Hei
Minulla on kolumbuksen kotisivut (ei käytössä) ja mietin miten saan tekemäni ohjelman tarkistamaan kotisivuiltani onko tekemääni ohjelmaan olemassa päivitystä.
Kun ohjelmasta tekee EXE:n niin Publish välilehdellä on mahdollisuus, että ohjelma tarkistaa onko olemassa päivitystä... Miten tämä käytännössä tapahtuu?
Olen laittanut publish ja check for updates osoitteiksi http://kolumbus.fi/kotisivuni/koeohjelma. "unable to create the web site jen tulee virheeksi. Mihin minun pitää esimerkiksi laittaa FTP-tunnus ja salasana?
Onko jollain kokemusta asiasta? Olen googlettanutkin, mutta ohjeiksi tulee miten saan ladattua tiedoston FTP serverille/ltä.
Millä hakusanoilla kannattaisi etsiä googlesta jos kenelläkään ei ole suoraan vastauksia?
Kiitos
Eikös se mene ihan näin:
1) publish-osoitteeksi laitat vaikka jonkun paikallisen tiedostohakemiston
2) installation folder kohtaan laitat sen sun web-osoitteen jossa päivitykset tulee olemaan ladattavissa
3) klikkaat publish ja se tekee sulle tiedostoja kohdan 1 hakemistoon
4) kopioit noi tiedostot kohdan 1 hakemistosta sinne sun kohdan 2 web-osoitteeseen parhaaksi katsomallasi tavalla
Toki jos päivität sitä web-hakemistoasi esim. ftp:llä, niin voit laittaa oikean ftp -osoitteen suoraan kohtaan 1 publishing folderiksi.
Jos laitat web-osoitteen suoraan publishing folderiksi, niin silloin palvelimesi pitää oletettavasti tukea tiedostojen lähettämistä HTTP-protokollalla, joka yleensä ei ainakaan oletuksena onnistu.
Jos olisin hakenut googlella niin olisin varmaan kirjoittanut c# publishing howto
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.