Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Taustamusiikkia ohjelmoidessa...

Sivun loppuun

k-mikko [23.10.2003 23:48:18]

#

Ajattelin pistää tällaisen viestiketjun pystyyn, jotta nähtäisiin, minkälaisia suhteita/taipumuksia porukalla on musiikkiin ja sen "käyttöön" ohjelmoinnin yhteydessä.

Itselläni ei nykyään ole mitään cd- tai vinyylisoittimia lähettyvillä, joten turvautuminen on Winamppiin ja tällä hetkellä noin kaksisataa eri biisiä sisältävään soittolistaani. Koko läjässä on muistaakseni viidestä seitsemään "waretettua" kappaletta, loput ovat mikseristä ladattuja laatukipaleita. ( http://www.mikseri.net )

Musiikkia on listallani monenlaista, lähes mitä vaan aina orgaanisesta rockista, funkista/soulista ja hiphopista elektronisten genrejen kirjoon, jota en sen laajuuden takia edes jaksa lähteä luettelemaan. Ehkäpä paras genretyyppi ohjelmointipuuhien taustalla soitettavaksi omasta mielestäni on ambient. Etenkin sanoin esitettyä sanomaa sisältävä musiikki voi jossain määrin häiritä loogista ajattelua (:D)

Tulipahan paasattua. Mites itsellänne? Artisteja, genrejä jne...

NiLon [24.10.2003 07:52:12]

#

Itselläni oli vanhemmalla koneella äänikortti rikki, joten kuuntelin radiota. Nyt uudella koneella sekä uudellä äänikortilla kuuntelen kyllä laidasta laitaan musiikkia jos se kuullostaa hyvältä. Minusta on siis aivan sama mikä nimi bändillä on ja millaista se soittaa kuhan se kuullostaa hyvältä korvissani.

Antti Laaksonen [24.10.2003 16:23:53]

#

Usein kuuntelen radiota tai jotain CD-levyä. Tosin jos pitää jotain monimutkaisempaa asiaa pohtia, silloin kyllä laitan musiikin pois.

k-mikko [24.10.2003 16:31:53]

#

Itse kuuntelen välillä Radio Helsinkiä. Vapaa radio, dj:t soittaa mitä parhaaksi näkee ja hyvältähän sellainen vain kuulostaa :)

Kannattaa tutustua.

leftover [24.10.2003 17:03:49]

#

Pantera, Metallica, Amorphis, Sentenced ym. paahto nollaa kivasti ajatukset pois muista asioista. Muutenkaan oo humppaa kuunnellu kahteenkymmeneen vuoteen :-)

Tempfile [24.10.2003 18:16:20]

#

Winampilla tulee kuunneltua mitä koneelta löytyy, eli siis Darudea, Bomfunkia ja Nightwishia, vaikka on sinne jotakin muutakin eksynyt.

Heikki [24.10.2003 18:54:34]

#

Winampilla kuuntelen mitä nyt sattuu löytymään. Yleensä Suomalaista.

Todellakaan aina en kuuntele... silloin tällöin...
Varsinkin samalla opettelen uutta asiaa niin musiikki vain häiritsee.

AK [24.10.2003 20:31:49]

#

Kuuntelen yleensä Iron Maidenia, Metallicaa, Amorpista, Ozzya, Bruce Dickinsonia, Rushia. Eli metallista progeen.

Yleensä käytän biisien soittoon WinAmpia, mutta cd-soitin ei ole kuin metrin päästä tästä missä istun, joten sitäkin tulee huudateltua silloin kun ohjelmoin.

Jos tarvitsen kaiken mahdollisen keskittymisen niin laitan musiikin pois.

makeuu [24.10.2003 21:01:39]

#

En oikeastaan kuuntele paljon mitään, heh ehkä joskus jotain eminemiä, mutta en sen enempää!

j.k [24.10.2003 22:02:38]

#

Mä kuuntelen eminemiä, Jonna Tervomaa, Anssi Kelaa, Siiri Nordin, Daft Punk, Dj Samy, Eppu normaali, Evanescence, Dido ja Blondie. Koneelta löyttyy lähelle tuhat mp3sta ja cdiltä toinen tuhat..

rndprogy [24.10.2003 22:10:31]

#

emmäkää mitään paljon kuuntele mutta lataan musiikki demoja netistä joskus ja niitäki on vaan pari demoo mulla; dynamyte ja da buzzia löytyy vähän

Blaze [25.10.2003 01:12:46]

#

Kyllähän tuota jotain tulee kuunneltua koko ajan. On tuossa CD-soitinkin vieressä, mutta koska kiintolevytila on tyhjiä romppuja halvempaa suurimman osan ajasta taustalla soi MP3-muodossa tallennettu musiikki. Yleensä jotain metallista, yömyöhällä tulee monesti vaihettua pelimusiikkiin. Todistetusti esim. Xenogears OST sopii kerrassaan mainiosti taustamölyksi koodaukseen. Lyhyt soittolista: http://pp.kpnet.fi/blaze/temp/mp3list.txt

Niin ja semi-pakollinen np: Stratovarius - Know the Difference

Gwaur [25.10.2003 02:25:38]

#

Riippuu kielestä. jos koodaan QBasicia, kuuntelen mitä vaan, koska QBasic ei helppoutensa tähden tarvitse kovinkaan suurta keskittymistä. PHP:tä koodatessani en kuuntele mitään koska PHP on sen verran monimutkainen kieli että musiikki pitää pistää pois. mIRCille scriptiä koodastessani kuuntelen mitä vaan.

AK [25.10.2003 10:43:03]

#

Blaze, sulla on hyvä musiikkimaku :D

Turambar [25.10.2003 14:25:23]

#

Koko ajan musiikki soi taustalla, winampista. Soittolistassa lähinnä Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin, Dio, Uriah Heep ja onhan soittolistaan eksynyt jonkun verran Ozzya, Nightwishia ja Stratovariusta. Eli lähinnä 70-luvun heavy rockia.

AK [25.10.2003 19:43:17]

#

lainaus:

Koko ajan musiikki soi taustalla, winampista. Soittolistassa lähinnä Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin, Dio, Uriah Heep ja onhan soittolistaan eksynyt jonkun verran Ozzya, Nightwishia ja Stratovariusta. Eli lähinnä 70-luvun heavy rockia.

Ja siinä toinen :)

Pink Blue Finn [27.10.2003 09:51:57]

#

Elvis Presley, Hurriganes, Stray Cats, Beach Boys, Chuck Berry, The Trashmen ja muuta sen näköstä kunnon Rock 'n' Rollia.. winampin kautta taikka cdltä. Taikka sitten livenä. Ku Elvis on meijän naapurin naapurin naapurin naapurin naapuri ja se käy meillä joka toisen viikon komantena keskiviikkona syömässä vaaleenpunasia kameleita.

Pink Blue Finn [27.10.2003 09:58:08]

#

Nii ja Springsteenin Bruce on mun pikkuserkku

Shogun [27.10.2003 13:56:16]

#

Menee vähä pois aiheesta mutta:

lainaus:

Iha tosi??:D Mut Antti Laaksonen on tehny muokkaa toiminnon.
Rasittavaa ku samalta henkilöltä tulee useita viestejä peräkkäin.

shovi [27.10.2003 18:15:41]

#

lainaus:

Ou jeah! MÄ LÖYSIN SUKULAISIA KAVERIT! Katos kun se on mun mutsi...

Gwaur [27.10.2003 19:04:41]

#

lainaus:

ja oon sairaalatestissä mis mun vasemman aivolohkon tilalle pistettiin Brucen vasen aivolohko x)

T.M. [27.10.2003 19:12:16]

#

Olettepas te hauskoja, :-)

NiKC [28.10.2003 07:55:14]

#

Itellä on työpaikan soittolistassa jotain vuorokauden verran musiikkia. Tyyli vaihtelee raskaasta metallista kevyeen poppiin. 80- /70-luvun heavy rock tosin on melko keskeisessä asemassa :)

Pääasia on että se on mahdollisimman kovalla ettei taustamelu pääse keskeyttämään. Yhtäjaksoinen mölinä on tärkeää kun on avotoimisto. Radiota en juurikaan kuuntele töitä tehdessä kun sitä kuitenkin rupee kuuntelemaan ku siinä tulee sitä puhettakin välissä.

Joitain suosikkeja:
o Pantera
o Deep Purple
o Rainbow
o Metallica (pre-load)
o Paradise Lost

Edit:
Näytti olevan muitakin samanhenkisiä tuolla yllä :)

Pink Blue Finn [28.10.2003 08:59:46]

#

lainaus:

ja oon sairaalatestissä mis mun vasemman aivolohkon tilalle pistettiin Brucen vasen aivolohko x)

Mihin sun vasen aivopuolisko meni??

Turambar [28.10.2003 18:22:14]

#

No voihan nyt... Menin unohtamaan mahtavan Rainbowin listastani.

Dustbin [09.11.2003 21:41:40]

#

Jaa-a, mulla soi aina joku mp3 taustalla. Sen takia niitäkin on kiertynyt matkan varrelta noin 800 kipaletta =)

Monkkats [10.11.2003 15:33:32]

#

Mul on vaa 3,62 Gt (3 893 358 334 tavua) musaa koneel. Kuuntelen välil jotai ja välil jotai :)

ossi.heino1991 [10.11.2003 16:22:15]

#

minä kuuntelen melkein aina. pitäähän sitä musiikkipäätä kasvattaa...

Meitsi [11.11.2003 20:22:49]

#

Kaikenmaailman räpäytystä kuuntelen. Konalakartelli, Seremoniamestari, Kurtis Blow, Grandmaster flash, Tupac jne.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta