Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kutsumaton neuvoja tunkeutui

Sivun loppuun

Neptun [27.12.2011 13:32:22]

#

Nyt tarvitsisin osaajien apua seuraavassa tauksessa. Sen arvelin olevan aivan pikkujuttu. Mutta nyt jo toista viikkoa ponnisteltuani se ei niin pieni eli helposti ratkaistava olekaan. Kyseessä ei ole varsinainen ohjelmointi, mutta kylläkin ohjelmien toimintojen tunteminen.

Olen jostakin saanut XP-koneeseen äänitiedoston, joka avautuu aina muutama sekunti sen jälkeen kun olen käynnistänyt jokin selaimen (esim. IE, Firefox) Jos selaimia käynnistää samalla useita, niin niin monta päällekkäistä ääntä kuuluu kuin selaimiakin on auki. Selaimen pysäytys ei pysäytä ääntä.

Ääni lienee jostakin neuvontavideosta jokin repliikki. Tietysti olen etsinyt kaikkia äänitiedostoja ja videotiedostoja koneessa, mutta ei mitään tuohon viittaavaa löydy. Etsintää helpottaisi suuresti jos olisi tieto siitä, minkä muotoinen tuollainen opetusvideon yksittäinen ääni voisi olla. Rekisterin muokkaustakaan en niin pitkälle tunne, että sieltä pystyisi löytämään.

Miten tuollainen äänitiedosto voi tarttua? Mikä sen tiedostomuoto voisi olla? Olisipa oikea uudenvuoden lahja, jos saisin neuvonnan koneessa loppumaan :-)

User137 [27.12.2011 15:10:15]

#

Sattuuko joka selaimessa olemaan sama sivu auki jollain välilehdellä? Joillain sivuilla on taustaääniä vaikka bannereista.

ankzilla [27.12.2011 15:39:03]

#

Et ole ainoa jolla tuo ongelma on ollut.
Asia ratkaistiin asentamalla XP uudelleen.

Lebe80 [27.12.2011 17:18:13]

#

Löytyisökö ohjauspaneelista ääniasetuksia, joissa ääni on asetettu soimaan selaimen käynnistymisessä. Pikkupoikana noita ainakin asetettiin koulun koneille...

tesmu [29.12.2011 13:58:43]

#

Oisko kenties selaimen jokin liitännäinen joka päästelee ääniä? Joku oikeen mukava toolbar tai joku voisi ehkä selittää tuon.

Neptun [29.12.2011 13:58:57]

#

Tämä on työkone ja täynnä niin muokattua tavaraa, että ei tämän äänen takia ole aihetta ryhtyä uudelleenasennuksiin. Neuvo on lisäksi kovasti sekä helppo että huono. Uudellenasennus on viimeisiä korjauskeinoja, jos muu ei auta.

Selaimissa ei ole mitään sivuja tai välilehtiä auki kun ääni kuuluu melkein heti avatessa selain. Selaimet näyttävät minulla tyhjän sivun.

Mitään muita käynnistysääniä ei koneessa ole kuin Windowsin.

Onko tietoa, mikä tiedostomuoto voisi olla kysessä? Tämä ei ole ollenkaan yksinkertainen juttu ;-)

Lisätieto; samassa koneessa on myös toinen järjestelmänvalvoja käyttäjä. Siellä samoja ohjelmia, mutta tämä ääni ei kuulu sieltä selaimilla.

Lebe80 [29.12.2011 14:36:34]

#

Kysyn nyt uudelleen:
Oletko (itse) tarkistanut kahdesti (windowsin ääniasetuksista), ettei joku tai jokin ole asettanut windowsin käynnistynäänen lisäksi ääntä selaimen käynnistymiseen?

Neptun [29.12.2011 18:17:23]

#

Lebe80; olin toki, useamman kerran.

Olen saanut ratkaistua ongelman, vaikka sen yksityiskohdat ovat vielä mulla tutkittavana. Ääni littyy Google työkalupalkkiin, myös sen uusimpaan versioon. Jos sen asentaa (uutena) IEhen ja aikaisenmmin sellainen on Firefoxissa, niin Firefoxiinkin tulee sama haitake. Erikoinen synkronointi.

Kysessä ei liene Googlen mukaan varsinainen virhe - vaikka kyllä se ilman infoa sellainen on! - sillä ääni liittyy jotekin sivulle asennettaviin painikkeisiin. Sitä en vielä tiedä miten. Jos ei asenna näkyviin mitään sen painikkeita, niin ääni pysyy ainakin silloin poissa. Ääni lienee peräisin jostakin flash-tiedostosta.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta