Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Excel, rivien poiminta välilehdeltä toiselle yhden solun perusteella

Stefa [22.02.2012 13:02:49]

#

Minulla on taulukko joka sisältää noin 15 välilehteä ja ehkä keskimäärin noin 100-150 riviä per välilehti. Riveistä ehkä muutama prosentti aiheuttaa toimenpiteitä, joten olisi tarpeen saada nuo poimittua massan seasta. Ideana on tehdä yksi välilehti lisää jolle poimitaan oleelliset rivit. Joka rivillä on kenttä joka kertoo tarvitaanko toimenpiteitä, joten rivin tunnistaminen onnistuu helposti ONTEKSTI-funktiolla.

Miten moinen olisi helpoin toteuttaa? Joka solun voisi tutkia idealla =JOS(ONTEKSTI(Välilehti3!I3);Välilehti3!B3;) ja sitten vaikka makrolla järjestää noin tulevan ehkä 2000 rivisen taulukon tekstiä sisältävät rivit ylös, mutta ei oikein houkuttelisi.

Olisiko hyviä neuvoja helpompaan ja siistimpään ratkaisuun?

Lisäys:

Sellainen ruma ratkaisu tuli myös mieleen, että kopioi kaikkien välilehtien kaikki rivit yhdelle ja suodattaa noista makrolla piiloon ne joissa toimenpidekenttä on tyhjä. Tuo tuntuisi jo toteuttamiskelpoiselta.. Tulostaminenkin pelaa ok, ei tulosta tyhjiä sivuja.

Vielä kun tuon saisi siten, että saisi poimittua tietyt useammat rivit jos joku niistä aiheuttaa toimenpiteitä. Eli jos vaikka mietitään, että minulla on ryhmä A1 joka sisältää viisi riviä. Sitten on ryhmä A2 joka sisältää kolme riviä, A3 seitsemän riviä jne. Jos joku A1-ryhmän rivi aiheuttaa toimenpiteitä, niin kopioitaisiin koko A1 ryhmä. Ja vastaavasti muutkin.

jtha [22.02.2012 23:50:01]

#

Minä tekisin VB-koodin-pätkän(CommandButtoniin) uudelle välilehdelle, joka käy tarpeelliset välilehdet läpi tutkien tuon "toimenpidekentän". Jos vaatii toimenpiteitä niin kopioidaan rivi uudelle välilehdelle. Vaatii luupin välilehdille ja siihen sisäkkäinen luuppi riveille.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta