Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Screenin boottaaminen käyttäjäkohtaisesti (Ubuntu Server 10.04)

kayttaja-1634 [30.03.2012 15:45:04]

#

Hey,

tuossa olisi pieni kitkerä ongelma Screenin kanssa. Olen konffannut Screenin siten, että se käynnistää käynnistyessään session nimeltä irssi ja irssin sen sisälle.

Ongelmana on nyt lähinnä saada se käyttäjäkohtaisesti käynnistymään aina, kun boksin boottaa.

Olisiko viisauksia jaettavaksi?

Blaze [30.03.2012 16:04:38]

#

Paa jokaiselle käyttäjälle crontab @reboot screen

kayttaja-1634 [30.03.2012 20:36:12]

#

Tuota crontabia olen jo jossain määrin kokeillut aiemminkin, mutta jostain syystä en ole saanut sitä rullaamaan toivotusti screenin kanssa. Jos esimerkiksi testaan käyttäjäkohtaisesti tehdä crontabin avulla touchilla filun, kaikki ok. Mutta screenin käyttö ei onnistu.

Missäköhän vika voisi piileä?

Metabolix [30.03.2012 21:40:27]

#

Kuten screenin man-sivulla lukee, -d -m luo screenin taustalle. Muutenhan crontab-komento ei varmaan järkevästi toimi, vaan jäädään odottamaan screenin sulkeutumista. Koko komento olisi siis esimerkiksi screen -d -m -S irssi irssi. Lisäksi lienee syytä asettaa koko joukko ympäristömuuttujia (mm. kieli), jos cron ei aseta niitä itse. Erityisesti näillä on merkitystä silloin, kun screen on muutakin kuin irssiä varten. Apuskripti helpottanee tilannetta huomattavasti, ja Bashissa määritellyt muuttujat näkee komennolla export.

kayttaja-1634 [30.03.2012 22:02:22]

#

Aivan mahtavaa, kiitokset. Nyt rullaa juuri niin kuin oli tarkoitus.

Tarkastelen vielä tarkemmin noiden ympäristömuuttujien asettamisen.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta