Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: VLC:n kääntäminen

Sivun loppuun

Macro [24.09.2011 14:07:01]

#

Terve

Elisa Viihde tukee vain VLC:n versiota 1.0.5 ja siitä alaspäin, joten joudun asentamaan koneelleni sen. Ubuntulle ei saanut Videolanilta mitään deb-pakettia, joten projekti pitäisi kääntää. Mukana on ohjeet, mutta noudattamalla niitä saan virheen "make: *** Kohteita ei ole annettu, eikä makefileä löytynyt. Seis.". Komentona oli "make".

Kansiosta löytyy Makefile.am ja Makefile.in, mutta ei pelkkää makefileä. Mitenköhän tuo pitäisi suorittaa?

Entä miten tuollainen sitten joskus saadaan poistettua?

Metabolix [24.09.2011 14:16:24]

#

Macro kirjoitti:

Elisa Viihde tukee vain VLC:n versiota 1.0.5 ja siitä alaspäin

Mitä ihmeen tekemistä VLC:llä on Elisa Viihteen kanssa, ja minkä takia uudempi versio ei toimisi?

Macro kirjoitti:

Mukana on ohjeet, mutta noudattamalla niitä saan virheen ...

Sitten et ole selvästikään noudattanut ohjeita. Mutta luultavasti itse kääntäminen on kuitenkin väärä ratkaisu ongelmaasi.

Macro kirjoitti:

Entä miten tuollainen sitten joskus saadaan poistettua?

Kätevimmin niin, ettet yritäkään asentaa ohjelmaa globaalisti vaan pidät sen yhdessä hakemistossa omalla käyttäjälläsi.

Macro [24.09.2011 14:41:56]

#

Metabolix kirjoitti:

Mitä ihmeen tekemistä VLC:llä on Elisa Viihteen kanssa, ja minkä takia uudempi versio ei toimisi?

Aikaisemmin ainakin Elisa Viihde on toiminut vain 1.0.5 versiolla tai vanhemmilla. Uudemmissa kokoruututila ei ole toiminut.

Metabolix kirjoitti:

Sitten et ole selvästikään noudattanut ohjeita. Mutta luultavasti itse kääntäminen on kuitenkin väärä ratkaisu ongelmaasi.

Paketin mukana tuli asennusohjeet, jossa käskettiin ajamaan vain make-komento. Oletin, että se olisi pitänyt tehdä samassa kansiossa, josta ohje löytyi.

Disabloimalla VLC-plugin about:plugins-sivulta, Viihde sanoo että VLC pitää asentaa. Minulla on versio 1.1.11, ja Viihteen sivulla ei toimi mitkään pauset, kelaukset tai kokoruututila.

jcd3nton [24.09.2011 15:30:02]

#

Macro kirjoitti:

Paketin mukana tuli asennusohjeet, jossa käskettiin ajamaan vain make-komento. Oletin, että se olisi pitänyt tehdä samassa kansiossa, josta ohje löytyi.

Minka paketin olet ladannut? VLC:n ftp-arkistosta loytyva 1.0.5-paketti sisaltaa asennusohjeet (INSTALL), joissa takuulla kasketaan tehda muutakin.

The Alchemist [25.09.2011 09:59:31]

#

Asenna VLC paketinhallinnalla. Sorsista kääntäminen on lähes aina väärä ratkaisu, kun softa löytyy repoista. Myös tässä tapauksessa.

_Pete_ [27.09.2011 13:53:08]

#

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=36352.0

Yllä olevilla ohjeilla saat käyttöön viihde.py python scriptin jolla on paljon kätevämpi käyttää viihteen tallenteita:

- voi wget:ta ne koneelle
- voi käynnistää ne suoraan vlc playeriin (toimii muissakin kuin 1.0.5)

Macro [27.09.2011 14:42:20]

#

Voipi olla väärä tapa kääntää itse. Jätän sen homman väliin, ja odottelen Viihteen yhteensopivuutta.

_Pete_, tuo vaikuttaa aika hyvältä muuten, mutta se ei toiminut. Tein kuten noissa ohjeissa käskettiin (muutin osoitteet toisiksi), mutta eipä auttanut. Pystyin kirjautumaan Viihteeseen ja selaamaan sivustoa siellä, mutta ohjelma ei näkynyt eikä wget-buttoneita ollut.

jalski [27.09.2011 15:50:41]

#

Macro kirjoitti:

Voipi olla väärä tapa kääntää itse. Jätän sen homman väliin, ja odottelen Viihteen yhteensopivuutta.

Ei kai tuossa itse kääntämisessä mitään vikaa sinänsä ole, on vaan hiukan työläämpää.

Ja yleensähän nuo automakea käyttävät softat kääntyvät ja asentuvat ihan vaan:

./configure
make
make install

Eikös noita viihdepätkiä saa haettua kotikoneelle jollain selaimen laajennoksella, kuten "Download Helper" ja katsottua vaikka MPlayer:illä?


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta