Nyt se on avajais alkeissa. Lukuisat tietoturvat yms jahdattu urakalla takaa ja ensimmäisen pelin "Epävakaa" virallinen beta saatu aikaiseksi.
Moni saattaa pelästyä ensin mennessään Glory&Pride peliin, että mitä ihmettä. Kyseessä on kuitenkin Beta Serveri mikä varmasti selviää kaikille peliin mennessään. Eli pelini omistaa kaksi serveriä. Beta serveri ja Serveri 1. Joista toiseen tulee aina uusimmat päivitykset ja kun se on käyty läpikotaisin läpi lisätään se Serveri 1 eli vakaaseen serveriin.
TehoGames ei virallisesti ole vielä avoinna vaan aukeaa 27.10.2011 kello 15:00.. Jolloin voi aloittaa rekisteröitymään.
Toivon mahdollisimman paljon haukkuja / kehuja siitä, että mitä voisin tehdä vielä paremmin.
Lisäksi toivon että kaikista mahdollisista bugeista raportoitaisiin täällä tai Glory&Priden bugeista voi raportoida siihen tarkoitetulla lomakkeella. Siellä voi myös antaa kehitys ideoita kyseiseen peliin.
Kyseessä on ensimmäinen peli ja ensivuonna olisi tarkoitus aloittaa uusien pelien tekeminen, kunhan GP saadaan hieman vakaammaksi ja paljon pelattavammaksi joka osa-alueella.
Lisäksi etsimme grafiikkoa. Eli jos sinua kiinnostaa voit tulla grafiikoksi meille. Ota yhteyttä tässäkin asiassa matti[ät]tehogames.com
Aika hienot sivut.. Menee osoitteeseen http://www.tehogames.com/sivut_kaatu.php ja siellä ei ole muuta kuin laskuri tuohon kello 15:00 :aan ja kirjautumisboksi. ;D
Grez kirjoitti:
Aika hienot sivut.. Menee osoitteeseen http://www.tehogames.com/sivut_kaatu.php ja siellä ei ole muuta kuin laskuri tuohon kello 15:00 :aan ja kirjautumisboksi. ;D
Lähempi tarkastelu osoittaa, että varsinaiselle sivulle pääsee asettamalla kekseihin muuttuja ID=1, ID=6 tai ID=8. Ja mikä hauskinta, tällöin sivusto luulee että olet kirjautunut ID:n osoittamana käyttäjänä. Esimerkiksi chromessa kirjoittamalla osoiteriville javascript:void(document.cookie="ID=1");
ja surffaamalla osoitteeseen tehogames.com kirjaudut Matti-ylläpitäjätunnuksella sivulle. Että semmosta tietoturvaa sitten..
Mutta hei, onnea projektiin. Glory & Pride näyttää tosi hauskalta :)
Deffi kirjoitti:
Lähempi tarkastelu osoittaa, että varsinaiselle sivulle pääsee asettamalla kekseihin muuttuja ID=1, ID=6 tai ID=8. Ja mikä hauskinta, tällöin sivusto luulee että olet kirjautunut ID:n osoittamana käyttäjänä. Esimerkiksi chromessa kirjoittamalla osoiteriville
javascript:void(document.cookie="ID=1");
ja surffaamalla osoitteeseen tehogames.com kirjaudut Matti-ylläpitäjätunnuksella sivulle. Että semmosta tietoturvaa sitten..Mutta hei, onnea projektiin. Glory & Pride näyttää tosi hauskalta :)
kehitin tuohon nyt suojan ettei pitäisi enää onnistua. Tai ainakaan itse en onnistunut enää kun yritin. Kiitos myös siis tuosta raportista että toisen tunnuksen sai noin helposti "varastettua". =)
Kiva jos tykkäsit Glory&Pridesta. Sitä on jo tässä tovi väännetty. Seuraavat päivät keskityn pelaajien ilmoittamiin bugeihin. Tein aikoinani selainpelien kanssa sellaisen virheen, että korjasin pari bugia ja toin paljon uusia ominaisuuksia jolloin uusista ominaisuuksista tuli lisää bugeja ja sitten koko homma räjähti.
Nyt päätin, että menen järjestyksessä. Eli odotan ensin muutamia päiviä bugi raportteja jonka jälkeen korjaan ne ja sitten alan vasta suunnittelemaan uusien ominaisuuksien laittamista peliin. Nekin laitan niin että teen ominaisuuksia joita pelissä on niin loppuun ennen kuin teen mitään "suurta" ominaisuus pakettia kuten neuvosto on yksi suurista mikä peliin on tarkoitus tulla ja Laki kirja. =)
Noo, ekaks vois varmaan korjata sen serverin joka yrittää kommunikoida sen eri serverin kanssa. (Tulee mulla, kun klikkaan tuota sun linkkiäs. Pääsen kyl varsinaiselle sivulle, kun klikkaan "suomeksi" linkkiä ylhäältä)
Lisäks en pääse luomaan tunnusta, vaan tulee virhe:
lainaus:
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1048 Column 'ID' cannot be null' in /home/web00439/public_html/gameheaven/
glorypride/luodaan_tunnus.php:23 Stack trace: #0 /home/web00439/public_html/gameheaven/ glorypride/luodaan_tunnus.php(23): PDOStatement->execute(Array) #1 {main} thrown in /home/web00439/public_html/gameheaven/ glorypride/luodaan_tunnus.php on line 23
Tosin en olis jaksanut mitään tunnusta luodakkaan että pääsisin vaan testaileen, joten ehkä kannattaa tehdä jokin demo tunnari, millä pääsee peliä käpisteleen.
Heh, itse yleensä testailen projektit ettei niissä olisi hirveästi virheitä ennen kuin lykkään ne nettiin. Mutta kai tämäkin on lähestymistapa että purkataan kasaan jotain mikä ei tee muuta kuin heittää virheilmoituksia ja mainostetaan foorumilla.
runeberg kirjoitti:
lainaus:
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1048 Column 'ID' cannot be null' in /home/web00439/public_html/gameheaven/
glorypride/luodaan_tunnus.php:23 Stack trace: #0 /home/web00439/public_html/gameheaven/ glorypride/luodaan_tunnus.php(23): PDOStatement->execute(Array) #1 {main} thrown in /home/web00439/public_html/gameheaven/ glorypride/luodaan_tunnus.php on line 23
Saan saman virheen
Ylämenu on kyllä perversein ikinä!
"Ladattavat pelit" ja "Selainpelit" ehdottomasti "Pelit" -sivun alle, eikä noin, että molemmille on omat sivut, joiden alla on "Pelit"-sivu.
edit:
Lisäksi sain ylävalikon "pääkategorioita" klikkaamalla 404 ja lisäksi mystisen "Järjestelmä havaitsi, että serveri yritti kommunikoida eri serverin kanssa." -virheilmoituksen, mitä ikuna se tarkoittaakaan.
Tuotapa noin.
Kannattaisikohan kehittäjien toimesta edes käydä valikon linkit nopeasti läpi ennekuin avaa palvelua suurelle yleisölle. Luulisi että se olisi vähintä mitä pitää testata.
Jostakin valikosta tulee herjaa :
lainaus:
Fatal error: Cannot redeclare database_connect() (previously declared in /home/web00439/public_html/functions.php:6) in /home/web00439/public_html/functions.php on line 12
..ja jostakin :
lainaus:
Warning: mysql_query() expects parameter 2 to be resource, object given in /home/web00439/public_html/oppaat.php on line 3
Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, null given in /home/web00439/public_html/oppaat.php on line 4
jne...
Toivottavasti tämä 'TehoGames'-sivusto on vitsi... jo nimestä lähtien - jessus sentään.
En tosiaan ymmärrä mutta LOL:
Saatiinpa TehoGamesiinkin kunnon bugfix paketti tehtyä. =)
Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1048 Column 'ID' cannot be null' in /home/web00439/public_html/gameheaven/glorypride/luodaan_tunnus.php:23 Stack trace: #0 /home/web00439/public_html/gameheaven/glorypride/luodaan_tunnus.php(23): PDOStatement->execute(Array) #1 {main} thrown in /home/web00439/public_html/gameheaven/glorypride/luodaan_tunnus.php on line 23
Virhe johtui ihan siitä, että ette ole kirjautuneen asisään kun yritätte mennä peliin. Nyt se tarkistetaan oikein ja pelaaja ohjataan info sivulle ja kerrotaan miksi ei päästetä peliin. Demotunnuksen voisin tehdä tässä lähipäivinä.
Sitten "top-listat.php" sivussa oli pienen pieni virhe käynyt jonka takia se ei muka sitä löytänyt. (testaus vaiheessa tämä kyllä toimi)
Ja muutamat muut errorit mitä löydettiin saatiin pois.
Tuo toisen serverin kanssa kommunikointi on kaverini käsialaa ja hän alkaa huomenna katsomaan mikä siinä on. Eli väliaikaisesti siitä on poistettu muutamia ominaisuuksia. Se edelleen estää tuota toimintaa, mutta se ei ilmoita siitä enää virheellä jottei käyttäjien tarvitse ihmetellä, että mitä tämä tarkoittaa.
EDIT (29.10.2011 KLO:14:29):
Glory&Pride sai päivityksen. V0.2.22. Eli bugikorjaus paketti. Siitä löytyy Glory&Priden tuoreimmissa uutisissa lisäinfoa mutta korjauksia se teki 10kpl:
0.2.22:
- Bugikorjaus: Sutta pystyi hakkaamaan senkin jälkeen kun elämä oli miinuksella.
- Bugikorjaus: Jos ränkytti "lyö" nappia niin suden elämä kului kun taas susi iski vain kerran.
- bugikorjaus: Jos ränkytti "Lyö mikalla" nappia niin suden elämä kului kun taas susi iski vain kerran.
- Bugikorjaus: Tunnusta luodessa kotikylää ei asetettu.
- Bugikorjaus: Monet käyttäjät sijoittuivat ihan vääriin paikkoihin.
- Bugikorjaus: Jos perusti uuden kylän ei kylälle asetettu kylänjohtajaa.
- Bugikorjaus: Resursseja pystyi myymään miinus määriä.
- Bugikorjaus: Kaivokseen pystyi asettamaan iha eri arvoja kuin on sallittua.
- Bugikorjaus: Metsään puidenhakkuussa pystyi asettamaan iha eri arvoja kuin on sallittua.
- Bugikorjaus: Metsään puidenhakkuussa pystyi asettamaan miinusarvoja.
Ensiviikolla aloitetaa Glory&Priden V0.2.3 suunnittelu eli ominaisuus päivitys, mutta sitä ennen olisi tarkoitus saada vielä yksi bugipaketti jos niitä bugeja löytyy. Raportteja on tullut ihan kivasti ja toivon, että sama jatkuu.
mika132 kirjoitti:
- Bugikorjaus: Sutta pystyi hakkaamaan senkin jälkeen kun elämä oli miinuksella.
- Bugikorjaus: Jos ränkytti "lyö" nappia niin suden elämä kului kun taas susi iski vain kerran.
...
Tuollaiset viat heijastelevat pelin rakenteen olevan hiukan kömpelösti toteutettu. En myöskään oikein ymmärrä miksi tuollaisia selkeitä virheitä sisältäviä pelejä pitää julkaista ja sitten ajaa niihin korjauksia. Eikö olisi helpompaa käyttää aikansa oikeasti toimivan version tekemiseen ja julkaista se?
Testauksessa tosiaan tuo ensimmäinen bugi havaittiin, mutta kaikessa kiiressä sen korjaus hieman "unohtui".. jälkimmäiseen bugiin ei olla törmätty testauksessa. Ei ole kenelläkään käynyt mielessä testaajista "ränkyttää" tuota nappia jostain syystä. Sain vain bugiraportissa kyseisen ilmoituksen joltain pelaajalta julkisen betan auettua.
Ajattelin vähän pompauttaa tätä. Muokkaamalla en olisi saanut muille tietoon, että asiaa on, koska pudonnut jo vähän alemmas ja tuskin kukaan tätä topiccia etsii sillätavalla.
Sanokaa hieman kehitysideoita ja muutenkin omia mielipiteitänne. Nyt on bugien raportoinnista olevat viestit vähentyneet pelin sisällä. Oikeastaan nollaan.
Eilen aloitettu V.Beta.0.2.3 on edennyt nyt ihan mukavasti. Tämän hetken töiden jälkeen jo niin aseet on saatu katoaviksi. Eli siis jos kaupasta ostaa aseen pitää niitä kaupunkin asepajassa rakentaa lisää josta maksetaan palkkaa pelaajille kun he käyvät niitä rakentamassa.
V.Beta 0.2.3 tuo tullessaan mm seuraavaa:
- Ominaisuus: Asepajan lisäys.
- Ominaisuus: Aseista katoavaa. Kaupunkissa voi rakentaa lisää asukkaiden voimin.
- Ominaisuus: Muurin rakentaminen kaupunkeissa.
- Ominaisuus: Viljapelto. Pelaajat voivat käydä pellolla aina 10minuutin hommissa hakemassa kaupunkiin ruokaa.
- Ominaisuus: Kauppaan jokapäivä uudelleen generoituvat resurssi hinnat.
- Ominaisuus: Omasta kylästä voi kirjoittaa oman kuvauksen
- Ominaisuus: Areenan nukketaistelu.
- Ominaisuus: Pelaajan elämä otetaan käyttöön.
- Ominaisuus: Kauppasta voi ostaa resursseja.
- Bugikorjaus: Resoluutiobugi. Vasemmasta reunasta 1024 resolla uupuu tekstejä.
Beta 0.2.3 on luultavasti ensiviikolla jo valmis jos hyvin käy.
Eli siinä nyt on uutena verrattuna Glory&Priden uutiseen tuo kaupasta voi ostaa, koska se ominaisuus piti tehdä vasta 0.2.4 versioon, mutta päätinkin tehdä sen jo tähän, koska bugi raportit ovat niin vähissä joka osa-alueella, että voi huoletta päivittää pikkuisen jokaista ominaisuutta pelissä. =)
Myös 0.3.0 suunnittelu on aloitettu. Kyseessä on suuri päivitys ja sen tulemiseen voi mennä jopa 3kk, mutta parempi aloittaa suunnittelut jo ajoissa jotta toteuttaminen olisi kätevämpää. =)
Tuo pelaajan elämä oli aluksi merkattu bugi korjauksiin, mutta se ei oikeastaan ole bugi vaan on ollut alunalkaenkin pois käytöstä. Siis tuo, ettei se aina olisi 100/100 taistelussa.
Vähän suhteellisuudentajua kehiin, ajattelitko että on hyvinkin viisasta velvoittaa satunnaisia kävijöitä rekisteröitymään jotta pääsevät testaamaan jotain keskeneräistä räpellystä tuntemattomalla sivustolla joka on todella epäammattimaisen oloinen? Jos haluat saada edes muutaman ihmisen testaamaan kokeilujasi, niin kannattaa nähdä sen verran vaivaa että tekee vakuuttavat sivut ja pääsyn peliin mahdollisimman helpoksi. Olisin voinut tuota testata, mutta en todellakaan aio rekisteröityä sitä varten.
No tuo rekisteröityminen oli helppoa, mä loin sinne aaa nimellä tunnuksen, salasana on aaa ja sähköposti muistaakseni aaa@aaaaa.fy tms vastaavaa. Eli jos joku haluaa käydä testaamassa tuota peliä niin ei muutaku kirjaudu vaan tunnuksella aaa ja salasanalla aaa. :) Kiitoksia tästä, oli ihan hauskan oloinen peli vaikken siitä oikein mitään tajunnutkaan. Rispektit noin valtavan projektin aloittamisesta :)
-EDIT: ja siis toivottavasti myös valmistumisesta! Kuka tahansa voi aloittaa ison projun, mut pitää se saada valmiiksikin :)
-Feltsu
Noniiiiin. Nyt on tehty se Demo tunnus.
Yksinkertaisesti:
Tunnus: Demo
salis: demo
Lisäksi Glory&Pride sai vihdoin päivityksen, josta tietoa myös tuoreissa uutisissa, mutta ajattelin tännekkin nyt laittaa vielä:
Eli uudet jutut V.0.2.3:
- Parantelu: Kaupunkien rakennusten tarvittavaa resurssi määrää lasketaan nyt järkevämmin ja kevyemmin. - Ominaisuus: Asepajan lisäys. - Ominaisuus: Aseista katoavaa. Kaupunkissa voi rakentaa lisää asukkaiden voimin. - Ominaisuus: Muurin rakentaminen kaupunkeissa. - Ominaisuus: Viljapelto. Pelaajat voivat käydä pellolla aina 10minuutin hommissa hakemassa kaupunkiin ruokaa. - Ominaisuus: Kauppaan jokapäivä uudelleen generoituvat resurssi hinnat. - Ominaisuus: Omasta kylästä voi kirjoittaa oman kuvauksen - Ominaisuus: Areenan nukketaistelu. - Bugikorjaus: Resoluutiobugi. Vasemmasta reunasta 1024 resolla uupuu tekstejä. - Bugikorjaus: Pelaajan elämä ei vähentynyt taisteluiden jälkeen.
Uusi versio 0.2.4 on jo suunnitteilla, mutta sitä ennen odotamme rauhassa taas viikon tai kaksi mahdollisia bugi raportteja. Mahdollisesti myös kauemmin, jos bugeja löytyy yhtäkkiä paljon. Eli viikon kahden aikana teemme bugfix paketteja. Joista muuten saimme jo eilen yhden raportin, että bugi löydetty ja päivitys. 0.2.31 tulee ehkä ensiviikon maanantaina, mutta vielä tämän vuoden aikana olisi tarkoitus saada 0.2.4 valmiiksi, joka luultavasti tulee olemaan hieman pienempi kuin 0.2.3 päivitys.
Luetko viestejä joita sinulle laitetaan itse sivustolla? Tosin jos viestit eivät ole menneet perille, niin koko ominaisuuden voisi ottaa samantien pois käytöstä vielä...
Lähepäs toteuttamaan sitä sinun projektiasi jQueryn kattavilla AJAX-ominaisuuksilla. Tosin kannattaa ensin hoitaa tietoturva ja perusasiat kuntoon. Ja se ulkoasu.
Valitan, että joudun sanomaan tämän:
Olen samaa mieltä useamman kanssa täällä muutamista asioista
Projekti on "myyty".. Tuttuni aikoo perustaa saman tyylisen sivuston kuin itselläni oli. Eli tekee paljon eri selainpelejä ja ladattavia. Katsotaanpa, jos hän saisi jotain vauhtia. Itseäni ei enää kiinnosta istua tietokoneen ääressä ja koodata. Yksi TehoGamesin koodaajista, mutta koodannut hieman epäaktiivisesti, johtuen siitä, että suunitellut omia sivujaan siinä sivussa.
Tervehdys! Nyt on asiat muuttuneet oikein kunnolla.
Annoin todellakin TehoGamesin kaverilleni loppujenlopuksi kokonaan. Toimin itse edelleen yhtenä koodarina, sekä "rahaston" hoitajana / mainostajana.
Nyt TehoGamesin tiimiin kuuluu 4 koodaria (itse mukaanilukien) ja hihoja on alettu heiluttelemaan urakalla.
Ensimmäinen päivityshän tuli paripäivää sitten TehoGamesiin ja tarkoitus olisi saada vielä se isompi päivitys tänävuonna. Tästä vastaa yksi koodari (nykyinen pomo) tällä hetkellä. Uudistushan teki seuraavaa:
- Siistiminen: Sivujen tekstit on päivitetty ajantasalle. - Siistiminen: Kielioppi virheitä käyty lävitse - Siistiminen: Sivuja siistitty yleisesti. - Siistiminen: Top-Listoja päivitetty. - Bugikorjaus: Kielen vaihto moottori toimi huonosti - Bugikorjaus: Foorumissa ei aina nähnyt oliko tullut uusi viesti - Bugikorjaus: Kirjautui sisälle, niin joissakin tapauksissa järjestelmä heitti kerran pois ja piti kirjautua uudestaan. - Bugikorjaus: Profiilissa oli väärää tietoa. - Bugikorjaus: Profiili asetuksien ulkoasussa oli pientä häiriötä. - Bugikorjaus: Kirjautunut käyttäjä näki rekisteröinti linkit
Sitten kaksi koodaria (toinen olen minä) vastaa uudesta pelistä.. JokkisSim. Projekti on edennyt ihan mukavaa vauhtia.
TÄSSÄ KUVA ULKOASUSTA
Yksikoodari on tietysti kiinni Glory&Pridessa ja tällä hetkellä suunnittelee tarkkaan seuraavaa päivitystä ja testailee peliä kokoajan löytääkseen mahdolliset ongelmat, koska viimepäivinä s-postiin on tullut hieman huonosti bugi ilmoituksia, mutta niitä kuitenkin on löydetty ominkin avuin.
"Kielioppi virheitä käyty lävitse" nosti taas huimasti uskoa projektiin, varsinkin, kun samassa viestissä esiintyvät myös "loppujenlopuksi", "mukaanilukien", "paripäivää", "tänävuonna", "kielen vaihto moottori", "rekisteröinti linkit", "yksikoodari", "kokoajan", "viimepäivinä" ja "bugi ilmoituksia" sekä joukko muita virheitä.
Olisiko ihan mahdotonta vääntää ne pelit sellaiseen kuntoon, että joku viitsii niitä edes kokeilla? Bugi-ilmoituksiakin voisi saada enemmän.
Parasta aikaahan tuota tehdään. Glory&Pridea ei viitstiä ottaa pois "päältä" kun se on jo kerran avattu ja sivulla tapahtuu jotain liikennettä kuitenkin, nimenomaa Glory&pride puolella, mutta seuraava päivitys, mikä ilmestyy Glory&Prideen on luultavasti V0.3.0.. Eli hieman suurempi päivitys.. JokkisSimiä ei tarvitse luultavasti ennen kesää odottaa, nimittäin se tehdään paljon valmiimmaksi, kuin mitä GP on, ennen julkaisua. Kielioppi virheitä on kylläkin joo.. Niiden läpikäyntiä jatketaan, kokoajan.
Meinasin kirjoittaa jotain pilkallista, mutta en tiennyt mistä aloittaa.
No nyt on saatu jos jotakin aikaan. Kirjoitin TehoGamesiin uutisen muutamia viikkoja sitten, että työstämme uutta päivitystä ja ekaa kuvaa on nyt tarjolla. Mielipiteitä toivon, että jokos on menty parempaan suuntaan.
Se vihreä plussa siellä on vain minun näkyviin jäävä "lisää uutinen" nappula. Muutin myös työkaluja yleisesti muutenkin paremmaksi, mutta niistä ei varmaaan tarvitse höpistä kun itse niitä käytän vain. :)
Aika paljon parempaan suuntaa mennyt. Sivupalkissa tosin voisi olla enemmän tilaa reunan ja tekstin välillä.
Ainut mikä pisti silmään ärsyttävästi on tuo, että osa teksteistä englanniksi ja osa suomeksi.
qeijo kirjoitti:
Meinasin kirjoittaa jotain pilkallista, mutta en tiennyt mistä aloittaa.
Meinasin minäkin, mutta päädyin sitten vain tähän...
Minulla on silmää grafiikalle (vaikka itse sanonkin), ja sitä tuntuu tosiaankin TehoGamesin sivuilta puuttuvan. Huoh!
tuutti kirjoitti:
Ainut mikä pisti silmään ärsyttävästi on tuo, että osa teksteistä englanniksi ja osa suomeksi.
Juu. Johduu kielimoottorista. Tällä hetkellä vain tietyissä paikoissa käytössä. Ei vielä kokonaan. :)
Hyvä sitten jos on parempaan mennyt. Siihen tällä tähdättiin. Foorumikin päivitettiin kokonaan ja nyt kaikki tuntuisi toimivan järkevämmin. Koodikin on järkevämpi ja pieneni noin 80% jos rehellisisä ollaan. :)
http://www.tehogames.com/?q=rekisterointi:
Bot tunnistus. kirjoita sana: "542151" *:
Mitä tää tarkoittaa? Helpottaisi monen ihmisen rekisteröintiä huomattavasti, jos se olisi tehty niin, että idiootitkin voi suoriutua siitä.
Lol, tuo ei kyllä auta botteja vastaan :D Nehän voi suoraan kopioida tuon tekstin. Tavallisesti tuo koodi tehdään kuvatiedostoon
http://en.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA
Se on lienee hyvä olla olemassa sivustolla, mutta käytössä vasta kun botteja oikeasti esiintyy.
Paras captcha on kirjoittaa suomeksi "Paljonko on yksi ynnä viisi", toimii erittäin hyvin omien kokemusten mukaan.
Lebe80 kirjoitti:
Paras captcha on kirjoittaa suomeksi "Paljonko on yksi ynnä viisi", toimii erittäin hyvin omien kokemusten mukaan.
Onko oikea vastaus tällöin "6" vai "kuusi"? Eräällä foorumilla on moinen olemassa, mutta systeemi hylkää ensimmäisenä mieleen tulevan vastauksen. Eli kun luvut ilmaistaan kirjaimin, niin vastauskin tulisi hyväksyä kirjaimilla.
Itse ainakin oon hyväksyny molemmat muutamalla sivustolla :)
Terve! TehoGamesin uudet sivut avattiin tänään. Ei muuta kuin testaamaan.
Vielä tulee muutamia korjauksia / päivitys paketteja, mutta kaiken pitäisi olla kunnossa niin, että sivuilla seikkailua ei mikään haittaa. Sisältöä enimmäkseen lisätään vielä.
"Ladattavatpelit"
"Selain pelit"
"TehoGames finnish game making studio"
Kamoon!
Yhtä reikänen kun aina ennenkin.
Jouduimme todella tekemään hätäpäivityksen murtojen jälkeen. Tietoturva moottori ei asentunut oikein ja se päästi kaiken läpi. Nyt teimme tietoturva moottoriin muutoksia ja korjauksia ja kaiken pitäisi olla taas kunnossa.
Mikä hitto on "tietoturva moottori" :D
Se on osa Finnish game studion tuoreinta päivitys pakettia.
qeijo kirjoitti:
Se on osa Finnish game studion tuoreinta päivitys pakettia.
Tuo ei kyllä vastaa kysymykseeni.
Lumpio- kirjoitti:
Tuo ei kyllä vastaa kysymykseeni.
Äly hoi, se generoi tietoturvaa :D
Kuten luuydin tuottaa valkosoluja...
User137 kirjoitti:
Kuten luuydin tuottaa valkosoluja...
Kyllä se luuydin tuottaa myös punasoluja ja verihiutaleita :D
Triton kirjoitti:
User137 kirjoitti:
Kuten luuydin tuottaa valkosoluja...
Kyllä se luuydin tuottaa myös punasoluja ja verihiutaleita :D
Mutta ehkä tässä tarkoitettiinkin lähinnä taudinaiheuttajia vastaan taistelevia valkosoluja... :D
Ilman auton moottoria ei tapahtuisi auto-onnettomuuksia. Varmaan ilman tätä mystistä tietoturvamoottoria ei tapahtuisi niin paljon tietoturvaonnettomuuksia. Autossa moottorilla sentään on jokin tarkoitus, mutta tavallinen tietoturva (SQL- ja XSS-aukot) on ihan yksinkertainen asia eikä vaadi mitään moottoreita.
Aiheeseen palaten, testasin tuota Racer 2011:sta ja tässäpä hieman palautetta betasta:
Kannattaa kaikissa mainitsemissani asioissa katsoa mallia muista peleistä. Neuvoisin teitä myös tekemään nettisivuista mahdollisimman minimaaliset, jotta voisitte keskittyä paremmin pääasiaan. Pelinne muistuttaa paljon omia ensimmäisiäni, jotka eivät koskaan valmistuneet, mutta olivat kuitenkin tärkeitä oppimisen kannalta.
Kyllä. Racer 2012 on aloitettu tosiaan. Saimme vanhan moottorin takaisin varmuuskopioista, mitkä löystyivät vahinkossa. Päätimme tehdä Racerin kyseisellä moottorilla ja käyttää tätä "LimeX" moottoria vasta seuraavassa osassa. Eli käytännössä tällä hetkellä Raceristä toteutetaan kahta versiota samaan aikaan. Racer 2012. ja Racer 2013. On ainakin suunnittelu aikaa Racer 2013 osalta. :)
Palataan nyt tähän Racer 2012 hetkeksi.
Tosiaan kevensimme moottoria melkoisen rajusti. Huomaa, että C++ oppinut jotain, kun aikoinani itse tuon lähdekoodin tein ja nyt olen päivittänyt hieman paremmaksi ja tehnyt samalla uutta ja saanut lähes 1000 riviä koodia pois.
V.Beta 0.5.8.1 oli rivejä: 4752
ja tulevassa V.Beta.0.6.0 on viime laskelman mukaan 3989 riviä. Melkoinen pudotus.
Syy miksi emme vain suosista lykkää vanhaa Raceriä piiloon ja tee vain uuden moottorin kanssa uutta kokonaan on se, että sivusto tarvitsee sisältöä. Jos Racer 2012 on totaalinen fiasko jo testatessa niin emme julkaise sitä, mutta jos jonkinnäköinen paketti tuosta saadaan niin se julkaistaan. Näin sivustolle saadaan sisältöä.
Ja yksi syy on myös se, että LimeSoftware ilmoitti meille, että aikoo tehdä uuden moottorin LimeX tilalle, koska heidän tämän hetken peliprojektiinsa LimeX ei riitä. Projekti nimenä se on LimeOpenGL ja julkaisu nimi suunnitelmissa on LimeOpen tai LimeO, mutta kuten päätellä voi. Seuraavassa moottorissa on OpenGL ominaisuudet, jonka avulla Racer 2013 saadaan nostettua varmasti ihan uusiin mittoihin. Lisäksi he tekevät meille suunnatun editionin kyseisestä moottorista. LimeO R/edition tai sitten se LimeOpen R/edition, joka kattaa hieman enemmän meidän tarkoitukseen olevia fysiikka funktioita yms (Se, että he auttavat meitä tuon projektin kanssa tuo pieniä kuluja, mutta kulut ovat hyvin hyvin pienet, kuitenkin kyseessä kaksi harrastaja tiimiä), joten saamme seuraavat kuukaudet keskittyä Racer 2012 ja GameHous (ProgramHouse) ja Glory&Priden kehittämiseen, ilman, että Racer 2013 tulee edes häiritsemään vielä.
Siis autopeli kyseessä, ja autoihin voi pelissä valita kaksi eri moottoria, millä ajellaan. Paljonko tuossa LimeOpen R/edition moottorissa on hevosvoimia? ;D
Ei taida kuitenkaan olla kyse tästä Lime Softwaresta ja LimeX:stä: http://www.lime-software.com
Kuulkaat, nyt taitaa olla aika myöntää, että TehoGames onkin aikaansa edellä tietoturvan suhteen: http://www.digitoday.fi/tietoturva/2012/02/28/
Juu ei ole kyseessä tuo LimeSoftware. Tällä limellä ei ole vielä kotisivuja julkaistu, koska he eivät julkaise niitä ennen kuin saavat tämän hetken projektinsa valmiiksi minkä valmistus ajankohta on elokuussa.
Limen nimikään ei ole vielä varma. Tällä hetkellä kutsutaan LimeSoftwareksi, mutta ovat miettineet LimeProductions tai LimeGames tai Lime Studio. Who know.
No sanotaan, että titeoturva moottorina kutsumani tietoturva on vain funktio tiedosto. Eli iso kasa funktioita. Käytin vain ajankuluksi siitä käsitettä moottori.
Racer 2012 sai taas lisä potkua ja muutimme autojen osa järjestelmää paremmaksi. Lisäksi muutamme kaikki valikot toimimaan hiiri sekä näppäimistöllä.
Sitten olisi tarkoitus vielä enne Beta 0.6.0 tehdä kevennyksiä ja parannuksia. Fysiikka ei varmaan parane tähän versioon vielä. Toistaiseksi meillä on paaljon piirrustuksia ja laskelmia miten sitä kehittäisi, mutta uskomme, että paranee vasta myöhempään versioon, eli 0.6.0 päivitys ei varmaan tule isoksi ominaisuus paketiksi. Enimmäkseen uuden runkon tuomat etuudet, joita ei välttämättä pelaaja huomaa, mutta 0.6.0 jälkeen pelin "updater" päivittyy paremmaksi joten saamme senkin asian puolelta etuja. Tarkoitus olisi tehdä joka käynnistys kerran automaattinen päivitys tarkistus, jotta pelaajilla on aina tuorein versio, eikä pidä erikseen olevalla ohjelmalla tätä tarkistaa.
TERVE!! Ajattelin kertoa hieman Racerin etenemisestä. Se on ollut suhteellisen vauhdikasta tässä viimeaikoina ja noussut ykkös prioriteetiksi.
V.Beta.0.5.9. (Ei julkinen) 29.helmikuu.2012 ---------------------------------------------------------------- Päivitys: Moottorin kevennys. Lähdekoodin yksinkertaistaminen Uutta: Autoille oma profiili Uutta: Nyt voit ottaa tietyn auton käyttöön Uutta: Autojen data tiedot on muutettu täysin! Paljon toimivammaksi ja helpommin käsiteltäväksi. ---------------------------------------------------------------- V.Beta.0.5.9.1 (Ei julkinen) 30.helmikuu.2012 ---------------------------------------------------------------- Bugi korjaus: Autoja valittaessa käyttöön asettui aina kaksi autoa käyttöön ----------------------------------------------------------------
Siinä oli ensimmäinen ei julkinen versio kuin julkaisimme. Testauksessa kuitenkin ilmeni ongelmia ja päivitimme heti seuraavana päivänä.
Sitten alkoi update 10 suunnittelu. Tarkoitus oli tuoda taas vain muutama uusi juttu ja update 10 valmistui tänään noin 4h sitten ja juuri äsken teimme siihenkin korjaus paketin
V.Beta.0.5.10 (Ei julkinen) 1.maaliskuuta.2012 ---------------------------------------------------------------- Parantelu: Autojen kääntymis fysiikkaa parannettu hieman. Uutta: Nyt osia ostaessa ne asettuvat autoon mikä on käytössä Uutta: Romuttamosta hankittuja autoja pystyy nyt rakentamaan valmiiksi. Uutta: Valikot muutettu hiirelläkin toimivaksi ----------------------------------------------------------------
V.Beta.0.5.10.1 (Ei julkinen) 1.maaliskuuta.2012 ---------------------------------------------------------------- Bugikorjaus: Uuden kisan alkaessa se alkoi siitä mihin vanha jäi. Eli esim A-Finaaliin. ----------------------------------------------------------------
Tuohan on tosi vanha bugi, mutta se saatiin nyt vasta kuntoon.
Nyt on suunniteltu seuraava update missä voikin kestää hieman kauvemmin. Nimittäin ominaisuuksia tulee hieman isompi määrä. Uskoisimme että ensiviikolla tämäkin saadaan valmiiksi, jonka jälkeen tulee vielä pieni testijakso ja sitten Beta.
V.Beta.0.5.11 (Tekemättä) ---------------------------------------------------------------- Uutta: Autoja pitää nyt huoltaa. Uutta: Uusia kuskeja tulee silloin tällöin Uutta: Moottori voi nyt leikata kiinni Uutta: Muut kuskit osio nyt siivottu siistimmäksi Uutta: Renkaat lisätty peliin Uutta: Renkaiden kuluminen lisätty peliin Uutta: Renkaiden vaikutus lisätty peliin Uutta: Nyt näet kisan alkaessa kuinka monta kuskia on vielä jäljellä ----------------------------------------------------------------
Sitten lisä infoa vielä.
Glory&Pridesta löydettiin muutamia bugeja ja raportoitiin pari ja ennen 0.2.4 päivitystä teemme bugfix paketin. Bugikorjaus paketin olisi tarkoitus UltraBlastin mukaan valmistua ensi viikolla Eli kyseessä on versio numero 0.2.3.1. Kiitos.
Mitenkäs racer edistyy? Ootko saanut graafikkoa siihen?
Ps. Käys lukee facebookista, laitoin sulle viestin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.