila kirjoitti:

Pitää vielä käyttää tuota ccleanria.

Pitääkö? Itse en ole mitään "Twiikkaussoftia" käyttänyt vuoden -98 jälkeen ja koneet on tuntuneet toimivan sen ansiosta paljon paremmin.

ErroR++ [29.05.2012 14:50:39]

#

Eihän se mikään pakko ole, mutta itse ainakin tykkään jos ei kaikki tarpeettomat temppifilut jää koneelle pyörimään.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta