Mistähän saisi kyseisen ohjelman? Ovat kuulemma maksullisia? Onko niistä shareware-versioita?
Mistä ja miten olette itse saanut sellaisen?
Katselin Ohjelmointiputkan VB-ohjeita. Ne tuntuvat muuten hyviltä, mutta ei ole tuota ohjelmaa. Tekeekö kukaan VB-skriptiä "käsityönä"?
Hmm, Visual Basic on maksullinen ja itse olen saanut sen Visual Studion mukana. Siitä on kait jotain versiota joilla ei pysty tekeen exe-tiedostoja ja ne on ilmaisia...
lainaus:
Hmm, Visual Basic on maksullinen ja itse olen saanut sen Visual Studion mukana.
No eikös stuudiokin ole maksullinen? 1852 euroo verkkokauppa piste komissa :P
lainaus:
Siitä on kait jotain versiota joilla ei pysty tekeen exe-tiedostoja ja ne on ilmaisia...
ONKS? Mistä saa? Mulle kelpais!!!! Mistä saaaaaa???????????? Tahtoo!!!
Microsoft Wordin mukana tulee visual basic! En vain ole kokeilut.
Se taitaa kyllä olla joku demo
Niin taitaa... Ja tulee kyllä kaikkien MS Office-ohjelmien mukana...
Se officen mukana tuleva on VBA eli Visual Basic for Applications, eli ihan tyhmä versio. Saako jostain VB6:sen ilmaiseksi jos ei vaikka tarvi sitä exe kääntöä?
Saahan sen ilmaseks, ku tietää mistä etsii... Oon sen verran uus tällä foorumilla et en oo ihan selvillä miteen täällä suhtaudutaan wareziin. Tuetaanko vai ei? Vai onko aihe tabu?
No, en tiedä kovin hyvin (siis tuosta waretuksesta), mutta muistaakseni itse "pääpomo" Laaksonen on huomauttanut warez-keskusteluista, joten ei varmaan kannata yrittää uusiksi...
Warez-keskustelu ei kuulu Ohjelmointiputkaan kuten ei muukaan laiton toiminta. Myönnettäköön kuitenkin, että tänä päivänä esim. Visual Basicin kuutosversiota ei taida pystyä paljon mistään enää ostamaan eli laillisesti saamaan - uusin .NET taas poikkeaa muista VB:n versioista huomattavan paljon.
edit: Hieman lisätietoa: https://www.ohjelmointiputka.net/faq.php?sivu=4
lainaus:
lainaus:
Hmm, Visual Basic on maksullinen ja itse olen saanut sen Visual Studion mukana.
No eikös stuudiokin ole maksullinen? 1852 euroo verkkokauppa piste komissa :P
Onko joku muuta väittänyt kuin että Visual Studio olisi maksullinen?
sooda: Muistaakseni jonku kirjan mukana sais ton Visual Basic version jolla ei voi kääntää exeiks... Kirjastosta kannattais etsii tota kirjaa vaikkpa...
Kyllä mä löysin yhdellä P2P-ohjelmalla Visual Basic 6 -asennuksen. Mitäs se vei tilaa, siinä vähän alle 100 megaa. Hakusanaksi kelpaa "visual basic".
Edit: Siis niitä setuppeja oli "muutama"!
lainaus:
lainaus:
Siitä on kait jotain versiota joilla ei pysty tekeen exe-tiedostoja ja ne on ilmaisia...
ONKS? Mistä saa? Mulle kelpais!!!! Mistä saaaaaa???????????? Tahtoo!!!
http://msdn.microsoft.com/vbasic/downloads/
Tuo saattais olla joku. Disclaimer: en oo ite kokeillu.
Tuolla viimeisessä Blazen mainitsemassa linkissä oli samannäköinen ohjelma, kuin on tuolla Oppaissa. Taitaa olla vähän demo-versio. En saanut edes tuota Ykkös-oppaan "Kirjoita nimi" -skriptiä toimimaan. Näytti tyhjän ikkunan, kun painoin F5. Voi olla, että tein jotain väärin. :)
Sain tuolla tehtyä nyt tuon ekatervehdyksen. Mutta se ei tuota exe-tiedostoja. Voiko jollakin ohjelmalla muuttaa tehdyt ohjelmat exe-tiedostoiksi? Ja muutetaanko pelkästään .vbp tiedosto?
.vbp filut on niitä projektitiedostoita ja .frm päätteiset filut ovat niitä formeja. Molemmat tarvitaan projektia avattaessa/exeksi muutettaessa.
Edit: Typo
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.