Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: JavaScript: yksi button kaksi actionia

dartvaneri [18.03.2012 17:10:17]

#

Ongelmani on se, että tarvisi saada yhtä painiketta painamalla aukeamaan kaksi sivua uuteen välilehteen.

$('body').on('click', '#Avaa', function(){
	document.Form.action = "Sivu1.php";
	document.Form.submit();
	document.Form.action = "Sivu2.php";
	document.Form.submit();

});

Eli nyt kun painaa painiketta, aukaisee vain tuon viimeisen, eli Sivu2.php:n, jos taas vaihdan Sivu1.php:n viimeiseksi, niin vain se avautuu. Kokeilin myös ottaa tuon 'document.' osan pois, mutta ei auttanut. Osaneeko joku sano missä vika?

Tässä vielä html-koodi:

<form name='Form' target='_blank'>
	<input type='button' id='Avaa' value='Avaa sivut'>
</form>

Petja [18.03.2012 17:24:40]

#

Itse en pidä tabien ja ikkunoiden availusta, mutta koodisi olisi nyt siitä huolimatta tässä:

$('#Avaa').click(function(){
window.open('Sivu1.php','_uusitab1');
window.open('Sivu2.php','_uusitab2');
});

... koodi, joka ehkä toimii.

dartvaneri [18.03.2012 17:34:04]

#

Toimi.
On asioita, joita on järkevämpää hoitaa uudessa välilehdessä, kuin samassa, sillä jos on esimerkiksi jokin tulostettava sivu, niin on mielestäni kivempaa jos se aukeaa uuteen välilehteen, kuin samaan välilehteen.

Blaze [19.03.2012 16:37:05]

#

dartvaneri kirjoitti:

On asioita, joita on järkevämpää hoitaa uudessa välilehdessä, kuin samassa

Tämä on ihan totta. Kuitenki minä tiiän paremmin, mitkä asiat on mulle niitä, ja näinpä avaan linkin uuteen tabiin sillon kuin itse haluan. Jostain kumman syystä kun selaimissa ei oo "avaa aina tähän tabiin"-vaihtoehtoa on parasta yrittää olla arvailematta, mitä käyttäjä saattais haluta tehä, ja avata linkit aina ennustettavasti siihen samaan ikkunaan.

Sun sivuston rakenne muuten on todennäkösesti pahasti rikki, jos sulla ylipäätään on tarve saaja avattua yhestä linkistä kaks sivua. Kantsii pohtia koko homma uusiks.

dartvaneri [19.03.2012 17:22:08]

#

Blaze kirjoitti:

Tämä on ihan totta. Kuitenki minä tiiän paremmin, mitkä asiat on mulle niitä, ja näinpä avaan linkin uuteen tabiin sillon kuin itse haluan. Jostain kumman syystä kun selaimissa ei oo "avaa aina tähän tabiin"-vaihtoehtoa on parasta yrittää olla arvailematta, mitä käyttäjä saattais haluta tehä, ja avata linkit aina ennustettavasti siihen samaan ikkunaan.

Öhöm. Tiedän tasan tarkkaan millä tavalla sivun täytynee toimia, koska sivulla ei tule olemaan kuin yksi tai kaksi käyttäjää, siis kyseessä on selain pohjainen järjestelmä, ei oikestaan sivusto.

Blaze kirjoitti:

Sun sivuston rakenne muuten on todennäkösesti pahasti rikki, jos sulla ylipäätään on tarve saaja avattua yhestä linkistä kaks sivua. Kantsii pohtia koko homma uusiks.

Hmm. No miten näet sitten järkevämmäksi toteuttaa sellaisen, kun on muodostetaan annetuista tiedosta automaattisesti lasku ja tosite, eikä asiakas todellakaan halua, että laskuun tulisi mitään turhia takasin painikkeita?

The Alchemist [19.03.2012 18:35:00]

#

dartvaneri kirjoitti:

Hmm. No miten näet sitten järkevämmäksi toteuttaa sellaisen, kun on muodostetaan annetuista tiedosta automaattisesti lasku ja tosite, eikä asiakas todellakaan halua, että laskuun tulisi mitään turhia takasin painikkeita?

Minulla ei itsellä ole mitään valittamista popup-ikkunan käytöstä tulosteiden kanssa, mutta toinen hyvä vaihtoehto on erillisen print-tyylitiedoston käyttäminen. Loppukäyttäjälle lienee kuitenkin havainnollisinta, että hän saa jo tietokoneen näytölle tulostetta vastaavan näkymän.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta