Hei,
http://temp4322.dy.fi/caveflyer_awt.html
Näpykät -
Kursorit ohjaa
Page-up & Page-down zoomaa
Ei muita näppäimiä, klikkaa ruutua pari kertaa jotta näppäimet toimivat.
---
Minulla on tässä linkki 'luolaston lentelijät' pelini demo runkoon, olen sen itse asiassa aloittanut joskus 1999 ja nyt vihdoin on tarkoitus rakentaa jotakin valmista.
Minulla on mietteissä tässä tämä minun sivustoni yhä.
Käytössäni on Java ohjelmointi kieli, ja olen rakentanut sivustoani, pää suuntaisesti AWT Graphics2D kirjastolla, minulla on nyt vihdoin myös LWJGL versio sivustostani ja nyt on LWJGL ja AWT lisäksi mietteissä rakentaa myös kirjasto joka käyttäisi vain yhtä imagea ja jättäisi kaiken muun piirtämisen CPU:n ja RAM muistin huoleksi, eli ottaisin bufferedimagesta pixelit int[] jonoon, ja tätä int [] jonoa sitten muuttaisin, näin ainoastaan tämän bufferedimagen piirtäminen jäisi näytönohjaimen huoleksi, olen todella lähellä valita tämä kuvaamani ratkaisu siinä on tietenkin omat ongelmansa ja miettisinkin että mitä mieltä ihan oikeat ohjelmoijat ovat asiasta, minä kun olen vain harrastelija.
Tuo demo linkki on varsin runsas ruudultaansa ja siinä on paljon graafista tapahtumaa, mutta se on kuitenkin vain yksi image jota piirretään applettiin, ja vaikka siinä on noinkin paljon tavaraa ruudulla niin se ei rasita edes alle 1Ghz konetta kovinkaan paljoa.
Onko tämä se ihan oikea ratkaisu jotta uskallan julkaista ja ottaa vastuuta myös muitten ihmisten koneista ilman että joudan huolehtimaan vapaa ajallani vastuun painamana turhan kovin ?
---
Kyllähän tuo hieman hitaahko on kun partikkeleita on paljon. En tiedä onko ongelmana että joka partikkeli näyttää minulla n. 6x1 pikselin vaakasuoralta viivalta.
Kyllä toi jonku verra hidastelee, jos on paljo partikkeileita... Koneessa phenom 2 720 @ 3,40Ghz. Erikoista sinänsä, että tuon prossun kuorma ei kasva ollenkaa, oli partikkeileita sitten yks tai miljoona...
Täytyy kyllä kehua, että "tärinä efekti" kun ohjus osuu on onnistunut todella hyvin ainenkin mitä tulee tuntumaan. Muutenkin pelissä on kyllä potentiaalia.
Hyvä peli.
Siis tuommonen se on vieläkin:
http://i56.tinypic.com/2hn3og9.png
Korttina on Radeon HD 5700 uusimmilla ajureilla.
Nopeudesta,
Olen laittanut hieman paremman framerate kontrollin koodiin, aikaisemmin oli vain yksi sleep(50), nyt on sleep() sen mukaan kuinka kauan kesti piirtää edelliset grafiikat, mutta, kuitenkin minimi sleep() on 33 millisekunttia joka frame, framet taas on asennettu 16 fps.
Olen varmaankin päätynyt rakentamaan koko sivustoni tällä tapaa yhdelle bufferedimagelle, tuon aikaisemman canvas-strategy(2) pinnan sijaan.
---
kpzpt kirjoitti:
Onko tämä se ihan oikea ratkaisu jotta uskallan julkaista ja ottaa vastuuta myös muitten ihmisten koneista ilman että joudan huolehtimaan vapaa ajallani vastuun painamana turhan kovin ?
En tiedä miltä kannalta ajattelit vastuuta, mutta suomessa mielestäni on aika vaikea kuvitella että tuosta tulisi jotain vastuuta ellet tarkoituksella laita sinne jotain pahuuksia, vakoile tietoja käyttäjän koneilta tms.
Jos sitten haluat pelata varman päälle lakimiesten luvatussa maassakin, niin voisit laittaa sinne ainakin maininnan, että sovellus on tarjolla sellaisenaan, etkä ota vastuuta sen toimivuudesta tai sopivuudesta tiettyyn käyttötarkoitukseen. Valmiita lisenssimalleja ohjelman lisensointiin löytyy kyllä ja voit valita sen mikä mielestäsi parhaiten soveltuu omaan tarpeeseesi (esim. haluatko tehdä avoimen koodin vai suljetun koodin ohjelmaa jne.)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.