Hei,
Minulla on uusi ongelma, kun tätä sivustoni etusivua rakentelen tässä.
Nyt kun minulla on toiminta buttoneita asennettuna sivustolleni, niin, ongelmana on tämä että en tahdo että sivuston osoitepalkki muuttuu, vaan pysyy samana, eli, tahtoisin että sivuston etusivu muokataan koodista käsin.
Minulla on juuri nyt monta seuraavanlaista javascript kohtaa sivustollani -
document.getElementById('info_alue').innerHTML = "<br>"+ "<br>"+
Sivuston lähdekoodi - http://temp4322.dy.fi/Etusivu.html
Kuinka olisi oikein rakentaa tuo sivuston koodi, tämä nykyinen ratkaisu kyllä toimii ihan oikein, mutta, lähdekoodin katseleminen saa aikaan epäilystä, että, ei ihan virallisten html javascript php ohjeitten mukaan nyt mennä.
Kuinka sivuston sisältöä kuuluu vaihdella, ilman että osoitepalkissa muuttuu mikään, eli sivun lähdekoodia muuttamalla, onko tämä nyt sitten php puolen asia, jota yritän ratkoa javascriptillä, jos kuuluu käyttää php puolta ennemmin, niin, kuinka siellä sitten taas homma toimisi ?
---
no ei omasta mielestäni sivustossa mitään vikaa ole. Eikä mielestäni lähdekoodilla niin väliä ole, jos selaimet osaavat sen vain oikein käsitellä. PHP:llä itse toteuttaisin. Miksi osoitepalkin "osoite" ei saa muuttua?
niin ja php:llä https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
Tumppu kirjoitti:
no ei omasta mielestäni sivustossa mitään vikaa ole. Eikä mielestäni lähdekoodilla niin väliä ole, jos selaimet osaavat sen vain oikein käsitellä. PHP:llä itse toteuttaisin. Miksi osoitepalkin "osoite" ei saa muuttua?
Sisällön muokkaus,
Minusta on mukavampi jos sivusto ei joutuisi lataamaan runsaasti erillaisia html fileitä, kun on toiminnassa, tämä saattaa teoriassa aiheuttaa joillakin käyttäjillä viiveitä, olisi minun alkeis ajattelullani parempi, että sivu latautuu kerralla toimeen.
Entä, kuinka tuon kaltainen sivun lähdekoodin muokkaus olisi oikein rakentaa php:n avulla.
---
kpzpt kirjoitti:
Entä, kuinka tuon kaltainen sivun lähdekoodin muokkaus olisi oikein rakentaa php:n avulla.
---
oikeasta en tiedä, mutta itse tekisin näin, tosin sivusto joutuu kuitenkin lataamaan index.php:tä aina uudelleen ja osoitepalkissa muuttuu yksi numero. Ilman uudelleen lataamista joudut perehtymään AJAXiin. Kuitenkin;
<html> <body></body> <a href=index.php?sivu=1>sivu 1</a> <a href=index.php?sivu=2>sivu 2</a> <a href=index.php?sivu=3>sivu 3</a> <?php if (.$_GET['sivu']==1){ echo "Painoit linkkiä 1"; echo "<br>"; echo "jne.."; }elseif{ (.$_GET['sivu']==2) echo "Painoit linkkiä 2"; echo "<br>"; echo "jne.."; }elseif{ (.$_GET['sivu']==3) echo "Painoit linkkiä 3"; echo "<br>"; echo "jne.."; } ?> </html>
edit: ajaxiinkin löytyy kattava opas putkasta https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
kpzpt kirjoitti:
Minulla on uusi ongelma, kun tätä sivustoni etusivua rakentelen tässä.
Näköjään www.lautapelisivusto.com taas. Tulee jo mieleen, miksi ei voi tehdä asioita yksinkertaisesti ja toimivasti, kun sinulla kuitenkin ilmeisesti on ihan oikeaa sisältöäkin. Kannattaisi keskittyä sen esittämiseen toimivasti eikä 1990-lukulaiseen näpertelyyn, jossa kehitellään yhä uusia etusivun ja navigointirakenteen kehitelmiä ilman, että pihvistä (sisällöstä) on tietoakaan.
kpzpt kirjoitti:
Nyt kun minulla on toiminta buttoneita asennettuna sivustolleni, niin
niistä kannattaisi luopua. Linkki on hyvä rakenne. Use links, Luke. Jos välttämättä haluat, tyylittele niistä vaikka muumihahmoja, mutta älä riko linkkejä. <input> ei ole linkki, ja varsinkin jos se toimii vain jos JavaScript on käytössä, sivusto on broken by design. Miksi ihmeessä pitäisi ehdoin tahdoin ja erikseen vaivaa nähden tehdä sivusto sellaiseksi, jota hakukoneet eivät voi indeksoida, ja sitten myöhemmin ruveta itkemään, miksi en näy hakukoneissa?
kpzpt kirjoitti:
ongelmana on tämä että en tahdo että sivuston osoitepalkki muuttuu
Mitä tuo tarkoittaneekin, se lienee ongelma, jonka haluat ilmeisesti ihan itse luoda.
kpzpt kirjoitti:
Kuinka olisi oikein rakentaa tuo sivuston koodi
Unohda nyt ensin JavaScipt, CSS ja Java. Tee sivusto, joka toimii kuin junan vessa. Kun se on tehty ja toimii, voi ruveta miettimään lisäyksiä.
Ja muista 10 sekunnin sääntö: jos kävijä ei 10 sekunnissa hahmota, mistä sivustossa on kyse ja mitä siellä on, ja vielä vakuutu sen merkityksestä hänelle, hän menee muualle. (Sääntö on muotoiltu aikana, jolloin kaikki oli verkkaisempaa. Nykyisin pitäisi varmaan puhua lyhyemmästä ajasta.)
Esimerkiksi seuraavan lukemiseen tuhraantuu aika iso osa 10 sekunnista: öSivuston kehittely on kesälomalla elokuun, jatkuu sitten syyskuussa kohti AsiakasOhjelma v9.0 julkaisuja.ö Eikä siinä oikeasti ole yhtään mitään, mikä kiinnostaisi ketään, joka ei ole jo vihkiytynyt sivustoon.
Tässä kysymyksiä, joita heräsi: Onks täällä jotain lautapelejä, häh? Ai missä? Ja mikä tuo omituinen kartta on, jossa on ihan pimeä projektio ja jolle ei ole mitään selitystä eikä mitään linkkiä? (Nämä siis aihepiiristä periaatteessa hyvinkin kiinnostuneen ihmisen mielessä heränneitä kysymyksiä.)
Hmmf,
Ole kiltti ja ota pois tuo minun domain osoite tuosta alentavasta sävystä, en tahdo ihan vielä julkisuutta sivulleni, kun ei mitään ole vielä virallisesti avattunakaan ..
Tahtoisin sivustostani sellaisen että erillaisten html taikka php sivujen lataaminen on ihan tosi minimissäänsä, eli mielellään sellaisen että kaikki sivu koodi latautuu kerrallaansa, tämä on minusta hyvä jos sitten käy niin että sivusto voisi saavuttaa suosiota, niin, ei kenellekkään voi käydä niin että sivuston toiminnat aiheuttavat viiveitä käytössä, jos html taikka php sivun lataaminen sitten viivästyisi vaikka sekunnin taikka kaksi, sellainen on ja olisi minusta aika tökerö ja kömpelö tilanne.
Sivuston etusivun kartta on tällä hetkellä tuollainen 'suomi on sivussa' vitsi.
Käyttäisin mieluummin sellaista sivua, jossa joutuisi odottamaan vain pari sekuntia aina välillä, kuin nykyisen kaltaista sivua, jossa joutuu odottamaan parikymmentä sekuntia tarpeettoman kuvan latautumista.
Oikeasti, sekunti sinne tai tänne ei paljon paina, ja koko kikkailustasi on paljon turhaa vaivaa ja haittaa sekä hakukoneiden että käyttäjän kannalta.
Osoite on sitä varten, että sen voi laittaa kirjanmerkkeihin tai lähettää kaverille. Älä yritä sotkea tätä asiaa.
kpzpt kirjoitti:
Tahtoisin sivustostani sellaisen että erillaisten html taikka php sivujen lataaminen on ihan tosi minimissäänsä, eli mielellään sellaisen että kaikki sivu koodi latautuu kerrallaansa, tämä on minusta hyvä jos sitten käy niin että sivusto voisi saavuttaa suosiota, niin, ei kenellekkään voi käydä niin että sivuston toiminnat aiheuttavat viiveitä käytössä, jos html taikka php sivun lataaminen sitten viivästyisi vaikka sekunnin taikka kaksi, sellainen on ja olisi minusta aika tökerö ja kömpelö tilanne.
Kaikki sivukoodi latautuu kerrallaan?! Eikös tämä juuri hidasta toimintaa, kun lataa ylimääräistä koodia, jota välttämättä ei koskaan ajeta. Tee siis sivusi ihan erillisinä html(php)-sivuina.
kpzpt kirjoitti:
Sivuston etusivun kartta on tällä hetkellä tuollainen 'suomi on sivussa' vitsi.
Vähänkö hauska.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.