Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: [VB.NET] 3D-autopeli

ErroR++ [21.03.2012 17:24:01]

#

Moi taas!

Olen tekemässä 3D-autopeliä. Peli olisi kuvattu auton takaa. Mahdollisesti peliin tulisi myös paljon erilaisia efektejä, ja jo näistä tiedoista voisi varmaan päätellä että kyseessä on pitkä projekti.

Kaikki mapit olisi tungettu yhteen tiedostoon. Äänet ja mahdolliset kuvat (jos niitä edes tulee) ovat resourceina. Kehittelen itse 3D-grafiikkakirjastoa, jota käytän pelissä.

Mutta miten tuollainen peli olisi järkevintä toteuttaa?

Sienikasvusto [21.03.2012 22:14:42]

#

Pelin totettaminen on järkevintä aloittaa alusta.

Siis ihan alusta.

1. Mietihän olisiko tämä mitenkään realistisesti ikinä toteutettavissa nykyisillä taidoillasi?
2. Jos olisi, niin miksi kyselet täällä miten kannattaisi toteuttaa?
3. Nyt oikeesti hei...

SiperianSiika [21.03.2012 22:17:03]

#

Moi!

Kiva nähdä, että peliohjelmointi kiinnostaa. Jos tosiaan meinaat noin valtavaa projektia lähteä tekemään, niin kannattaa varmaan aloittaa lukemalla jompikumpi tai molemmat näistä kirjoista: http://www.amazon.com/Game-Engine-Architecture-Jason-Gregory/dp/1568814135/ ... http://www.amazon.com/Game-Coding-Complete-Third-McShaffry/dp/1584506806/

Onnea projektiin!

ErroR++ [22.03.2012 07:55:36]

#

Kiitos. Peliohjelmointi kiinnostaa lähinnä sen takia, että en itse pelaa kuin muutamia Mario-pelejä joko Nestopia-emulaattorilla tai Wii:llä.

Sienikasvusto kirjoitti:

1. Mietihän olisiko tämä mitenkään realistisesti ikinä toteutettavissa nykyisillä taidoillasi?

Tällä hetkellä ei olisi, mutta aion oppia paljon projektin aikana. Olenhan minä jo tehnyt yhden pelin, se on kylläkin 2D-avaruuspeli. Siinä projektissa on yli kymmenen ajastinta ja pelimoottori, joka pyörii parhaimmillaan yli 300000 kierrosta sekunnissa. (FPS on silti vain 3-7, kyllä parempiakin on olemassa.)

Tämä projekti voi ihan hyvin kestää vaikka vuoden, mutta uskon että saan ainakin perusgrafiikat ja pelimoottorin valmiiksi viimeistään kesällä. Nyt vaan kameraa kehittelemään ja grafiikkakirjastoa koodaamaan niin saan alun valmiiksi.

ErroR++ [22.03.2012 16:00:29]

#

Päätänkin tehdä tuosta ohjaamosta kuvatun.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta