' ohjataan nuolinäppäimistä ' peli loppuu jos viholliset pääsevät oikeaan laitaan ' vihollisien vauhti lisääntyy kierroksella 10 pisteet = 1 'kierrosten alkuarvo alku: Cls ' tyhjentää näytön Randomize Timer ()' asettaa luvut todella satunnaisiksi SCREEN 500,350 ' näytön koko x2 = Rand (10,450) ' pelaajan alkukordinaatit y2 = Rand (10,300) x1 = Rand (50,180) ' vihreän boxin alkukordinaatit y1 = Rand(50,300) x3 = Rand (50,180)' sinisen boxin alkukordinaatit y3 = Rand(50,300) Repeat ' silmukka Color cbwhite ' valkoinen väri Locate 10,10 ' tekstin kordinaatit Print "Kierrosten määrä " + pisteet ' kirjoittaa tekstiä If LeftKey()Then x2=x2-3 ' pelaajan ohjauskomennot If RightKey()Then x2=x2+3 If UpKey()Then y2=y2-3 If DownKey()Then y2=y2+3 x1 = x1 +1 ' vihreän liikkuvuus x3 = x3 +1 ' sinisen liikkuvuus If pisteet > 9 Then x1 = x1 +1.5 ' sitten kun 10 kierros alkaa vauhti lisääntyy If pisteet > 9 Then x3 = x3 +1.5 Color cbred ' pelaajan boxi Box x2,y2,20,20 Color cbgreen ' vihreä boxi Box x1,y1,15,15 Color cbblue ' sininen boxi Box x3,y3,15,15 If x2 > 485 Then x2 = x2 - 3 ' ei mene rajojen yli If x2 < 5 Then x2 = x2 +3 If y2 > 5 Then y2 = y2 - 3 If y2 < 335 Then y2 = y2 +3 Locate 215,175 ' jos viholliset pääsevät oikeaan laitaan peli loppuu If x1 > 485 Then Print "Hävisit pelin" Then WaitKey Then WaitKey Then WaitKey Then End Locate 215,175 If x3 > 485 Then Print "Hävisit pelin" Then WaitKey Then WaitKey Then WaitKey Then End If BoxOverlap (x2,y2,20,20,x1,y1,15,15) Then Gosub toinen ' mennään aliohjelmaan jos toinen saadaan kiinni If BoxOverlap (x2,y2,20,20,x3,y3,15,15) Then Gosub toinen2 DrawScreen ' piirretään näyttö Until EscapeKey() ' lähdetään pelistä jos painetaan ESC toinen: Repeat ' silmukka Color cbwhite ' valkoinen teksti Locate 10,10 ' tekstin kordinaatit Print "Kierrosten määrä " + pisteet ' kirjoitetaan kierros määrä If LeftKey()Then x2=x2-3 ' pelaajan näppäimet If RightKey()Then x2=x2+3 If UpKey()Then y2=y2-3 If DownKey()Then y2=y2+3 x3 = x3 +1 ' jäljelle jääneen vihollisen vauhti If pisteet > 9 Then x3 = x3 +1.5 ' kasvatetaan vauhtia jos päästään 10 kierrokselle Color cbred ' pelaajan boxi Box x2,y2,20,20 Color cbblue 'vihollisen boxi Box x3,y3,15,15 Locate 215,175 ' jos vihollinen pääsee oikeaan laitaan peli loppuu If x3 > 485 Then Print "Hävisit pelin" Then WaitKey Then WaitKey Then WaitKey Then End Color cbwhite Locate 10,30 If BoxOverlap (x2,y2,20,20,x3,y3,15,15) Then pisteet = pisteet + 1 Then Print "Paina jotain näppäintä jatkaaksesi seuraavalle kierrokselle" Then WaitKey Then Goto alku ' jos vihollinen saadaan kiinni lisätään kierros ja aloitetaan uusi kierros DrawScreen ' piirretään näyttö Until EscapeKey()'lopetetaan jos painetaan ESC toinen2: Repeat ' silmukka Color cbwhite ' tekstin väri Locate 10,10 ' tekstin kordinaatit Print "Kierrosten määrä " + pisteet ' kirjoitetaan kierrosten määrä If LeftKey()Then x2=x2-3 ' pelaajan näppäimet If RightKey()Then x2=x2+3 If UpKey()Then y2=y2-3 If DownKey()Then y2=y2+3 x1 = x1 +1 'vihollisen vauhti If pisteet > 9 Then x1 = x1 +1.5 ' kasvatetaan vihollisen vauhtia jos päästään 10 kierros Color cbred ' pelaajan boxi Box x2,y2,20,20 Color cbgreen ' vihollisen boxi Box x1,y1,15,15 Locate 215,175 If x1 > 485 Then Print "Hävisit pelin" Then WaitKey Then WaitKey Then WaitKey Then End ' jos vihollinen pääsee oikeaan reunaan peli loppuu Color cbwhite Locate 10,30 If BoxOverlap (x2,y2,20,20,x1,y1,15,15) Then pisteet = pisteet + 1 Then Print "Paina jotain näppäintä jatkaaksesi seuraavalle kierrokselle" Then WaitKey Then Goto alku ' jos saadaan jäljelle jäännyt vihollinen kiinni aloitetaan alusta ja lisätään yksi kierros DrawScreen 'piirtää näytön Until EscapeKey() ' lopetetaan jos painetaan ESC
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.