Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ylikellotus asiaa

Jalmari91 [22.11.2011 13:05:37]

#

Hei!

Sellaista kyselisin, että tietääkö kukaan, että jos ylikellottaa tuolla MSI Afterburner sovelluksella MSI:n kannettavaa, niin meneekö siinä takuu? Itse olen kuullut sellaista huhua, että MSI korvaisi, jos ylikellotus on tapahtunut tuota sovellusta käyttäen.

Torgo [22.11.2011 13:54:13]

#

Yleensä ottaen ylikellottaminen vie takuun, mutta kannattaa varmistaa asia ostopaikasta tai MSI:n supportista.

Edit.
Kyseisen ohjelman käyttöehdoistakin asia voisi selvitä.

punppis [24.11.2011 11:58:23]

#

Takuu kyllä raukeaa, mutta käytännössä on kai mahdoton tietää että onko komponenttia kellotettu, jos kellot laskee takuuvaihtoon vietäessä. Itse olen ainakin saanut näytönohjaimia takuuvaihdettua, vaikka olen niitä kellottanutkin.

Tilli [24.11.2011 16:05:21]

#

Pahoja muistoja näytönohjaimen ylikellotuksesta :(

jimi-kimi [24.11.2011 16:28:29]

#

Kannettavia ei suositella ylikellotettavan.
A) Jäähdytys ei riitä.
B) Jäähdytys ei riitä.
C) Jäähdytys ei riitä vaikka siltä ehkä vaikuttaakin.
D) Ei ole sen arvoista koska, jos jotain menee v*tuiks niin se on emo sökö ja kallis vaihto. (Ei pyöritä samoissa hinnoissa pöytäkoneiden kanssa.)

Jalmari91 [24.11.2011 17:52:51]

#

Kiitos vastauksista! Voikohan tuohon viimeiseen viestiin luottaa http://forum-en.msi.com/index.php?topic=152682.0 ? Unohdin sanoa, että tässä tulee jo osto vaiheessa MSI NVIDIA overclock ohjelma, mutta sillä ei ole hirveänä vaikutusta ja se tuskin vaikuttaa takuuseen. Joo olen kuullutkin, että kannettavien kanssa on noita lämpö-ongelmia, toisaalta tein 3dmark11 testin todella monesti peräkkäin, ja lämpö pysyi kokoajan noin 50C. (Ainakin se jäähdytin on äänekäs :D Ääntää kuin pölynimuri.) Jos oletetaan, että kaikesta huolimatta ylikellottaisin tätä, ja esimerkiksi näyttö hajoaisi, niin koskeeko se takuun raukeaminen yleensä vain näytönohjainta vai koskeeko se koko kannettavaa?

jimi-kimi [24.11.2011 22:42:45]

#

Käytä OCCT:tä virheentarkistuksella, sekä Furmarkkia vakauden testaamiseen. Kun nyt kuitenkin kellotat, niin käytä vaan Afterburneria (sitä kaikki muutkin käyttävät). ÄLÄ kuitenkaan nosta voltteja, jos nuo on edes auki. Käytännön erot jäävät luultavasti benchmarkkien pisteiden nousuun.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta