Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Koodit: QB: Herätyskello

Latska [12.08.2004 21:20:45]

#

QB alueella on aikas reippaasti kelloja, joten päätin kantaa oman korteni kekoon ja laitoin vielä yhden. :)
Herätyskelloja täällä ei ole yhtään, joten semmoinenkin pitää olla, joten tässä se on. Idean sain Puhvelin "tikittävästä kellosta, joka kertoo myös viikonpäivän" Viikonpäivää tämä ei kerro, mutta tikittää kyllä. Ajattelin tehdä tämän ensiksi omaan käyttöön, mutta luotan putkalaisiin ja laitan tämän tänne.

Ainiin... exeä en voi laittaa, koska ei ole kunnon kotisivuja.

avi$ = "_"                  'avi$ on ulkoasuun liittyvä muuttuja

SCREEN 12
DIM aika AS STRING          'määrittää ajan & päivämäärän merkkijonoiksi
DIM paiva AS STRING


PRINT "Valitse ulkoasun väri. 1: Punainen 2: Keltainen 3: Valkoinen 4: Vihreä"
INPUT vari
IF vari = 1 THEN COLOR 12       'ulkoasun vaihtoa
IF vari = 2 THEN COLOR 14       'katso print-lauseesta ylhäältä, minkä väristä tulee
IF vari = 3 THEN COLOR 15
IF vari = 4 THEN COLOR 10

CLS

PRINT "Kirjoita monelta tahdot herätyksen muodossa tt:mm:ss"
INPUT haro$
IF haro$ = "" THEN haro$ = "Ei herätystä"

CLS

axa = 1                       'reunuksien alkupaikat
axy = 1

CLS

 DO                             'seuraavat do-lauseet tekevät reunukset
  LOCATE axa, axy
  PRINT "*";
  axa = axa + 1
 LOOP UNTIL axa = 30

 DO
  LOCATE axa, axy
  PRINT "*";
  axy = axy + 1
 LOOP UNTIL axy = 80

 DO
  LOCATE axa, axy
  PRINT "*";
  axa = axa - 1
 LOOP UNTIL axa = 1

 DO
  LOCATE axa, axy
  PRINT "*";
  axy = axy - 1
 LOOP UNTIL axy = 1

 DO UNTIL INKEY$ = CHR$(27)     'tehdään, kunnes painetaan esc
  LOCATE 7, 2
  PRINT STRING$(77, avi$)
  LOCATE 3, 2
  PRINT STRING$(77, avi$)
  LOCATE 4, 5
  PRINT "Kellonaika"
  LOCATE 6, 5
  aika = TIME$
  paiva = DATE$
  dui$ = LEFT$(paiva, 2)          'päivämäärien muutto qb:n kk-pp-vvvv
  chico$ = LEFT$(paiva, 5)        'meille paremmin ymmärrettävään pp-kk-vvvv muotoon
  hugger$ = RIGHT$(chico$, 2)
  atsmu$ = RIGHT$(paiva, 4)
  PRINT aika                     'näytetään aika
  LOCATE 4, 35
  PRINT "Herätysaika"
  LOCATE 6, 35
  PRINT haro$
  LOCATE 4, 60
  PRINT "Päivämäärä"
  LOCATE 6, 60
  PRINT hugger$; "."; dui$; "."; atsmu$       'näytetään päiväys
  SOUND 55, 2                                'soitetaan tick-tyylinen ääni joka sekunti
  SLEEP 1
  IF haro$ = aika THEN EXIT DO              'jos herätysaika ja aika täsmää, poistutaan luupista
 LOOP

IF haro$ <> aika THEN END
IF haro$ = "Ei herätystä" THEN END

CLS
 DO UNTIL INKEY$ = CHR$(27)                      'herättäminen päättyy escistä
 LOCATE 10, 12
 PRINT "Kello on "; aika; " joten ala herätä!!!"
 SOUND 400, 5                                    'herätysääni
 SOUND 350, 5
 SOUND 300, 5
 SOUND 450, 5
 LOOP
END

Juice [12.08.2004 23:15:38]

#

Ei hätää Latska! Tein EXEn ja laitoin nettiin.
Se löytyy täältä.
Pitääpä kopsata toi herätysmusiikki mun peliin johonkin painajaiskohtaukseen :P

ajv [14.08.2004 15:16:30]

#

Koodia en osaa komentoida, mutta muuten aika hassu :) Herätysmusakin oli hyvä!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta