Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kotiverkko langattomaksi

Opiskelija [13.12.2011 22:06:18]

#

Tarkoitus olisi muuttaa tutun kotiverkko langattomaksi, joten mitä laitteita suosittelisitte?
Kotiverkon pitäisi olla varmatoiminen, turvallinen sekä toimia tulevaisuudessakin ongelmitta. Reititin tulisi joko vaatekaappiin tai kaapin päälle.

Laitteet joissa WLAN
TV, PS3, iPad 2, 2*kannettava.

Laitteet jotka muutettava langattomaksi:
Pöytäkone, digiboksi (IPTV).

Muut:
NAS, USB-levy


Vähimmäis vaatimukset:
QOS, palomuuri, multicast WLAN.

Onko WMM pakollinen?

Olen katsellut Asus RT-N56U tai Linksys E4200

Digiboksille AirStation™ N300


ja sitten joku toimiva USB-WLAN verkkosovitin pöytäkoneelle.

Tarkoittaako Dual Band, että kannettava osaa itse valita kumpa taajuus toimii sillähetkellä paremmin?

punppis [14.12.2011 13:40:44]

#

Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa ainakin jättää ne halvimmat mallit sinne kaupan hyllylle. Olen kokeillut useita eri merkkejä ja malleja, mutta tuntuu että jokainen pätkii yhteyttä silloin tällöin, joko wlan tai sitten yhteyttä modeemin ja reitittimen välillä. Itsellä on tällä hetkellä D-Link DIR-615 ja tuo hukkaa nettiyhteyden aina parin viikon välein, ensiksi yhteys hidastuu ja sitten lakkaa toimimasta kokonaan ja laite pitää bootata. Wlanin kanssa ei ole kyllä ollut mitään ongelmia tämän vehkeen kanssa, vaan laite hukkaa yhteyden modeemiin.

Taitaa kaikista nykymalleista löytyä nuo mainitsemasi ominaisuudet, joten suosittelen vain etsimään jostain joulutarjouksista hyvän ja/tai lukemaan arvosteluja.

Opiskelija [15.12.2011 09:53:40]

#

punppis kirjoitti:

Taitaa kaikista nykymalleista löytyä nuo mainitsemasi ominaisuudet, joten suosittelen vain etsimään jostain joulutarjouksista hyvän ja/tai lukemaan arvosteluja.

Niinhän ne taitaa olla muutoin, paitsi ettei kaikki laitteet osaa toimia oikein multicastin kanssa varsinkin jos sitä halutaan myös siirtää langattomasti, näin olen ainakin ymmärtänyt.

Taidan laittaa tilaukseen ton RT-N56U ja AirStation N300. Ellei tule jotain muita vaihtoehtoja. Oliskos kellään suositella jotain hyvää USB-WLAN verkkosovitinta?

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta