Tässä on merkkigrafiikalla tehty tasohyppelymoottori.
Olisin muuten tehnyt tämän "oikealla" grafiikalla, mutta mielestäni tämä sopii peliini ehkäpä paremmin.
Jos haluat oman kentän printtaa se vain game-subissa.Muista poistaa minun tekemä kenttä.Noiden seinien ascii koodi on 219.
Tässä voit itse valita kuinka korkealle voit hypätä ja kuinka kauan pysyt ilmassa.
'Merkki Grafiikka Taso Hyppely Moottori DECLARE SUB game () DIM SHARED x, y, A$, B$, C$, d$, hyppy, ags 'näkyviin game SUB game x = 4 'aloitus kordinaatit(yllätys yllätys):) y = 10 CONST maxhyppy = 3 'en laittanut muuttujaksi CONST maxpysyvyys = 1 'kuinka kauan pysyy ilmassa huom. tippuu jos hyppy=maxhyppy CLS SCREEN 13 SCREEN 0 PRINT " ÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛ" PRINT " Û Û" 'kenttä PRINT " Û Û Û" PRINT " Û Û Û Û" PRINT " Û Û Û Û Û" PRINT " Û Û Û" PRINT " Û Û Û Û" PRINT " Û Û Û" PRINT " Û Û Û Û" PRINT " Û Û Û Û Û" PRINT " ÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛÛ" DO PRINT " " B = SCREEN(y, x - 1) A = SCREEN(y, x + 1) C = SCREEN(y - 1, x) 'katsoo suunnat e = SCREEN(y, x) IF e = 219 THEN y = y - 1 'menee päälle d = SCREEN(y + 1, x) IF d = 219 THEN hyppy = 0 'kun maassa ei hyppyä ags = 0 END IF LOCATE y, x PRINT CHR$(2) 'laittaa smilen ruudulle IF hyppy = maxhyppy THEN hyppy = 0 'kun hypätty tarpeeksi lyppy = hyppy ff = TIMER DO hghj$ = INKEY$ LOOP UNTIL TIMER - ff > .3 OR hghj$ <> "" 'hidastusta peliin SELECT CASE hghj$ CASE CHR$(0) + "M" 'oikealle IF A <> 219 THEN 'oikealla ei ole seinää? LOCATE y, x PRINT " " 'tyhjää tilalle x = x + 1 END IF CASE CHR$(27) 'esc END CASE CHR$(0) + "H" 'ylös IF hyppy < maxhyppy THEN 'ettei hyppää liikaa IF C = 32 THEN 'ylhäällä tyhjää IF d = 219 OR hyppy > 0 THEN 'alla palikka tai on hypänny aikasemmin LOCATE y, x PRINT " " y = y - 1 hyppy = hyppy + 1 'on hypännyt END IF END IF END IF CASE CHR$(0) + "K" 'vasen IF B <> 219 THEN 'tsekataan onko tyhjää LOCATE y, x PRINT " " x = x - 1 END IF END SELECT LOCATE y, x 'piirretään hahmo PRINT CHR$(2) IF d = 32 AND hyppy = 0 THEN 'tippuu LOCATE y, x PRINT " " y = y + 1 END IF IF lyppy = hyppy AND hyppy > 0 THEN ags = ags + 1 'ei hypätty lisää IF ags = maxpysyvyys AND hyppy > 0 THEN ags = 0 hyppy = 0 'tippuu END IF LOOP END SUB
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.