Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Ubuntu ja hidas (?) boottaus

vesikuusi [04.11.2011 14:00:46]

#

Olen asentanut 64 bittiseen läppäriin Ubuntu 11.04 64 bittisen järjestelmän. Aluksi se tuntui boottaavan tosi nopeasti, mutta eilisestä lähtien boottaaminen on kestänyt aina n. 30 sekuntia, vaikka sen luvataan käynnistyvän hyvin nopeasti. Mietin, että onko tämä 30 sekuntia poikkeuksellisen pitkä aika, kun kyseessä on Dellin läppäri, jossa on kaksiytiminen 2,50 Ghz prossu ja 4 GB RAM? Tuossa eilen tuli asennettua kaikenlaista jännää, kun oli ongelmia äänien ja bluetoothin kanssa (lopulta tajusin, että bluetooth-ongelma johtui kännykästäni). Olen kuitenkin tarkistanut käynnistyksen yhteydessä ajettavat ohjelmat, eikä siellä ole mitään, minkä pitäisi aiheuttaa tällaista.

Eli boottauksesta sen verran vielä, että kun olen valinnut linuxin GRUB:sta, tulee se pinkki ruutu n. 30 sekunnin ajaksi, ja vaikka painan Ctrl+Alt+F1, en pääse komentoriville. Käynnistyksen jälkeen kaikki kuitenkin toimii normaalisti.

Osaisiko joku osaava putkis siis sanoa, onko tämä normaalia? Kiitos :)

Blaze [04.11.2011 14:59:41]

#

En oo koskaan benchmarkannu näitä kun en piittaa käynnistysajasta, mut ei tuo subjektiivisesti minusta paljolta vaikuttais. Voit toki analysoida boottia Bootchartilla ja kattoa, jos siellä on joku selkeä hidastava asia.

vesikuusi [04.11.2011 15:40:19]

#

Kiitti, Blaze, kokeilenpa heti..

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta