Miten teen mun peliin sellasen rahajutun, että se näyttää jossakin kuinka paljon on rahaa, jos ostaa jotakin se poistaa sen hinnan verran rahaa, jos myy jotakin se lisää tietyn verran rahaa ja jos rahat on loppu ei voi ostaa.
Jos joku ei ymmärtänyt tota sekavaa tekstiä, niin voin yrittää kirjoittaa uudelleen selvemmin. ;)
Aika sekava kuvaus... Kerros vähän tarkemmin: miten rahamäärä on pelissä määritetty (integr, string...), millä tavalla tuo osto/myyntihomma toimii?
Olen tekemässä hakkeripeliä ja siinä voi ostaa ja myydä kaikenlaista roinaa. (mm. Viruksia, tietokoneohjelmia, tietokoneita yms.)
Mikä olisi paras tapa tehdä tuollainen rahajuttu mun peliin?
En oikein ymmärrä sitä rahan lisäys ja poisto juttua, kun se ei välitä niistä käskyistä mitään. Se koodi meni ihan pilalle joten poistin sen ja ajattelin kysyä täältä neuvoa.
Jotenki tälleen
rahat=1000 miekanhinta=500 kirveenhinta=100 print "Nyt sinulla on rahaa: " rahat '1000 if ostamiekka then rahat=rahat-miekanhinta print "Nyt sinulla on rahaa: " rahat '500 if myykirves then rahat=rahat+kirveenhinta print "Nyt sinulla on rahaa: " rahat '1100
Joku muu saa selittää paremmin, mutta tuo on jotenki suuntaa antava.
lainaus:
Jotenki tälleen
rahat=1000 miekanhinta=500 kirveenhinta=100 print "Nyt sinulla on rahaa: " rahat '1000 if ostamiekka then rahat=rahat-miekanhinta print "Nyt sinulla on rahaa: " rahat '500 if myykirves then rahat=rahat+kirveenhinta print "Nyt sinulla on rahaa: " rahat '1100Joku muu saa selittää paremmin, mutta tuo on jotenki suuntaa antava.
Jotenkin tuntuu, että tuo ei ole se mitä etsin.
Ongelma ratkaistu.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.