Moikka,
Etsiskelin aika pitkään netistä fiksua tapaa, jolla saisin luotua automaattisesti kuukauden jokaisen päivän erikseen tietokantaan. á php / mysql
Oliskos jollakin jotain hyvää ideaa mielessä?
Lisäksi katselin tuota kalenteria (http://mureakuha.com/koodikirjasto/236) ja pohdiskelin tapaa, jolla saada siihen ympättyä viikon numerot vasempaan reunaan.
kiitos etukäteen!
Vielä lisäyksenä tuohon MySQL / php tietokanta-ajoon;
- tarvetta myös lisäysmahdollisuus alkamis / päättymispäivän mukaan. tai viikottain.
Itse en ole tuollaisessa kalenterihommassa mikään haka ja vaikeutta tuottaa juuri nuo jutut.
En ehkä ihan ymmärätnyt miten ja missä muodossa haluat päivät tietokantaan, mutta esim näin voit luoda kuukauden jokaisen päivän omaksi rivikseen.
Kiitos, tuota juuri etsein.
Aika tyylikästä. Tällaisen yksinkertaisemman ratkaisuvaihtoehdon taas olisi varmaan keksinyt itsekin pienellä miettimisellä:
$alku = strtotime("2011-11-01"); // tai vastaava mktime for ($t = $alku; date("m", $t) == date("m", $alku); $t += 24 * 60 * 60) { mysql_query("INSERT INTO kalenteri (paiva) VALUES (". date("Y-m-d", $t) .")"); }
Siis nostetaan aikaleimaa vuorokaudella, kunnes kuukausi vaihtuu.
Lähinnä noiden funktioiden yhdistäminen oli mulla kompastuskivenä. Vähän vaivaan vielä teitä: entä jos haluaa esim. koko listan 1.1.12 - 30.6 listan, eli alkaa jostain ja päättyy valittuun päivään?
ViKiNGi kirjoitti:
Lähinnä noiden funktioiden yhdistäminen oli mulla kompastuskivenä. Vähän vaivaan vielä teitä: entä jos haluaa esim. koko listan 1.1.12 - 30.6 listan, eli alkaa jostain ja päättyy valittuun päivään?
Teet normaalin for-loopin?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.