Hei kaikki. :)
Tuli hommattua tuollainen tähtiarvostelu-skripti (http://nickstakenburg.com/projects/starbox/) nettisivuille tarkoituksena antaa käyttäjien arvostella kuvagalleriani albumeita. Taitoni riittivät siihen asti kunnes annettu ääni olisi pitänyt tallentaa PHP:lla tietokantaan. Em. nettisivulla on pieni pätkä ohjetta miten sen tulisi tapahtua mutta PHP:ta kunnolla tuntemattomalle se on aika hepreaa... :S Onko kellään täällä kokemusta kyseisestä skriptistä? Tarkoitus olisi saada tähtiarvostelu jokaisen galleria-albumini etusivulle sekä itse gallerian etusivulle niin ettei arvostelu jälkimmäisessä toimisi, ainoastaan tähdet näkyisivät. Selvennettynä siis:
www.domain.com/galleria/live/
- Itse arvostelu.
www.domain.com/galleria/live.php/
-Itse galleriasta "sisällytetty" arvostelun tulos ilman mahdollisuutta arvostella. Em. sivulle tulisi useita "sisällytettyjä" arvosteluja, albumien lukumäärän mukaan.
Kuinkahan suuri työ tällainen olisi toteuttaa? Apuja, kiitos? :)
Oletko saanut prototypen asennettua sivuillesi? Toimiva linkki auttaisi myös.
Olen asentanut Prototypen, linkitettynä Google Ajax Libraries API:sta kuten skriptin kotisivuilla neuvotaan.
Olen nyt päässyt siihen vaiheeseen että minulla on kaksi erillistä albumia joissa kummassakin näkyy oma erillinen arvostelunsa. Nyt pitäisi sitten saada annettu ääni tallennettua ja sisällytettyä gallerian etusivulle. :S
No teitkö sen ohjeen mukaan kokonaan loppuun asti vai?
En, kuten sanoin niin juuri tuosta arvostelun tallentamisesta en tajua juuri mitään. http://nickstakenburg.com/projects/starbox/ -> "Tutorials".
Ilmeisesti sinun pitää muodostaa jotenkin tietokantayhteys. Oletko katsonut config.php tiedostoa löytyisikö sellanen
Tuolla sivulla sanotaan aivan suoraan, että sivu ei yritäkään kertoa mitään tallentamisesta, koska tallentamisen voi tehdä niin monella eri tavalla eikä kyseinen kirjasto varsinaisesti liity siihen mitenkään. Sivulla kerrotaan hyvin selvästi (esimerkkien kera), miten arvosanan saa välitettyä palvelimelle (esim. PHP-skriptille). Varsinainen tallennus pitää ohjelmoida itse.
Okei, luovutan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.