Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VBA: Visual Basic Ohjelma

Sivun loppuun

pistemies [15.10.2003 16:20:43]

#

Mistähän saisi kyseisen ohjelman? Ovat kuulemma maksullisia? Onko niistä shareware-versioita?
Mistä ja miten olette itse saanut sellaisen?
Katselin Ohjelmointiputkan VB-ohjeita. Ne tuntuvat muuten hyviltä, mutta ei ole tuota ohjelmaa. Tekeekö kukaan VB-skriptiä "käsityönä"?

Gix [15.10.2003 16:56:06]

#

Hmm, Visual Basic on maksullinen ja itse olen saanut sen Visual Studion mukana. Siitä on kait jotain versiota joilla ei pysty tekeen exe-tiedostoja ja ne on ilmaisia...

sooda [15.10.2003 17:25:59]

#

lainaus:

Hmm, Visual Basic on maksullinen ja itse olen saanut sen Visual Studion mukana.

No eikös stuudiokin ole maksullinen? 1852 euroo verkkokauppa piste komissa :P

lainaus:

Siitä on kait jotain versiota joilla ei pysty tekeen exe-tiedostoja ja ne on ilmaisia...

ONKS? Mistä saa? Mulle kelpais!!!! Mistä saaaaaa???????????? Tahtoo!!!

Meitsi [15.10.2003 18:47:56]

#

Microsoft Wordin mukana tulee visual basic! En vain ole kokeilut.

Meitsi [15.10.2003 18:48:24]

#

Se taitaa kyllä olla joku demo

Quiz [15.10.2003 18:50:04]

#

Niin taitaa... Ja tulee kyllä kaikkien MS Office-ohjelmien mukana...

sooda [15.10.2003 18:53:25]

#

Se officen mukana tuleva on VBA eli Visual Basic for Applications, eli ihan tyhmä versio. Saako jostain VB6:sen ilmaiseksi jos ei vaikka tarvi sitä exe kääntöä?

ajv [15.10.2003 20:03:15]

#

Saahan sen ilmaseks, ku tietää mistä etsii... Oon sen verran uus tällä foorumilla et en oo ihan selvillä miteen täällä suhtaudutaan wareziin. Tuetaanko vai ei? Vai onko aihe tabu?

Quiz [15.10.2003 20:33:13]

#

No, en tiedä kovin hyvin (siis tuosta waretuksesta), mutta muistaakseni itse "pääpomo" Laaksonen on huomauttanut warez-keskusteluista, joten ei varmaan kannata yrittää uusiksi...

Antti Laaksonen [15.10.2003 21:16:57]

#

Warez-keskustelu ei kuulu Ohjelmointiputkaan kuten ei muukaan laiton toiminta. Myönnettäköön kuitenkin, että tänä päivänä esim. Visual Basicin kuutosversiota ei taida pystyä paljon mistään enää ostamaan eli laillisesti saamaan - uusin .NET taas poikkeaa muista VB:n versioista huomattavan paljon.

edit: Hieman lisätietoa: https://www.ohjelmointiputka.net/faq.php?sivu=4#11

Gix [16.10.2003 12:13:11]

#

lainaus:

lainaus:

Hmm, Visual Basic on maksullinen ja itse olen saanut sen Visual Studion mukana.

No eikös stuudiokin ole maksullinen? 1852 euroo verkkokauppa piste komissa :P

Onko joku muuta väittänyt kuin että Visual Studio olisi maksullinen?

sooda: Muistaakseni jonku kirjan mukana sais ton Visual Basic version jolla ei voi kääntää exeiks... Kirjastosta kannattais etsii tota kirjaa vaikkpa...

Teme [17.10.2003 14:05:38]

#

Kyllä mä löysin yhdellä P2P-ohjelmalla Visual Basic 6 -asennuksen. Mitäs se vei tilaa, siinä vähän alle 100 megaa. Hakusanaksi kelpaa "visual basic".

Edit: Siis niitä setuppeja oli "muutama"!

Blaze [17.10.2003 22:13:21]

#

lainaus:

lainaus:

Siitä on kait jotain versiota joilla ei pysty tekeen exe-tiedostoja ja ne on ilmaisia...

ONKS? Mistä saa? Mulle kelpais!!!! Mistä saaaaaa???????????? Tahtoo!!!

http://msdn.microsoft.com/vbasic/downloads/tools/cce/default.aspx
Tuo saattais olla joku. Disclaimer: en oo ite kokeillu.

pistemies [20.10.2003 09:33:00]

#

Tuolla viimeisessä Blazen mainitsemassa linkissä oli samannäköinen ohjelma, kuin on tuolla Oppaissa. Taitaa olla vähän demo-versio. En saanut edes tuota Ykkös-oppaan "Kirjoita nimi" -skriptiä toimimaan. Näytti tyhjän ikkunan, kun painoin F5. Voi olla, että tein jotain väärin. :)

pistemies [20.10.2003 15:53:22]

#

Sain tuolla tehtyä nyt tuon ekatervehdyksen. Mutta se ei tuota exe-tiedostoja. Voiko jollakin ohjelmalla muuttaa tehdyt ohjelmat exe-tiedostoiksi? Ja muutetaanko pelkästään .vbp tiedosto?

Teme [21.10.2003 16:19:34]

#

.vbp filut on niitä projektitiedostoita ja .frm päätteiset filut ovat niitä formeja. Molemmat tarvitaan projektia avattaessa/exeksi muutettaessa.

Edit: Typo

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta