Eli nyt on sitten näköjään kilpailu tulossa.
lainaus:
Ohjelmointiputka ja Suomipelit.com järjestävät yhdessä kaksi kuukautta kestävän pelintekokilpailun, joka alkaa marraskuun puolivälissä. Kilpailua sponsoroi Nurve Networks LLC, ja pääpalkintona on XGameStation - ohjelmoitava pelikonsoli. Kilpailun aihe ja säännöt tulevat esille 15.11.2003 molemmille sivustoille.
Tulihan se kilpailu sieltä... kyllä sitä saatiinkin odottaa .
Täytyy katsoa jos aihe olisi niin helppo että osaisin jonkun pelin tehdä...
Suomipelit.com:in keskustelualueella oli kyselyitä pelinteko-ohjelmista.
Pelinteko softat ovat luultavasti kiellettyjä (varmasti ei Suomipelien sivuilla ei osattu vastata tuohon kysymykseen, mutta jos Ohjelmointiputka on mukana niin pelinteko-ohjelmat eivät ole oikein sopivia...)
Itse ainakin jään mielenkiintoisena odottamaan aiheen julkaisua.
Palkinto näyttäisi olevan hyvä, mutta kakkos- ja kolmospalkinnot olisivat myös hyviä...
Joo. Kyllä ne pelinteko-ohjelmat tosiaan on kiellettyjen aineiden listalla. :) Eihän tuo muuten olisi ollenkaan rehellistä kilpailua. Flash on vielä sellainen asia, joka herättää kysymyksiä, että voiko sitä käyttää vai ei.
Mutta kilpailusta tulee varmasti mielenkiintoinen :D Kaikki vaan mukaan.
(Eka viestini täällä, jee :D Vaikka olen ollut rekisteröityneenä varmaan kohta vuoden. Heh.)
Onhan tuosta viime kilpailustakin aikaa...
Itse en vielä viime kilpailun aikana ollut rekisteröitynyt.
):
olis hyvä jos olis kaks tai useampia sarjoja. c++peli, lautapeli, korttipeli, 3dpeli, arcade... jotakin tähän tyyliin. Esim. mulla ei oo taitoo tehä 3d pelii, mutta osaan kyl tehäö flashilla väsätyn lautapelin
Tämmöstä tilaisuutta oon oottanu koko pienen ikäni(28v)!:)
Harmi kun ei ollut nettiä siihen aikaan kun tuo matopelikisa on käyty.
Itse aion osallistua dospohjasella Watcom C++:lla joka käyttää DOS4GW:tä.
Toivoa vaan sopii ettei tarkoituksena ole tehdä mitään 3d-peliä sillä siihen ei tuo aika riitä(eikä oikein nuppikaan!).
Olis tosiaan ihan hienoa jos sarjoja olis useita kuten Meitsi ehdottaa.
Jos tulis aloittelioiden ja konkarien sarjat (kuten suomipelit.comissa ehdotettiin) sen palkinnon voisi ottaa suhteessa omiin kykyihinsä, sillä on mahdotonta voittaa esim. fawkz:ia ohjelmoinnissa. Ite pesen jokaisen keskiaikaan suuntautuvalla strategia pelilläni. Katotaan mitä tapahtuu kun yli 2 tuhatta käyttäjää tekee oman pelin (jos kaikki osallistuu kuten me kaikki toivomme). Toivottavasti kisasta tulee rehellinen ja todella vaikea voittaa. Voittomahollisuus on 1:2000 tai riippu siitä kuinka paljon osallistuu. Hyvällä tuurilla osallistuu enemmänkin. Toivottavasti mureakuhalaiset eivät sekaannu tähän. Saako aloittaa jo?
No tota jos aihe on sellainen että todella voit laittaa keskiaikaan suuntautuvan strategia pelin ja väität peseväsi sillä jokaisen niin en ainakaan sitä äänestäisi. Ja onhan omakin pelini pelissä (toivottavasti). Jos osallistujia olisi niin paljon niin kuka tuomaristoon kuulumaton jaksaa selata paria tuhatta peliä läpi, siinä riippuu jo paljon tuurista (Minun kun on jotain tasolla Aku Ankka).
Ja vois kai sitä aloittaa mutta ei edes aihetta tiedä.
lainaus:
Saako aloittaa jo?
Kuka estää? Itse en ainakaan menisi aloittamaan kun ei ole vielä kilpailun aihettakaan kerrottu.
Kannattaisiko kenties lukea mitä kilpailusta on kerrottu:
lainaus:
Kilpailun aihe ja säännöt tulevat esille 15.11.2003 molemmille sivustoille.
lainaus:
Kilpailun aihe ja säännöt tulevat esille 15.11.2003 molemmille sivustoille.
Luin kyllä.
No ehkä se on parempi niin.
No itse aloittelin tänään järjestelemään omia headereitä ja kirjastoja ja väsäsin muutaman grafiikkafunktionkin lisää.
Kaipa tälläinen esivalmistelu on sallittua....
Jos aiheena on mikä tahansa muu kuin 3D tulen tarjoamaan kovan vastuksen.
Sama täällä.
Viimeeksi kun oli matopelikilpailu niin viiden parhaan joukossa oli ihme mato peli. Siinä oli pikselin paksunen sininen viiva joka söi pikselin kokoisia omenoita. Eli ilmeiseti siinä voi pärjätä huonommallakin pelillä. Kai sitten minäkin pärjään. :) samoin :)
lainaus:
...ihme mato peli. Siinä oli pikselin paksunen sininen viiva joka söi pikselin kokoisia omenoita.
Koodi oli varmaan lainattu jostain 80-luvun alkupuolelta, jolloin pikselit oli... tota... omenan kokoisia.
Vinkkinä vaan: jos haluatte ennakoida, kannattaisi miettiä minkä tyyppinen peli sopisi XGameStationiin. Jotain moottoria voisi jopa alkaa vääntää nyt jo. Mitä ohjainnamikoita on käytössä? Tuskin mitään hiirtä vastaavaa.
Haa nyt tiedän minkä pelin teen! Äskönen stragga peli oli himmee läppä mun peli o semmone Hakkeri peli.
Ps. Kauhiaa puhekieltä, jos ois vielä kirosanat joka sanan välissä niin olis vielä kauheempaa :D.
Jaaha. Mulla onki just kesken yks hakkeri peli vois jatkaa sen tekemistä... ehkä...
Ottakaa mallia Uplinkista, kiva peli, vaikka en hakkeroinnista muuten tiedä sen isommin.
Mä oon pelanny Uplink demo version läpi. Aika siisti se hakkerointi. (ettei tässä vain heräteläisi erästä toista hakkeröinti keskustelua)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.