Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Sähköpostiviesti puhelimeen

Beuling [11.02.2012 12:08:41]

#

Hei,

olisi pieni ongelma ja ajattelin kysyä täällä:

Palvelusta (palveluista) X tulee viesti Gmailiin. Viesti saattaa tulla milloin tahansa.

Nyt olisi tarkoitus saada se viesti puhelimeen, samalla hetkellä kuin se tulee.

Olen kokeillut puhelinoperaattorin palvelua eli Gmailista ohjaus operaattorin tarjoamaan sähköpostiin ja sieltä kännykkään --> Liian iso viive (monta tuntia kestää että viesti tulee) eikä välillä toimi. Hinta on aika hyvä, normaali tekstiviestihinta.

Olen ajatellut laittaa itse sähköpostin kännykkään, mutta se kuluttaisi liikaa datasiirtoa, akkua jos puhelin skannailee uusia viestejä jatkuvasti.

Olisko teillä parempia ideoita, mahd. vähin kustannuksin (esim. tekstiviestihinta per viesti)?

Lebe80 [11.02.2012 16:18:31]

#

Paras idea on tuo mitä jo sanoitkin. Hommaa kunnon (rajaton) 3G-liittymä ja annat akun kulua.

Itsellä tosiaan ihan normaali android-luuri, joka skannailee automaattisesti viestejä. Itseä ei ainakaan haittaa, että "akku kuluu".

Metabolix [11.02.2012 16:44:26]

#

Jos nyt välttämättä haluat säätää, ohjaa postit omalle palvelimellesi ja tee siellä filtteri, joka laittaa saapuvista viesteistä tekstiviestin esimerkiksi jonkin (maksullisen) nettipalvelun kautta.

Beuling [11.02.2012 16:58:55]

#

Kuinka usein sknnailee? Minun tapauksessa pitäisi olla minuutin välein...

Sisänsä ajattelin sellaista vaihtoehtoa, jos saisin operaattorin kanssa nuo ongelmat selvitettyä, niin viestin tullessa (pelkkä ilmoitus, ei näy viestin sisältöä) voin mennä puhelimesta nopeasti katsomaan viestin (se on vissiin yksinkertaista kunhan ekan kerran syöttää kaikki tiedot).

Lebe80 [11.02.2012 21:34:44]

#

Itsellä siis taitaa meilien ilmotus tulla ihan 10 minuutin sisällä, usein nopeamminkin, joskaan en tiedä johtuuko se siitä että töissä ja kotona olen kytkettynä lähiverkon alueella.

Petja [11.02.2012 21:58:19]

#

Lebe80 kirjoitti:

Hommaa kunnon (rajaton) 3G-liittymä ja annat akun kulua.

Ei tarvitse olla edes kunnon. Itselläni on parin megan netti puhelimessa 5 e/kk. Viestin tarkistaminen on nopea operaatio eikä syö paljon akkua, paitsi toki jos viestit tulisi tarkistaa minuutin välein kuten sanoin...

Beuling kirjoitti:

Minun tapauksessa pitäisi olla minuutin välein...

Anteeksi, haluan olla utelias.
Miksi viestit tulisi tarkistaa minuutin välein? Oma luurini päivittää viestit 30 min välein, joka on aivan riittävä.

Beuling [12.02.2012 14:09:38]

#

Beuling kirjoitti:

Minun tapauksessa pitäisi olla minuutin välein...

Anteeksi, haluan olla utelias.
Miksi viestit tulisi tarkistaa minuutin välein? Oma luurini päivittää viestit 30 min välein, joka on aivan riittävä.

[/lainaus]

Kuten sanoin, en tiedä milloin kyseinen viesti saapuu, ja se on nähtävä vaan yksinkertaisesti heti. Kun olen tietokoneella, ei tällaista ongelmaa ole, mutta kun en ole, niin syntyy tällainen ongelma.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta