Tässäpä tälläinen "Ökön" metsästyspeli, käyttää kuka tahtoo. Enpä tiedä, onko tälle mitään käyttöä.
Parempaa nimeä en keksinyt. Vaihtakaa itse tarvitsemanne nimi paikalle.
Pelaaminen ainakin IE:llä on aika ärsyttävää, kun JavaScript -ikkunat kilkattavat koko ajan. Repikää kaiuttimet irti pelaamisen ajaksi.
Ohjeet tulee mukana. Toivottavasti addiktiivinen. ;)
<body onLoad="aloitapeli()"> <center> <h3>Metsästä Ökköä</h3><p> <form name=board> <table border=0 cellpadding=2 align=center> <tr><td>Luola numero: <input size=4 name=cavenum></td></tr> <tr><td> <input type=checkbox name=lepakkolaatikko value=0> Kuulet lepakoita.</td></tr> <tr><td> <input type=checkbox name=reikalaatikko value=0> Tunnet kuopan.</td></tr> <tr><td> <input type=checkbox name=okkolaatikko value=0> Haistat ökön.</td></tr> <tr><td align=center>Tunnelit vievät:</td></table> <table cellpadding=3 border=0><tr><td><input size=2 name=laatikko1><br> <input type=button name=button1 value="Mene" OnClick="mene(1)"><br> <input type=button name=button1 value="Ammu" OnClick="ammu(1)"></td> <td><input size=2 name=laatikko2><br> <input type=button name=button2 value="Mene" OnClick="mene(2)"><br> <input type=button name=button1 value="Ammu" OnClick="ammu(2)"></td> <td><input size=2 name=laatikko3><br> <input type=button name=button3 value="Mene" OnClick="mene(3)"><br> <input type=button name=button1 value="Ammu" OnClick="ammu(3)"></td> </tr></table></center><hr> <h2>Ohjeet</h2><ul> <li>Olet metsästämässä harvinaista Ökköä täysin pimeässä. Joka luola on yhdistetty toisiin kolmella tunnelilla. Osa hauskuutta pelissä on keksiä, miten luolat ovat yhdistetty. Joka luolassa sinulle näytetään, kuuletko lepakoita, tunnetko pudotuksen, tai haistatko Ökön katsomalla rasteja luolanumeron alapuolella. <li>Jos tunnet pudotuksen, vieressäsi on luola, missä on kuoppa. Jos satut menemään tuohon luolaan, putoat kuoppaan, ja kuolet. Ököllä on jaloissaan lonkeroita, joiden avulla se ei putoa kuoppaan. <li>Jos kuulet lepakoita, vieressäsi on luola, jossa on jättiläislepakko. Jos satut menemään tuohon luolaan, lepakko nappaa sinut, ja vie sinut johonkin muuhun luolaan. Ökkö on liian painava, lepakko ei jaksa kantaa sitä. <li>Jos haistat Ökön, vieressäsi on luola, jossa Ökkö sillä hetkellä on. Jos menet luolaan, missä Ökkö on, se joko pakenee toiseen luolaan, tai syö sinut. <li>Joka vuorolla voit päättää menetkö vai ammutko nuolen johonkin tunneliin. Näin voit tehdä painamalla "Mene" tai "Ammu" -painikkeita luolan numeron alapuolella. Jos nuoli menee tunneliin jossa Ökkö on, se joko väistää pakenemalla toiseen tunneliin, tai sitten se ei huomaa nuoltasi, ja siihen osuu. <li>Lyhyesti ideana on tappaa Ökkö ilman että se tappaa sinut ensin. Onnea! </ul> </p> <script language="JavaScript"> // Alustetaan paikat var paikka = 1; var okko; var lepakko1; var lepakko2; var reika; var seed = .5; // Funktiot function srand() { // Satunnaisluku ajasta today = new Date(); seed = Math.abs(Math.sin(today.getTime())); } function rand() { // Seed-lasku seed = seed + .3; if (seed > 1.0) seed = seed - 1.0; return seed; } function ihmepaikka() { // Laitetaan objekteja satunnaisesti return Math.floor(rand() * 20.0) + 1; } function teeKartta() { // Riveistä karttoja for (var i=1; i<=20; i++) this[i] = new teeRivi(); return this; } function teeRivi() { // Tehdään rivejä for (var i=1; i<=3; i++) this[i]=""; return this; } function aloitapeli() { // Tehdään kartta kartta = new teeKartta(); srand(); kartta[1][1] = 2; kartta[1][2] = 5; kartta[1][3] = 8; kartta[2][1] = 1; kartta[2][2] = 3; kartta[2][3] = 10; kartta[3][1] = 2; kartta[3][2] = 4; kartta[3][3] = 12; kartta[4][1] = 3; kartta[4][2] = 5; kartta[4][3] = 14; kartta[5][1] = 1; kartta[5][2] = 4; kartta[5][3] = 6; kartta[6][1] = 5; kartta[6][2] = 7; kartta[6][3] = 15; kartta[7][1] = 6; kartta[7][2] = 8; kartta[7][3] = 17; kartta[8][1] = 1; kartta[8][2] = 7; kartta[8][3] = 9; kartta[9][1] = 8; kartta[9][2] = 10; kartta[9][3] = 18; kartta[10][1] = 2; kartta[10][2] = 9; kartta[10][3] = 11; kartta[11][1] = 10; kartta[11][2] = 12; kartta[11][3] = 19; kartta[12][1] = 3; kartta[12][2] = 11; kartta[12][3] = 13; kartta[13][1] = 12; kartta[13][2] = 14; kartta[13][3] = 20; kartta[14][1] = 4; kartta[14][2] = 13; kartta[14][3] = 15; kartta[15][1] = 6; kartta[15][2] = 14; kartta[15][3] = 16; kartta[16][1] = 15; kartta[16][2] = 17; kartta[16][3] = 20; kartta[17][1] = 7; kartta[17][2] = 16; kartta[17][3] = 8; kartta[18][1] = 9; kartta[18][2] = 17; kartta[18][3] = 19; kartta[19][1] = 11; kartta[19][2] = 18; kartta[19][3] = 20; kartta[20][1] = 13; kartta[20][2] = 16; kartta[20][3] = 19; paikka = 1; lepakko1 = 1; while (paikka == lepakko1 || paikka == lepakko2 || paikka == okko || paikka == reika || lepakko1 == reika || lepakko2 == reika || okko == reika) { // Ihme juttu lepakko1 = ihmepaikka(); lepakko2 = ihmepaikka(); okko = ihmepaikka(); reika = ihmepaikka(); paikka = ihmepaikka(); } // Katotaan, josko pelaajalle olisi näistä hyötyä alert("lepakko1="+lepakko1+" lepakko2="+lepakko2+" okko="+okko+" reika="+reika+" paikka="+paikka); piirra(); } function tormaa(a) { // Törmäillään r = Math.floor(rand() * 4) + 1; if (r < 4) { if (a == 1) { //Oho alert("Törmäsit ökköön!"); } else //Tai muuten... { alert("Ökkö väisti nuolesi!"); } } if (r == 1) { okko = kartta[okko][1]; } else if (r == 2) { okko = kartta[okko][2]; } else if (r == 3) { okko = kartta[okko][3]; } } function piirra() { // Laatikkoja document.forms[0].cavenum.value = paikka; document.forms[0].laatikko1.value = kartta[paikka][1]; document.forms[0].laatikko2.value = kartta[paikka][2]; document.forms[0].laatikko3.value = kartta[paikka][3]; document.forms[0].lepakkolaatikko.checked = ""; document.forms[0].reikalaatikko.checked = ""; document.forms[0].okkolaatikko.checked = ""; for (var i=1; i<=3; i++) { var p = kartta[paikka][i]; if (lepakko1 == p || lepakko2 == p) { document.forms[0].lepakkolaatikko.checked = 1; } if (reika == p) { document.forms[0].reikalaatikko.checked = 1; } if (okko == p) { document.forms[0].okkolaatikko.checked = 1; } } if (paikka == lepakko1) { //Oi voi alert("Jättiläislepakko kaappasi sinut!"); paikka = ihmepaikka(); piirra(); lepakko1 = paikka; while (paikka == lepakko1 || paikka == okko || lepakko1 == reika) { lepakko1 = ihmepaikka(); } } else if (paikka == lepakko2) { //Oi voi alert("Jättiläislepakko kaappasi sinut!"); paikka = ihmepaikka(); piirra(); lepakko2 = paikka; while (paikka == lepakko2 || paikka == okko || lepakko2 == reika) { lepakko2 = ihmepaikka(); } } else if (paikka == reika) { //Voi ei alert("AAAAAAAAAaaaaaaahhh.... putosit kuoppaan!"); aloitapeli(); } else if (paikka == okko) { tormaa(1); if (paikka == okko) { alert("Ökkö söi sinut!"); // Nami nam initgame(); } } } function mene(n) { // Mennään toiseen luolaan paikka = kartta[paikka][n]; piirra(); } function ammu(n) { // Öhh.. tarviiko kommentoida? var arrow = kartta[paikka][n]; alert("ökkö="+okko+" nuoli="+arrow); // Tilannejännitystä if (arrow == okko) { tormaa(2); if (arrow == okko) { alert("Tapoit ökön!"); // JEE aloitapeli(); } } else { alert("Nuoli ei osunut mihinkään."); } piirra(); } </script>
Tämä kiva :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.