Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: ikoniongelma

pula_aho [06.03.2012 15:28:29]

#

Mikä mättää kun ei tuo ikonia sivulle.
Toimi kyllä mutta kun vaihdoin palvelinta niin lopetti pelaamisen.

<link rel="shortcut icon" href="http://domain.fi/favicon.ico" type="image/x-icon" />

Synomi [06.03.2012 15:37:22]

#

Voit koittaa jos hieman erilainen tapa auttaisi:

<link rel="icon" type="image/png" href="http://domain.fi/favicon.ico" />

-tossu- [06.03.2012 16:10:57]

#

Synomin koodissa type on image/png, vaikka tiedosto näyttää olevan tyyppiä ico. Yhteensopivuuden takia kannattaa ikonit tallentaa .ico-muodossa ja käyttää seuraavaa koodia:

<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" />

Minulla on ikonien näkymisongelmaan on aina auttanut tuo koodi sekä meneminen selaimella osoitteeseen domain.fi/favicon.ico ja sivun päivitys.

Metabolix [06.03.2012 16:24:27]

#

Jos kuvake on palvelimen juuressa nimellä favicon.ico, useimmat selaimet hakevat kuvakkeen automaattisesti eikä HTML-koodia välttämättä tarvita.

pula_aho [06.03.2012 16:43:36]

#

Kiitos vastauksista.
Kokeilin tuota synomin pätkää samoin kuin tossunkin.
Ei toimi.
IE näyttää punaisia palloja joka minulla oli aikaisemmin.
Nämä punaiset pallot olivat aikaisemmin (ja entisen palvelimen juurella) kuvana nimellä favicon.ico.
Vaihdoin aikaisemmalla palvelimella oman logon ja se toimi myös firefoxilla. Oma logoni on palvelimen juurella nimellä favicon.ico.
Olen myös poistanut sivuhistoriat ja päivittänyt (voi voi).
(Anteeksi sekava selostus)

Metabolix [06.03.2012 16:59:05]

#

IE:stä pitää poistaa vielä erikseen väliaikaiset tiedostot ja säätää, että sivut yritetään hakea uudestaan palvelimelta; IE:n oletusasetukset ovat (ainakin aiemmin olleet) aivan ääliömäiset. Toinen vaihtoehto voisi olla, että vaihdat kuvakkeen nimeä, jolloin IE ei enää löydä sitä välimuistista.

Voisitko olla katkomatta rivejäsi ja käyttää sen sijaan kappalejakoa (kahta rivinvaihtoa) asianmukaisissa kohdissa? Tuollaista pätkittyä tekstiä on hankala lukea.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta