Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: php scripti haussa: mysql kantojen muuntamista.

creepy [24.04.2012 11:39:13]

#

Hei

onko joku törmännyt scriptiin millä helpottaisi tietokannan taulun tietojen siirtoa toiseen hieman erilaiseen tauluun?

Eli meinasin oman järjestelmän tiedot siirtää valmiin cms:n tauluihin.

eli esim tälläinen taulu
otsikko
viesti
aika
->
thread
message
time

Mahdollisesti vielä ajan muuntoki tuohon yms on vain plussaa.

vai täytyykö se käsin kikkailla? ois hienoa saada jokin työkalu tähän koska monimutkaisempiakin muunnoksia olisi ja selkeyttäisi tehdä jollain "gui":lla

Vaihteeksi taas vähä hankala selittää :)

mutta jos olisi esim tälläinen käyttöliittymä

valitaan taulut
jonka jälkee scripti näyttää tietueet joista sitten näyttää mikä tieto menee mihinkin.

Lebe80 [24.04.2012 13:12:52]

#

Jos kyse on tosiaan noin yksinkertainen, ja muunto pitää tehdä vain "kerran", niin ihan phpmyadmin:lla tuon todennäköisesti tekisi ihan taulujen solujen nimiä uudelleen nimeämällä:
http://www.phpmyadmin.net/home_page/downloads.php

Tai sitten tekisin jonkun php-virityksen, jolla haen omasta kannasta tiedot vaikkapa array-muuttujaan ja puskisin ne sitten purkka-mysql-lauseina takaisin toiseen tauluun.

Tosiaan, skriptin kirjoittamiseen menee todennäköisesti yhtä kauan, kuin kysymyksen kirjoittamiseen on mennyt.

Eli mitään universaalia työkalua/skriptiä tuohon tuskin on.

Grez [24.04.2012 14:49:44]

#

No itse olen kyllä tehnyt omaan käyttöön migraatiotyökalun. Omia tarpeita oli kysyjän mainitsema erinimisten kenttien kohdistaminen ja lisäksi siinä oli muutamia lokalisointiin liittyviä erityistarpeita. Siinä kun valitsi lähde ja kohdetaulun, niin se arpoi itse mikä kenttä menee mihinkin ja käyttäjä sai kliksutella väärin arvatut ja puuttuvat kohdilleen.

Sen tekemiseen meni noin tunti.

Varmaankin on olemassa valmiita ohjelmiakin ko. tarkoitukseen, mutta oman kokemuksen mukaan on nopeampaa tehdä itse pikkusofta joka hoittaa juuri ne hommat mitä pitääkin ja jonka käytön opetteluun ei mene aikaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta