Hei,
Minulla on tässä minun sivustoni julkiasua hieman hiedontumpana, mitä aiemmin - http://temp4322.dy.fi
Sivustolla on nyt useita eri sivuja, ja sivu on yhdistelmä html ja php kieliä, olen ilmeisesti hylkäämässä javascriptin koska en sitä täysin saana toimimaan ie8 kanssa.
Minulla on sivuston kirjautuminen applet käynnistyksen yhteydessä, mutta, mitenkä tämä tulisi oikein hoitaa jos tahtoisin että sivustolle kirjauduttaisiin jo heti ensimmäisellä etusivulla, kuinka saan sivuston muistamaan että sivustolle on jo kirjauduttu, kuinka php tulee rakentaa, kun asiakas sitten mahdollisesti selaa sivuja.
---
Sessions?
Edelleenkin haluan painottaa, että teet tässä heti alkuun kauheasti "rutiinityötä", jotka olisi sisäänrakennettuja ominaisuuksia 99% valmiissa julkaisujärjestelmissä.
Linkit, käyttäjien sisäänkirjautumiset, sivuston rakenne, sivupohjat, hakukoneoptimointi yms. yms. Ihan kaikki löytyisivät 3 minuutin asennuksen jälkeen!
Tällöin voisit oikeasti keskittyä niiden käyttöehtojesi ja varsinkin **pelien tekemiseen**, kuin siihen, että kamppailet webisivuston rakentelussa perusasioiden kimpussa!
Sivuston toimintaa,
@qeijo
Tuo php sessions täytyy varmaankin opiskella, en vielä tarkkaan tiedä mitenkä kauan tälläinen sessio sitten säilyy, se olisi noloa jos asiakkaitten pelatessa applettia ja pelin jälkeen palattua sivulle olisikin sessio tyhjentynä, myöskin session taitaa sisältää jotakin turva aukkoja, kun nopeasti nettiä selasin.
---
@lebe80
Olen tätä miettinyt että käyttäisin wordpressiä taikka joomlaa, mutta, niittenkin opiskeluun kuluu aikaa, eteenkin kaikenlaisiin plugineihin, mitä varmaankin on tarjolla runsaastikkin, tuo sinun arvio 3:sta minuutista tulee mukaan kuvaan sitten parin kuukauden käytön jälkeen, jos täytyy uudelleen asentaa jotain.
Mikä olisi sinun suosituksesi tuon minun kaltaisen sivun julkaisujärjestelmäksi ?
Minä kylläkin pidän todella paljon tästä ajatuksesta että minulla ei ole mitään ylimääräistä huolta aiheuttavaa asiaa käytössä sivustollani, vaan, itse ymmärtäisin joka vaiheen sivuston toiminnassa, sillä olen yhä vain lautapeli harrastelija en ohjelmoija.
Minulle on epäselvää, esim wordpressin kirjautuminen, niin, minun täytyisi tietää milloinka käyttäjällä sitten on lupa käyttää applettia ja mitä kaikkea sitten avautuu appletin yhteyteen, onko tälläistä toimintaa wordpressissä lainkaan, vai täytyykö jokin php plugin asentaa ?
---
Onhan noita, Wordpress olisi selkein ja ainakin ydintiimi on aktiivinen alustansa kanssa.
Wordpressissähän on se ominaisuus, että voit copy/pasteta vaikka puhdasta html-koodia artikkeleihisi, joten appletin upottaminen onnistuu ihan samalla tavalla kuin nykyisillekin sivuillesi.
Kaikki "appletin yhteyteen" avautuvat jutut joudut tekemään ihan samalla tavalla kuin joudut myös nykyisillekin sivuille tekemään. Ainoastaan, että kaikki nuo rutiinitoiminnot, kuten kirjautumiset, salasanan suojaamiset ja sivurakenne tulee valmiina julkaisujärjestelmästä.
Yksinkertaisimmillaan saat WordPressin mukaan näin:
<?php define('WP_USE_THEMES', false); require_once('wp-load.php'); if( is_user_logged_in() ) { // Käyttäjä on kirjautunut sisään } else { // Käyttäjä ei ole kirjautunut }
Tässä samalla "estetään" teemojen käyttö, jolloin saat läntätä sivulle ihan mitä HTML:ää ja CSS:ää huvittaa ilman pelkoa WP:n omista viritelmistä.
Lisää infoa löytyy runsaahkosti WordPressin sivuilta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.