QB alueella on aikas reippaasti kelloja, joten päätin kantaa oman korteni kekoon ja laitoin vielä yhden. :)
Herätyskelloja täällä ei ole yhtään, joten semmoinenkin pitää olla, joten tässä se on. Idean sain Puhvelin "tikittävästä kellosta, joka kertoo myös viikonpäivän" Viikonpäivää tämä ei kerro, mutta tikittää kyllä. Ajattelin tehdä tämän ensiksi omaan käyttöön, mutta luotan putkalaisiin ja laitan tämän tänne.
Ainiin... exeä en voi laittaa, koska ei ole kunnon kotisivuja.
avi$ = "_" 'avi$ on ulkoasuun liittyvä muuttuja SCREEN 12 DIM aika AS STRING 'määrittää ajan & päivämäärän merkkijonoiksi DIM paiva AS STRING PRINT "Valitse ulkoasun väri. 1: Punainen 2: Keltainen 3: Valkoinen 4: Vihreä" INPUT vari IF vari = 1 THEN COLOR 12 'ulkoasun vaihtoa IF vari = 2 THEN COLOR 14 'katso print-lauseesta ylhäältä, minkä väristä tulee IF vari = 3 THEN COLOR 15 IF vari = 4 THEN COLOR 10 CLS PRINT "Kirjoita monelta tahdot herätyksen muodossa tt:mm:ss" INPUT haro$ IF haro$ = "" THEN haro$ = "Ei herätystä" CLS axa = 1 'reunuksien alkupaikat axy = 1 CLS DO 'seuraavat do-lauseet tekevät reunukset LOCATE axa, axy PRINT "*"; axa = axa + 1 LOOP UNTIL axa = 30 DO LOCATE axa, axy PRINT "*"; axy = axy + 1 LOOP UNTIL axy = 80 DO LOCATE axa, axy PRINT "*"; axa = axa - 1 LOOP UNTIL axa = 1 DO LOCATE axa, axy PRINT "*"; axy = axy - 1 LOOP UNTIL axy = 1 DO UNTIL INKEY$ = CHR$(27) 'tehdään, kunnes painetaan esc LOCATE 7, 2 PRINT STRING$(77, avi$) LOCATE 3, 2 PRINT STRING$(77, avi$) LOCATE 4, 5 PRINT "Kellonaika" LOCATE 6, 5 aika = TIME$ paiva = DATE$ dui$ = LEFT$(paiva, 2) 'päivämäärien muutto qb:n kk-pp-vvvv chico$ = LEFT$(paiva, 5) 'meille paremmin ymmärrettävään pp-kk-vvvv muotoon hugger$ = RIGHT$(chico$, 2) atsmu$ = RIGHT$(paiva, 4) PRINT aika 'näytetään aika LOCATE 4, 35 PRINT "Herätysaika" LOCATE 6, 35 PRINT haro$ LOCATE 4, 60 PRINT "Päivämäärä" LOCATE 6, 60 PRINT hugger$; "."; dui$; "."; atsmu$ 'näytetään päiväys SOUND 55, 2 'soitetaan tick-tyylinen ääni joka sekunti SLEEP 1 IF haro$ = aika THEN EXIT DO 'jos herätysaika ja aika täsmää, poistutaan luupista LOOP IF haro$ <> aika THEN END IF haro$ = "Ei herätystä" THEN END CLS DO UNTIL INKEY$ = CHR$(27) 'herättäminen päättyy escistä LOCATE 10, 12 PRINT "Kello on "; aika; " joten ala herätä!!!" SOUND 400, 5 'herätysääni SOUND 350, 5 SOUND 300, 5 SOUND 450, 5 LOOP END
Ei hätää Latska! Tein EXEn ja laitoin nettiin.
Se löytyy täältä.
Pitääpä kopsata toi herätysmusiikki mun peliin johonkin painajaiskohtaukseen :P
Koodia en osaa komentoida, mutta muuten aika hassu :) Herätysmusakin oli hyvä!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.